Korenwolfje
XT600 - VFR750
Het is dan ook achterlijk om een auto of motor te financieren. Als je het geld niet op tafel kunt leggen, moet je het niet kopen. De enige uitzondering hierop die ik kan bedenken is een woning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar waarom zou je pas vanaf je 65ste moeten kunnen genieten van alles waarvoor je hebt gespaard in het leven? Dat is de andere kant van de medaille, al zijn de gevolgen niet te overzien met de steeds minder wordende pensioenen.. etc.. etc.. maar andere discussie :p
De laatste zin:Zoveel mensen zoveel meningen,een feit is dat je maar op 2 wielen rijd en je dus altijd het risico loopt een keer het asfalt te kussen,
ervaren of niet,ik heb over de 40 jaar motorrijden zowel op de openbare weg als het circuit een aantal malen het asfalt van dichtbij bekeken met zowel oude als nieuwe motoren,soms mijn eigen schuld en ook door andere weggebruikers die ff niet op zaten te letten of door een dieselspoor of andere
troep die op de weg lag.Ik kan de TS alleen maar adviseren doe wat je hart je ingeeft en zorg voor een goede verzekering .
En
Ach er zijn maar weinig motorrijders die erg lang met een motor doen,ik heb er zo,n 100 in 40jaarMijn eerste motor gekocht zonder rijbewijs is een cbr 1000f een oudje om ervaring mee op te doen.
rijbewijs gehaald en er 11000 Km mee gereden.
nu op zoek naar iets leukers en dat valt nog niet mee.
gereden met een Jamaha 2 cylinder 1700 cc
Triumph speed triple Honda 650 een benelli
Maar nog steeds geen keuze kunnen maken. Misschien is jou keuze ook nog niet verfijnd genoeg.
Mijn advies is wat je zelf het beste vindt rijden dat kopen.
Motor?ik zie alleen maar een BMW voor ouwe lullenHoe je dat verantwoord ?
In mijn geval door gewoon naar mijn motor te kijken.....
Als ik dit zie interesseert het me eigenlijk weinig wat ie gekost heeft
Bekijk bijlage 1436523
Verder wel een hoog “vroeger was alles beter” en oud lullen vibe in dit topic
Ik heb weinig met BMW en retro zooi.Hoe je dat verantwoord ?
In mijn geval door gewoon naar mijn motor te kijken.....
Als ik dit zie interesseert het me eigenlijk weinig wat ie gekost heeft
Bekijk bijlage 1436523
Verder wel een hoog “vroeger was alles beter” en oud lullen vibe in dit topic
Als je dat gemiddeld 10 x per jaar doet a 100,- per keer, 7 jaar lang, dan heb je je aankoop bedrag terug, maar ik denk dat de kans dat je je motor onbeschadigd houdt die 7 jaar lang, erg klein is.Motor van 10k levert zo 1000-2000€ per jaar op aan huurinkomsten als je verhuurt via motoshare.
Dus voila daar is je verantwoording.
Als je dat gemiddeld 10 x per jaar doet a 100,- per keer, 7 jaar lang, dan heb je je aankoop bedrag terug, maar ik denk dat de kans dat je je motor onbesxchadi3gd houdt die 7 jaar lang, erg klein is.
DitEen ander punt is dat je misschien wel denkt te weten wat je wil maar dat dit toch niet juist is, na wat ervaring weet je vaak wat beter wat je echt wil en waar je op moet letten.
Precies tegengesteld!Ach er zijn maar weinig motorrijders die erg lang met een motor doen,
er zijn er genoeg die met enige regelmaat van motor wisselen.
30jaar is wel erg lang,het langst dat ik het heb volgehouden met een motor is 12 jaar,het kortstPrecies tegengesteld!
Mijn vorige motor had ik 30 jr.
Mijn huidige motor heb ik op dit moment 12 jr maar die gaat voorlopig nog wel effe mee.
Mijn andere motor heb ik nu een 1/2 jr, die komt pas net kijken.....................
Nou daar zit een heel verhaal aan vast,nieuwe motor opgehaald en er kwam er een soort bonkend geluid uit het blok,Het kortst 2 wkn betekent dat je bij thuiskomst direct al concludeert dat je een miskoop hebt!
Even mierenneuken, ik was de wandelende conversie ratelende mafkees dankzij zo'n omrekenmachine.
Twee komma twee nul drie zeven één, 2,20371, dus wel 33X,X gulden minder!
Maar bizar veel geld voor een fiets. Neemt niet weg dat àls het kan... Maar een nieuwe motor schrijft sneller af dan een oude, het rijdt daarentegen soepeeel.
De tweedehandsmarkt is wel magertjes, dus het kan nog meevallen uiteindelijk. En natuurlijk krijg je er uiteindelijk ook weer wat voor terug. Maar een nieuwe schone moet je wel goed verwarmt opslaan in een garage met goede beveiliging en meenemen. All Risk lijkt me logisch, maar wel zeer prijzig, zeker als je jonger bent dan 25 met minder dan 5 jaar schadevrij en zeker nu de premies zijn erg gestegen geloof ik.
Bij een dealer kopen kan ik je sowieso aanraden ivm garantie en aanspreekpunt. En daar kijken wat je bij beide motoren van af kan lullen om de nieuwe prijzen te vergelijken.
Kleren en een helm kosten je ook een vermogen nieuw(€1000+), maar onderhoud zul je niet zo snel hebben.
Ik heb het niet liggen en er ook niet voor over, dus ik praat vanaf de onderkant en mijn mening is er maar 1.
Bij de keuze €9200 versus €10500, zou ik wel gaan voor nieuw, dan heb je het risico van de oude eigenaar er uit en ben jij de enige die heeft gezorgd voor de schade(al zou de dealer wel meer weten en garantie geven) en.. mag je alles kiezen aan de motor neem ik aan.