Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.572
102.989
Paviljoen 11.
Alweer het derde en onovertroffen "Aankooptip van de week" topic hier op M-F. Plemp hier al uw gouden tips als u iets te koop heeft of weet wat voor mede spanrijders interessant kan zijn.

full


Wat kwam er zoal voorbij in het verleden.

Aankoop tip van de week

Aankoop tip van de week 2.0

Belangrijke waarschuwing van serieuze en ernstige aard: Niet alles wat blinkt is goud. })
 
Laatst bewerkt:
*O*

Aangaande de EML achterbrug; de mening zijn verdeeld.
Ik laat de originele achterbrug gewoon lekker zitten, als ik zie hoe Slieptol er mee veegt, dat haal ik bij lange na niet...
Verder heb ik begrepen dat mijn voorganger de combi ook niet echt ontzag O-)
 
Laatst bewerkt:
zou hetzelfde zijn moest je zeggen , ik laat er de originele voorvork maar in , mijn buur rijd ook al jaren zo en alles gaat goed .......

De originele voorvork vervangen is een directe verbetering van de functionaliteit en rijgenot.
Het vervangen van een onderdeel die in mijn ogen geen verbetering brengt vind ik dan overbodig.
 
Alu versus staat is nogal een groot verschil

Maar volgens mij zal het mbt stijfheid niet zo heel veel uitmaken


Ik kan me voorstellen dat alu onder eoa piekkracht af scheurt. Bijvoorbeeld onder flinke belading in een rechtse bocht over een sherpe bump.

Dat zijn heel andere krachten dan driftend over glad alsfalt met een relatief lichte combi.


Maar zonder dat er een vakman aan heeft gerekend durf is er niet echt uitspraken over te doen of het ruimschoots stevig genoeg is. Waarschijnlijk wel.
 
Laatst bewerkt:
De originele voorvork vervangen is een directe verbetering van de functionaliteit en rijgenot.
Het vervangen van een onderdeel die in mijn ogen geen verbetering brengt vind ik dan overbodig.

Denk je echt dat EML dit doet om de mensen moedwillig op kosten te jagen ??? zijspanrijder vindt nu al dat een span bijna de prijs van een auto kost , het slimste zou zijn om de kosten te drukken zodat het meer adordabel is voor velen ......
 
Denk je echt dat EML dit doet om de mensen moedwillig op kosten te jagen ??? zijspanrijder vindt nu al dat een span bijna de prijs van een auto kost , het slimste zou zijn om de kosten te drukken zodat het meer adordabel is voor velen ......

ik vraag me meer af waarom al die andere zijspanbouwers schijnbaar het nut er niet van in zien?


Had jij trouwens op die K ook een stalen achterbrug ?
 
Laatst bewerkt:
Denk je echt dat EML dit doet om de mensen moedwillig op kosten te jagen ??? zijspanrijder vindt nu al dat een span bijna de prijs van een auto kost , het slimste zou zijn om de kosten te drukken zodat het meer adordabel is voor velen ......
Nee, EML doet het omdat ze denkt dat het altijd zwaarder kan. De kopers van EML vinden het kennelijk niet erg om meer te betalen en vertrouwen op de kennis van EML.
Ik deel dat vertrouwen niet.
Voor de K-serie had EML een dubbele stalen achterbrug. Terwijl het zwakste punt de ophanging in de versnellingsbak is. Er zijn mensen die de EML brug vervangen door de originle enkelzijdige aluminium brug. Die blijft namelijk wel heel.
 
Denk dat JohnK6 zijn 2 spannen goedkoper heeft dan deze twee bakken samen :+
 
Een echt CCCP-span! dat staat toch voor CriminalCorodedConstruction&Powersource? Verder vind ik wel dat de neus van het Antonov-span dat er achter geparkeerd staat flink omhoog staat.
Alweer het derde en onovertroffen "Aankooptip van de week" topic hier op M-F. Plemp hier al uw gouden tips als u iets te koop heeft of weet wat voor mede spanrijders interessant kan zijn.

[afbeelding]

Wat kwam er zoal voorbij in het verleden.

Aankoop tip van de week

Aankoop tip van de week 2.0

Belangrijke waarschuwing van serieuze en ernstige aard: Niet alles wat blinkt is goud. })
 
Op mijn span zat ook een HD sticker, die zit nu op de kliko, maar ik geloof niet ie daar veel meer waard door is geworden; een kliko blijft een kliko!
 
Heb mijn span bij hem ook aangeboden ( dat in de aanhanger ) neen , niet goed , moest hij niet hebben , zou het te duur aangeboden worden , moet ik de aanhanger waar hij inzit er misschien bij verkopen voor de prijs ? :)
 
Yep.
Ik heb hem even gemaild dat de zwarte bak die op de dissel van de aanhanger ligt geen Steib is maar een Junak.
Als ik nu nog geen zwabber bak had, of een tweede zou willen dan zou ik die squire aanschaffen, leuk slank ding is dat.

Edit: die bordeaux rode is volgens mij ook een Junak maar dan een ouder model. Had Bachus er niet zo 1?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan