Hi guys
Ik zou graag jullie advies willen. Voor de beeldvorming, ik heb net mijn rijbewijs, ben eind 30, 1.89m en zon 100kg.
Ik heb een flinke hoop research gedaan naar wat voor motoren me aanspreken. Proefritjes zitten er aan te komen als we uit deze Corona crisis komen.
Ik heb wel al op een berg motoren gezeten om een idee te krijgen wat bij mij past en steeds weer komen de allroad motoren eruit als comfortabel. Heel af en toe ook een naked.
Ik zou t liefste tot 5000 euro gaan qua budget. Ik heb een sterke voorkeur voor tweecilinders tov in-lijn 4, qua geluid dan. Ik zou echter mijn budget kunnen stretchen tot 6000 als ik mezelf ertoe kan pushen, en dan zouden de volgende 2 motoren mijn keuze zijn:
Ik ben helaas geen sleutelaar of technisch dus ik moet een motor hebben die betrouwbaar is. Wat lastiger onderhoud of reparaties, daarvoor moet ie waarschijnlijk naar de motorzaak.
Ketting smeren etc zou ik wel zelf doen. Daarom zit ik te denken om mijn budget bij te stellen tot 6000 zodat bovenstaande nieuwe motoren in aanmerking komen. Maar is dat verstandig voor een eerste motor? Ik zou wel banger zijn om op mijn plaat te gaan, maar wellicht is dat goed?
Wat heb ik onder de 5000 op de lijst:
Zitten hier motoren bij die je me zou afraden op basis van de power die ze hebben, of op basis van de betrouwbaarheid?
Ik vind bijvoorbeeld zon Varadero wel een ruige motor in sommige kleuren en zat super comfy, maar is het dwaasheid om met zon motor te beginnen?
Een TDM 850, of wat meer neerleggen voor een 900, of toch voor de nieuwere Tracer 700 gaan? Ga ik veel meer onderhoud krijgen met een oudere motor als zon VFR of TDM? Of moet ik als eerste motor echt gaan voor iets waarmee het geen ramp zou zijn als ik een keertje een foutje maak en er wat schade is, hoe belangrijk is dat?
Ok, een heel verhaal geworden, excuus. Hopelijk willen jullie toch je mening geven.
Ik zou graag jullie advies willen. Voor de beeldvorming, ik heb net mijn rijbewijs, ben eind 30, 1.89m en zon 100kg.
Ik heb een flinke hoop research gedaan naar wat voor motoren me aanspreken. Proefritjes zitten er aan te komen als we uit deze Corona crisis komen.
Ik heb wel al op een berg motoren gezeten om een idee te krijgen wat bij mij past en steeds weer komen de allroad motoren eruit als comfortabel. Heel af en toe ook een naked.
Ik zou t liefste tot 5000 euro gaan qua budget. Ik heb een sterke voorkeur voor tweecilinders tov in-lijn 4, qua geluid dan. Ik zou echter mijn budget kunnen stretchen tot 6000 als ik mezelf ertoe kan pushen, en dan zouden de volgende 2 motoren mijn keuze zijn:
- Yamaha Tracer 700 ( vind deze echt prachtig om te zien!)
- Kawasaki Versys 650 2015( Ook mooi , zat super goed en iedereen is lovend over deze motor)
Ketting smeren etc zou ik wel zelf doen. Daarom zit ik te denken om mijn budget bij te stellen tot 6000 zodat bovenstaande nieuwe motoren in aanmerking komen. Maar is dat verstandig voor een eerste motor? Ik zou wel banger zijn om op mijn plaat te gaan, maar wellicht is dat goed?
Wat heb ik onder de 5000 op de lijst:
- Yamaha TDM 900 ( een motor waar me eigenlijk alles aan bevalt)
- Honda Varadero ( hoog op mijn lijst, vraag me alleen of ie te zwaar is en ik als nieuwe rijder hier niet goed mee om kan gaan)
- Suzuki V Strom 650 of 1000 ( degelijk maar wel saai, word er niet heel warm van maar lijkt een goede keuze voor eerste motor)
- Buell XB12X Ulysses ( gewoon ruig en zat super goed, maar moet een niet sleutelaar een Buell van 14 jaar oud kopen?)
- BMW R1150R
- Aprilia Shiver 750
- Honda VFR 800 (98/2001, alleen te doen voor mij met superbike stuur erop)
- Kawasaki ZRX1200S ( qua looks mijn favoriete motor, echt een beauty en ik vond m comfortabel zitten, mooi instrumentarium ook)
- Yamaha TDM 850 ( de 4tx van 96-2001, ik vind m heel mooi en ze zijn goedkoop)
- Honda Deauville 650 ( best een goed geluid met die twin en een veilige start motor?)
Zitten hier motoren bij die je me zou afraden op basis van de power die ze hebben, of op basis van de betrouwbaarheid?
Ik vind bijvoorbeeld zon Varadero wel een ruige motor in sommige kleuren en zat super comfy, maar is het dwaasheid om met zon motor te beginnen?
Een TDM 850, of wat meer neerleggen voor een 900, of toch voor de nieuwere Tracer 700 gaan? Ga ik veel meer onderhoud krijgen met een oudere motor als zon VFR of TDM? Of moet ik als eerste motor echt gaan voor iets waarmee het geen ramp zou zijn als ik een keertje een foutje maak en er wat schade is, hoe belangrijk is dat?
Ok, een heel verhaal geworden, excuus. Hopelijk willen jullie toch je mening geven.
Laatst bewerkt: