Aankoop ZXR400

SoesAddict

Die hard MF'er
12 apr 2006
584
0
Den Haag
Hey luitjes,

Ik heb een vraagje, ik kan bij een garage een zxr400 kopen en op de
dag van de proefrit startte deze niet in een keer. Er moest een xtra accu aan te pas komen om 'm te starten. De verkoper zei dat
het moeilijk starten lag aan het feit dat de motor een maand stil had gestaan. Kan dit kloppen of koop ik dan gewoon rotzooi? Ik hoor 't wel.

Grtz Thijs
 
Als de accu oud of versleten is. is niet na een maand stilstaan leeg. Dat betekent vaak een nieuwe accu. Een goede accu kan best enkele maanden zonder.

In garages staan auto's / motoren langer stil en worden meestal door de vorige eigenaar niet ingeruild met top onderhoud. Slechte accu's zijn dan goed herkenbaar doordat als je ze nodig hebt het niet doen.
Slimme handelaren draaien de handel warm als de klant op afspraak komt.
 
Klink heel bekend hoor ! Veel motoren bij dealers staan lang stil en om deze op gang te krijgen is vaak lang starten voor nodig. Soms moeten de carburateurs geheel schoon gemaakt worden door de afzetting van de verouderde benzine.
En het is voor accu`s ook niet goed om lang werkeloos te staan.
 
belangrijker is volgens mij hoe de motor dan wel startte. Als hij na een tijdje stilstaan koud vlot aanspringt is dit een goed teken. Die accu vervangen is het probleem niet. Vraag trouwens liever om korting dan om een nieuwe accu, kun je er ook zelf een goede inzetten.

Natuurlijk wel even kontroleren of de motor de akku nog laadt.

suk6
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga morgen onverwachts langs om te kijken of
de motor weer moeilijk start. En zoja dan moet ik toch verder zoeken.
Ik hoop dat ie goed start want ik heb zin om te :] !!!!
 
als de motor al warmgedraaid is als je komt is dat juist verdacht.
misschien is ie zowat niet aan te krijgen of heeft andere nare verschijnselen als hij koud is.
een rotte accu is het minste probleem, daar krijg je wel een nieuwe voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan