Aankoop ZX12R

Rotter21

MF'er
10 nov 2006
83
0
Omdat ik reeds 2 jaar mijn motorrijbewijs bezit en vanaf 25 oktober eindelijk echt mee mag gaan doen, wil ik ervan overtuigd zijn dat mijn eerstvolgende aankoop de juiste wordt.

Ivm m'n lengte (ik neig naar een lichaamslengte van 2 meter) is mijn keuze nogal beperkt. Ik denk zelf dat ik voldoende afwegingen heb gemaakt om uiteindelijk voor een 12 te kunnen kiezen.

Ik kan mezelf uitstekend plaatsen in het sport-toursegment maar ben bang dat ik me, ondanks mijn lengte, steeds vaker op het circuit ga wagen. Omdat ik volgende zomer zeker op vakantie wil met mijn vriendin, en geregeld anderen als bijrijder meeneem, moet de fiets over voldoende vermogen en koppel beschikken. Daarnaast vind ik de 12 een wonderbaarlijke verschijning en hoop ik dat ik na een proefrit verkocht ben. Verder wil ik niet meer dan 8,5 mille "investeren", en zal ik in geval van de ZX altijd voor de goud-zwarte variant gaan.

Misschien zijn er mensen die, na het lezen van bovenstaande eisen waaraan de machine moet voldoen, met andere mogelijkheden naar voren komen. Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan een Super Blackbird of een Hayabusa, maar de Blackbird neigt in mijn ogen te sterk in de tour-richting en over het uiterlijk van de Busa heb ik nog niet echt een duidelijk oordeel kunnen ontwikkelen (lees: ik vind hem lelijk).

Alvast bedankt voor eventuele suggesties.
 
gezien het feit je het circuit op wilt misschien een ZX9R een optie?
zo'n fiets heeft ook vermogen ZAT om te touren met iemand achterop en is ook nog een beetje all-round ingesteld :)
ik had met mijn 1.90m nog ruimte zat om er goed op te kunnen zitten :Y

verder misschien een honda VFR? zo'n 800? die zit net iets tour-gerichter dan een ZX9R...

er zijn gewoon echt veel fietsen waar je hard mee kan, maar toch ook een flink stuk mee kan touren :Y
 
Koop in ieder geval iets met karakter. Dus zeker niet zo'n emotieloos hok uit het verre oosten.
Wat denk je bijvoorbeeld van een Aprilia Mille? Er zijn er zat te vinden die in jouw budget passen.
 
Koop in ieder geval iets met karakter. Dus zeker niet zo'n emotieloos hok uit het verre oosten.
Wat denk je bijvoorbeeld van een Aprilia Mille? Er zijn er zat te vinden die in jouw budget passen.
een RSV is denk ik net iets te extreem (hij wil ook touren met duo)
misschien een falco oid (die is toch iets meer tour dan een RSV :?)
 
Koop in ieder geval iets met karakter. Dus zeker niet zo'n emotieloos hok uit het verre oosten.
Wat denk je bijvoorbeeld van een Aprilia Mille? Er zijn er zat te vinden die in jouw budget passen.

Karakter? Oh ja, een motor met mankementen :+

De 12 lijkt me geen ideale circuitfiets. Hoewel ZX12Rob er menig circuit mee onveilig heeft gemaakt (zie ZX-12R topic).
 
Ik zou een Pan kopen voor de vakanties en een of andere ragbak 600 voor je circuitaspiraties.
 
Ga eens proefrijden met diverse fietsen.

De ZX-12R is een fijne fiets, maar voor het circuit niet de beste keuze. Te zwaar, zodat snelle richtingswisselingen erg hard werken worden. (met name chicanes zijn een drama)

Het kan wel en ik heb enorm veel plezier gehad op het circuit, maar je moet erg hard werken. De fiets wil vooral hard en lang knallen op rechte stukken. Tevens hebben de remmen het enorm zwaar te verduren.

Denk dat je met een ZX-10R/R1 etc veeeeeeeeeeeel makkelijker de bocht om komt, maar of dat met jouw lengte goed zit weet ik niet. Dus testrijden!!!

Echt geloof me, bezoek wat dealers en ga rijden. Dan kun je je eigen mening vormen, maar als je het circuit vaak wilt bezoeken zou ik geen ZX-12R nemen.
 
Koop in ieder geval iets met karakter. Dus zeker niet zo'n emotieloos hok uit het verre oosten.
Wat denk je bijvoorbeeld van een Aprilia Mille? Er zijn er zat te vinden die in jouw budget passen.


van zulke uitspraken moet ik :r

full
:j
 
moet ie wel op die ragbak passen natuurlijk ;)


Ja goed, ik zit ook beroerd op sportfietsen, geef er ook geen reet meer om. Ik rij voornamelijk buitenlandtrips en ben aan de allroad.

Maar hoe lang duurt een circuitsessie? :? Moet toch wel te doen zijn.
 
Als het een ninja moet worden zou een zx9r je eisen meer tegemoet komen... dus vergeet daar geen proefritje op te doen.
 
heb nog wel een mooie Honda voor je in de aanbieding :P

succes met het zoeken naar een 12 ;)
 
Wat circuitrijden betreft heb ik geen ervaring. Ik heb nooit ambities gevoeld om met mijn huidige motor (een Bandit 600N) een circuit te bezoeken. Het klinkt misschien vreemd, maar door de rechte zit op de naked heb ik geen last van welk lichaamsdeel dan ook. Wanneer de snelheid onder de 130 km/h blijft is het voor mij zelfs goed toeven op de Bandiet. Dat wil niet zeggen dat het, naar horen zeggen, een mooi aanblik heeft om zo een grote vent op deze fiets te zien rijden. Niet alleen door de zit en de naaktheid van de Bandit, maar misschien ook door het laatstgenoemde denk ik dat ik met 15.000 km het 2 jaar durende naaktrijden mag afsluiten.

Het zal zeker een kwestie van proefrijden zijn, dat vooropgesteld. Maar stiekem hoop ik dat de 12 mij perfect past. En daarbij gaat het bij het motorrijden om de sensatie. De sensatie vind ik enerzijds in het touren en anderszijds in het door Mr.Zed beoogde "raggen". Tot nog toe heb ik dit een aantal keer gedaan in mijn achtertuin, de Eiffel, waar de Bandit toch aardig de aangegeven lijn blijft volgen.

Doordat er gezegd wordt dat een ZX12r zich op het circuit te log gedraagd, fixeer ik me des te meer op de uitdaging dit euvel aan te pakken. Het zou me een ontzettend goed gevoel geven de zware en logge 1200-machine op een circuit te kunnen bedwingen. Dus wat mij rest is het zoeken naar een dealer die het toelaat om test te rijden op een circuit ;)
 
Zelf heb ik deze toevallig te koop staan;

full


Een Suzuki TL1000R.
Het is echt een heerlijke twin met een geweldig koppel.
Je merkt het bijna niet als iemand achterop zit.

Mocht je interesse hebben... geef maar een mailtje. :)
Je kan dan in ieder geval al 2500 euro in je zak houden. :Y
 
Wat circuitrijden betreft heb ik geen ervaring. Ik heb nooit ambities gevoeld om met mijn huidige motor (een Bandit 600N) een circuit te bezoeken. Het klinkt misschien vreemd, maar door de rechte zit op de naked heb ik geen last van welk lichaamsdeel dan ook. Wanneer de snelheid onder de 130 km/h blijft is het voor mij zelfs goed toeven op de Bandiet. Dat wil niet zeggen dat het, naar horen zeggen, een mooi aanblik heeft om zo een grote vent op deze fiets te zien rijden. Niet alleen door de zit en de naaktheid van de Bandit, maar misschien ook door het laatstgenoemde denk ik dat ik met 15.000 km het 2 jaar durende naaktrijden mag afsluiten.

Het zal zeker een kwestie van proefrijden zijn, dat vooropgesteld. Maar stiekem hoop ik dat de 12 mij perfect past. En daarbij gaat het bij het motorrijden om de sensatie. De sensatie vind ik enerzijds in het touren en anderszijds in het door Mr.Zed beoogde "raggen". Tot nog toe heb ik dit een aantal keer gedaan in mijn achtertuin, de Eiffel, waar de Bandit toch aardig de aangegeven lijn blijft volgen.

Doordat er gezegd wordt dat een ZX12r zich op het circuit te log gedraagd, fixeer ik me des te meer op de uitdaging dit euvel aan te pakken. Het zou me een ontzettend goed gevoel geven de zware en logge 1200-machine op een circuit te kunnen bedwingen. Dus wat mij rest is het zoeken naar een dealer die het toelaat om test te rijden op een circuit ;)

Die zul je niet vinden, al was het maar vanwege de verzekering.
 
Wat circuitrijden betreft heb ik geen ervaring. Ik heb nooit ambities gevoeld om met mijn huidige motor (een Bandit 600N) een circuit te bezoeken. Het klinkt misschien vreemd, maar door de rechte zit op de naked heb ik geen last van welk lichaamsdeel dan ook. Wanneer de snelheid onder de 130 km/h blijft is het voor mij zelfs goed toeven op de Bandiet. Dat wil niet zeggen dat het, naar horen zeggen, een mooi aanblik heeft om zo een grote vent op deze fiets te zien rijden. Niet alleen door de zit en de naaktheid van de Bandit, maar misschien ook door het laatstgenoemde denk ik dat ik met 15.000 km het 2 jaar durende naaktrijden mag afsluiten.

Het zal zeker een kwestie van proefrijden zijn, dat vooropgesteld. Maar stiekem hoop ik dat de 12 mij perfect past. En daarbij gaat het bij het motorrijden om de sensatie. De sensatie vind ik enerzijds in het touren en anderszijds in het door Mr.Zed beoogde "raggen". Tot nog toe heb ik dit een aantal keer gedaan in mijn achtertuin, de Eiffel, waar de Bandit toch aardig de aangegeven lijn blijft volgen.

Doordat er gezegd wordt dat een ZX12r zich op het circuit te log gedraagd, fixeer ik me des te meer op de uitdaging dit euvel aan te pakken. Het zou me een ontzettend goed gevoel geven de zware en logge 1200-machine op een circuit te kunnen bedwingen. Dus wat mij rest is het zoeken naar een dealer die het toelaat om test te rijden op een circuit ;)


Ik snap dat je de 12 prachtig vindt, maar ik denk dat je er een hele grote kans op dubbele teleurstelling mee kunt creëren.

Tegenvallend op het circuit. Te log en veel kans op brokken aan een je mooie motor (met duur frame etc)

Tegenvallend voor vakanties. (goede zit voor iets sportiefs, maar nog steeds niet echt lekker voor jullie en weinig bagageopties enzo)

Ik denk dat je positief verrast bent door hoe lekker je met een motor kunt raggen waar je weinig om geeft en die tegen een valletje kan (circuitfiets of een SM ofzo) en een proefrit op een Pan of BMW GS ofzo zal je ook positief verrassen, die dingen zijn goed en sturen licht en brengen je ver weg.
 
Ik snap dat je de 12 prachtig vindt, maar ik denk dat je er een hele grote kans op dubbele teleurstelling mee kunt creëren.

Tegenvallend op het circuit. Te log en veel kans op brokken aan een je mooie motor (met duur frame etc)

Tegenvallend voor vakanties. (goede zit voor iets sportiefs, maar nog steeds niet echt lekker voor jullie en weinig bagageopties enzo)

Ik denk dat je positief verrast bent door hoe lekker je met een motor kunt raggen waar je weinig om geeft en die tegen een valletje kan (circuitfiets of een SM ofzo) en een proefrit op een Pan of BMW GS ofzo zal je ook positief verrassen, die dingen zijn goed en sturen licht en brengen je ver weg.

Een Pan of GS zijn net dikke vrouwen.
 
Zelf heb ik deze toevallig te koop staan;

[afbeelding]

Een Suzuki TL1000R.
Het is echt een heerlijke twin met een geweldig koppel.
Je merkt het bijna niet als iemand achterop zit.

Mocht je interesse hebben... geef maar een mailtje. :)
Je kan dan in ieder geval al 2500 euro in je zak houden. :Y

Koop in ieder geval iets met karakter. Dus zeker niet zo'n emotieloos hok uit het verre oosten.
Wat denk je bijvoorbeeld van een Aprilia Mille? Er zijn er zat te vinden die in jouw budget passen.

Kijk, dat "Hok" heeft geen karakter hahahaa _O- _O- _O-
Wel leuk dat al zijn "Hokken" met "verre oosten" blokken rijden... Durft dan iets te roepen over karakter ...


Hahahahahahahaaa :W


:9




Maar met Kanarie :Y .

Hele fijne fietsen, ruim, snel, goed duo comfort. Fijn toeren ook langere afstanden, en je slaat geen slecht figuur op een racedag oid. De TLR, de ultieme, betaalbare fiets met bergen karakter en ditto reputatie 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf 1.97 en heb een falco uit 2000 ;)

een RSV is denk ik net iets te extreem (hij wil ook touren met duo)
misschien een falco oid (die is toch iets meer tour dan een RSV :?)
Net iets meer toer idd, maar verwacht geen riante zithouding voor jezelf zowel als voor de passagier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan