aankoopadvies bmw r1100gs

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.877
3
Een collega van me overweegt de aankoop van een bmw r1100gs. Wie weet waar je op moet letten bij een dergelijke motor?

BVD

full
 
let gewoon op rare geluiden in de moter en maak er vooral een proefrit mee. Als ie soepel vooruit gaat zonder problemen zit het wel goed

Bedankt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch ;) is er niet iemand die specfieke kwalen kent van deze dingen? Of zijn die er echt niet?
 
De balanspot wil nogal eens doorrotten, de versnellingsbak is een zwak punt, De keerring van het cardan wil er nog wel eens uit vliegen, de spaken willen wel eens los gaan zitten, etc. Wat is de km.stand?
 
Bedankt voor de tips. Hij heeft nog niet een specifieke fiets op het oog dus kmstand weet ik nog niet ;)
 
Remschijven van BMW zijn niet erg overbemeten. Dus ook even checken of deze nog de voorgeschreven diktes hebben. Bij mij (R1100RS) waren ze bij 40.000km onder de maat en dat was even schrikken. Van de rekening dus.
 
De blokken zijn onverwoestbaar, de versnellingsbakken en koppelingen daarentegen zijn wel een aandachtspunt, kijk even of je ook rustig kunt schakelen zonder al te veel geluiden.
De keerring van de uitgaande as wil nog wel eens gaan lekken en dat kost je meteen een koppeling.
Ik zou zoeken naar een model met abs er op, die zijn later veel beter te verkopen.
En als je budget het toelaat koop er geen met kunstof tank (na '96) maar een met stalen tank.
Kijk ook even of de hoodremcylinder niet lekt, is ook een kwaaltje en zijn prijzig.
De moeite waard is ook even kijken naar eventuele schade aan kleppendeksels (of er moeten valbeugels op zitten, nog beter).
Meer kan ik even niet bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan