Aankoopadvies Fazer 600

JuliusXL

Die hard MF'er
14 nov 2002
361
0
Beringen (BE)
Weet niet goed waar ik de Fazer moet plaatsen (sport, toer, naked) dus is het algemeen geworden. De mods zijn natuurlijk vrij dit topic te verplaatsen.

Ik ga dus een Fazer 600 kopen als eerste motor (eindelijk), maar twijfel tussen enkele concrete aanbiedingen.
1. Fazer rood/zwart, bj 2000, 14000km, 4700 EUR, 1j garantie.
Op dezelfde site staat eenzelfde motor van hetzelfde bj bij de ongevallenmotoren waardoor ik het zaakje wat minder vertrouw.
2. Fazer zilver, bj 1999, 33000km, 4400 EUR, 6m garantie, groot onderhoud, RINO Inox sportuitlaat, carbon wielbeschermer, onderspoiler carbon.
Is 33000 al niet wat veel km ?
3. Fazer zilver, bj 2000, 17000km, 5000 EUR, 1j garantie, nieuwe banden.
Vind de prijs wat fors.

Wat is het advies van de MF’ers ?
Misschien is het wel nuttig een algemene keuring laten doen (heb een adresje doorgekregen in de buurt via de MAG). In dat geval valt nr 1 hopelijk door de mand als het echt die ongevallenmotor zou zijn.
 
Niemand kan echt iets over de door jou genoemde motoren zeggen omdat het altijd een gok blijft wat er met de motor is gebeurd. Ik denk dat als je zelf al enige vorm van twijfel hebt je het dan beter niet kunt doen.

Op marktplaats staan er genoeg tekoop bv deze:

Aangeboden: Yamaha Fazer FZS600 zilver mei '02
Prijs: 5600,00
In uitstekende staat Yamaha Fazer FZS600
van 2 mei 2002 met een kilometerstand van
8500 KM
Voor meer info / foto's via mijn e mail willem.groothuis@zonnet.nl

dan zit je alleen zonder garantie!(misschien fabrieksgarantie!)

Op zich zijn de prijzen die je noemde niet al te gek, maar het lijkt mij dat er nog wel over te praten valt.
En die test kun je aan een particulier ook voorleggen, als hij weigert koop je hem niet!

Succes!!
 
1. Fazer rood/zwart, bj 2000, 14000km, 4700 EUR, 1j garantie.
Op dezelfde site staat eenzelfde motor van hetzelfde bj bij de ongevallenmotoren waardoor ik het zaakje wat minder vertrouw.
2. Fazer zilver, bj 1999, 33000km, 4400 EUR, 6m garantie, groot onderhoud, RINO Inox sportuitlaat, carbon wielbeschermer, onderspoiler carbon.
Is 33000 al niet wat veel km ?
3. Fazer zilver, bj 2000, 17000km, 5000 EUR, 1j garantie, nieuwe banden.
Vind de prijs wat fors.
Gewoon een paar opmerkingen: 1 en 3 zijn van zelfde bouwjaar en vergelijkbaar aantal km, maar bij 3 zitten er nieuwe banden op (meestal toch wel nodig na 15000 km). Dat maakt die 300 euro extra, want een setje banden kost al makkelijk 500 euro.
33000km hoeft op zich niet veel te zijn (8000 per jaar?), maar hangt natuurlijk af van de rijstijl van de vorige eigenaar. Gezien de kleine mods, kan dat wel eens sportief zijn. Met die prijs, zou ik die niet nemen.
Heel belangrijk is dat je er eens mee testrijdt. Ken je toevallig iemand die wat van motoren kent, neem die dan mee. Of doe zoals een vriend van me: die vraagt om te mogen testrijden voor een uurtje of 2 (maken ze meestal geen punt van, zolang je maar een papiertje tekent voor ingeval er schade is en je de benzine betaalt). Vervolgens rijdt ie met de motor naar z'n schoonbroer (die geeft les automechanica en is ook motorrijder) die de motor volledig uitpluist. De hele familie doet dit als ze een wagen kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan