Aankoopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

JopG

Rookie
23 mei 2022
12
10
Ik ben een nieuwe rijder en opzoek naar een eerste motor. Mijn lesmotor is een SV650X. Prima motor, maar te weinig power voor mij.

Mijn suspects zijn een Z900 en een GSX S-750. Ik kijk naar naked bikes en geen racers. Als alternatief denk ik aan een Z750. Hoewel ik genoeg budget heb, vraag ik me af of ik meteen EUR 8.000 - 10.000 moet uitgeven, of dat ik met een Z750 bijv. nog een hele tijd vooruit kan. Dan heb je het over de helft van dat bedrag.

Doel is wat lekkere ritjes en af toe een weekendje weg met vrienden. Geen dagelijks woon-werkverkeer.

Ik hoor graag jullie mening.
 
Z750 of een Shiver 750. Naar mijn mening is een 6-800cc ideaal voor op straat. Al het zwaardere nakedbike materiaal kun je vrijwel niet opentrekken op straat zonder je rijbewijs direct in te moeten leveren. Ik zou met iets beginnen wat niet al te duur is, dan is de angst om het "laten vallen" van de motor een stuk kleiner en leer je sneller om goed te rijden.
 
Mijn lesmotor is een SV650X. Prima motor, maar te weinig power voor mij.
1653304514098.png
 
Z750 of een Shiver 750. Naar mijn mening is een 6-800cc ideaal voor op straat. Al het zwaardere nakedbike materiaal kun je vrijwel niet opentrekken op straat zonder je rijbewijs direct in te moeten leveren. Ik zou met iets beginnen wat niet al te duur is, dan is de angst om het "laten vallen" van de motor een stuk kleiner en leer je sneller om goed te rijden.
Willekeurige observatie, kunnen we stoppen met refereren naar Cc's wanneer we het over vermogen hebben? Gezien je 600cc's kan kopen met 75PK, maar ook 120PK. Gezien er 1000cc's zijn met 200PK, maar ook met 65PK. Etc.
 
Willekeurige observatie, kunnen we stoppen met refereren naar Cc's wanneer we het over vermogen hebben? Gezien je 600cc's kan kopen met 75PK, maar ook 120PK. Gezien er 1000cc's zijn met 200PK, maar ook met 65PK. Etc.
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic & de grondige observatie, hier kan TS vast iets mee. :+

Nogmaals, naar mijn mening is een 600-800cc ideaal voor op straat.
 
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic & de grondige observatie, hier kan TS vast iets mee. :+

Nogmaals, naar mijn mening is een 600-800cc ideaal voor op straat.
Als ie een koppelbeul wil zal ie toch meer cc`s moeten hebben . ipv zo`n gillend speenvarken met120 pk `s bij 30.000 toeren .
ik hoor die rotzooi hier geregeld langs jammeren, `bakken toeren en een snelle scootmobiel houd ze dan bijna bij .
 
CC's, PK's, laten we de factor gewicht maar buiten beschouwing laten, al is het een afweging deze wel mee te nemen, maar hoe zwaar?
 
Ik ben een nieuwe rijder en opzoek naar een eerste motor. Mijn lesmotor is een SV650X. Prima motor, maar te weinig power voor mij.

Mijn suspects zijn een Z900 en een GSX S-750. Ik kijk naar naked bikes en geen racers. Als alternatief denk ik aan een Z750. Hoewel ik genoeg budget heb, vraag ik me af of ik meteen EUR 8.000 - 10.000 moet uitgeven, of dat ik met een Z750 bijv. nog een hele tijd vooruit kan. Dan heb je het over de helft van dat bedrag.

Doel is wat lekkere ritjes en af toe een weekendje weg met vrienden. Geen dagelijks woon-werkverkeer.

Ik hoor graag jullie mening.
Die je zelf al aangeeft zijn motoren die je aanspreken en voldoen ruim aan je wensen,ga daar eerst eens op proefrijden,
vind je beide toch niks kan je altijd nog verder zoeken:Y.Wat je uit moet/wil geven ligt geheel aan je zelf,je zou bijvoorbeeld ook naar
oudere nakeds kunnen kijken,ook daar is keuze genoeg in,maar bedenk dat bij oudere fietsen je meer problemen zoals
achterstallig onderhoud of dingen die binnenkort vervangen moeten worden kan krijgen,wat je vaak leest is dat een ouder motor word aangeraden voor een beginner want stel dat je een keer valt,maar daar kan je een verzekering voor afsluiten dus dat vind ik geen argument.
 
Laatst bewerkt:
True. Maar ik zoek een motor met iets meer, zodat ik er langer mee kan doen zonder weer een andere te willen.
Je wilt toch weer wel een andere. Koop gewoon wat voor 1/4e van je budget met 60/70pk. Sv650 is een briljante motor die genoeg vermogen heeft. Ken er genoeg die daar na 5 jaar nog steeds op rijden met plezier. Meer is niet altijd beter.

Maar ja, 60pk klinkt wel als weinig ja.
 
Ik neem aan dat de genoemde Hayabusa een geintje is.
Op MF zijn we altijd serieus🤪:+
Daarnaast is het geen naked,in jou geval raad ik de rode B-King aan :Y ;) :+
Als je een oud apparaat zoekt die naked is en veel koppel heeft en geen gevaarlijk vermogen dan
is een BT1100 ook leuk,die heeft een koppel wat nooit verveeld.
1653317210714.png
 
Laatst bewerkt:
Op MF zijn we altijd serieus🤪:+
Daarnaast is het geen naked,in jou geval raad ik de rode B-King aan :Y ;) :+
Als je een oud apparaat zoekt die naked is en veel koppel heeft en geen gevaarlijk vermogen dan
is een BT1100 ook leuk,die heeft een koppel wat nooit verveeld.
Bekijk bijlage 1763898
Kan wel zijn dat dat nooit verveeld, maar een klein 4 cilindertje met 50 pk blijft ook leuk en komt je ook mee met de rest.

Volgens mij heeft TS van hetzelfde last als dat ik had toen ik net m'n motor rijbewijs had. Alles onder de 100 pk is weinig.
 
Kan wel zijn dat dat nooit verveeld, maar een klein 4 cilindertje met 50 pk blijft ook leuk en komt je ook mee met de rest.

Volgens mij heeft TS van hetzelfde last als dat ik had toen ik net m'n motor rijbewijs had. Alles onder de 100 pk is weinig.
Ja eigenlijk zou iedere beginner verplicht een cursus antieke motoren moeten volgen toen 8pk een enorm vermogen was :Y ;)
 
Was de motor die je als lesmotor had, niet geknepen? Ik weet dat ik op een CB500 reed en na een paar lessen al vol gas de snelweg op ging. Tot ik op een 600 cc sport reed en bij lange na dat potentieel niet meer durfde te pakken.

Lesmotoren worden ook vaak op 35kw begrensd bijv.
 
Was de motor die je als lesmotor had, niet geknepen? Ik weet dat ik op een CB500 reed en na een paar lessen al vol gas de snelweg op ging. Tot ik op een 600 cc sport reed en bij lange na dat potentieel niet meer durfde te pakken.

Lesmotoren worden ook vaak op 35kw begrensd bijv.
Inderdaad. Een sv650 heeft echt wel genoeg koppel voor een beginnend rijder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan