Aankoopadvies GSX-R750 '98

Ollander

MF'er
8 sep 2006
196
0
Leopoldsburg
Ben voornemens om morgen (vrijdag)naar een GSX-R750 te gaan kijken, zou mijn eerste Soes worden, op een RM na...iemand enig idee wat zwakke plekken zijn van deze modellen? Injectie? Kettingspanner? Symptomen?

Prijs is overigens zeer goed lijkt me, 2500 euro, nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokken en remolie, niuwe olie en filter, nieuwe bougies .
km stand 25000. Heeft blijkbaar links wat (om)valschade, kuip en blok.

Alle advies is welkom!!

Bvd, Fred
 
Ik ben ook benieuwd naar de adviezen. Hoop in de nabije toekomst dezelfde afwegingen te moeten maken met dit type motor. Maar 2500 euro voor een 98-er...dat is zeker goedkoop. zo heb ik ze nog niet zien staan op inetrnet. Wat is de KM-stand? (en voor pure interesse...de kleur?)
 
Ik heb er ook net 1 gekocht :] , 1tje uit '96. Carberateur versie dus. Km stand 40000 en prijs van 2800 ziet er nog goed uit. Ben ook nog erg benieuwd naar dat soort problemen. Groeten Sven
 
25000 km, zoals boven vermeld ;) En hier wat plaatjes, ook al zijn het niet de scherpste :? Morgenvroeg om 10.00u heb ik een afspraak gemaakt, ben benieuwd!!

2842389_3.jpg

2842389_2.jpg

2842389.jpg
 
voor dat geld zou ik niet twijfelen, veel meer problemen dan de kettingspanner hebben ze niet, en dat is ook niet al te duur om te laten vervangen, ik vind zelf de standaard veren een beetje slap, maar voor 350 euro zitten er voor en achter nieuwe veren op.
 
iemand enig idee wat zwakke plekken zijn van deze modellen? Injectie? Kettingspanner? Symptomen?

Injectie is geen zwak punt, puur omdat dit 1e generatie is misschien niet zo
"vloeiend" (wat vaak vermeld word), maar perfect betrouwbaar

Nokkenaskettingspanner is bij de '99 pas gemodificeerd, deze 'kan' de oude spanner
dus nog hebben
Als je een ratelend geluid hoort rond de 3500 toeren heb je kans dattie er over
niet al te lange tijd mee ophoud = +/-€130 reparatie/modificatie

Brandstofpomppakking (ze houden wel van scrabble daar bij suzuki) wil ook wel 's
gaan lekken

Prijs is overigens zeer goed lijkt me, 2500 euro, nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokken en remolie, niuwe olie en filter, nieuwe bougies .
km stand 25000. Heeft blijkbaar links wat (om)valschade, kuip en blok.

Alle advies is welkom!!

Bvd, Fred

Dat zou wel een hele mooie prijs zijn
Mijn fiets had meer als het dubbele aan km's en heb ik voor wel wat meer €€€'s
ingeruild (huidige verkoopwaarde 98 SRAD = +/- €4250 tot €5250 -dealer)

Zou wel even heel goed naar die schade kijken

als de hoek van de topkuip flink afgeschaafd is kun je er al op rekenen dat het
geen omvalschade is
check frame en balhoofd goed
kijken oftie in lijn blijft als je al rijdend het stuur loslaat
geen trillingen bij remmen (kromme schijven) of zoekend wiel (balhoofdlager)
geen olielekkage na proefrit (check effe oftie niet al warmgereden is)
Bij die km-stand zuipt een SRAD ook amper olie, een halve liter tussen beurten
zou ik al veel noemen (het is geen Yamaha die af fabriek pas bij 1L:1000km een
probleem heeft)
 
Ik heb een 1999 GSXR-750 SRAD gehad en heb er 55.000km mee gereden eerste eigenaar dus ik ken hem een beetje.

Het enige probleem dat ik had was het gekende kettingspanner voor de nokkenas probleem.

Ik heb er een 6 a 7 keer vervangen een paar keer in garantie en daarnaast nog een paar keer.

Je kan dat gewoon zelf vervangen moest het nodig zijn gewoon de tank even eraf halen en dan rechts achter de 4e cilinder 2 vijzen lossen en hij is eraf.

Kostprijs 50 euro in belgie bij de dealer

Voor de rest vond ik de remmen niet echt beestig na vergelijking met andere moto's en de vering had ik ook vervangen (voor en achter)

De beste raad is de originele stuurdemper eraf smijten en een deftig merk erop zetten en de moto stuurt enorm lichter.

De standaard stuurdemper dempt veel te veel wat niet vlot stuurt.

voor de rest een beest van een moto heel goeie wegligging, veel grondspeling en vrij stabiel.

Injectie werkt redelijk je blijft wel het "on -off gevoel" hebben :(

veel succes
 
on off gevoel is een kwestie van wennen, of je mapping aan laten passen.

En de remmen zouden idd wat bijteriger mogen, maar ook dat is aan te passen.
 
*O* *O* *O*

En Fred is de gelukkige eigenaar van een GSX-R750!!! Motor zag er behoorlijk netjes uit, wat lichte krasjes en gebruikssporen natuurlijk, maar verder een nette motor!! Ga hem zo eerst eens poetsen, en zal dan wat duidelijkere plaatjes schieten.

Distributie was trouwens niets aan te horen, gas reageerde natuurlijk fel, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. En ik heb nog wat van de (toch al lage) prijs af kunnen krijgen!! :}

Fred :]

edit; plaatjes *O*
gsxr001.jpg

gsxr002.jpg

gsxr003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan