Aankooptips Buell X1

Dario

Rookie
17 jan 2002
11
0
Amsterdam
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten als ik een gebruikte X1 ga kopen, welke recals hij gehad meot hebben en wat de zwkke punten zijn, alvast bedankt.......
 
Heb je nou nog geen Buell gekocht???

Belangrijkste recall is de achter schokbreker. Moet helemaal vernieuwd zijn dus Showa met in- en uitgaande demping en instelbare preload. Een tijdelijke oplossing van Buell was een aluminium 'sok' om de originele WP schokbreker maar de Showa is gewoon een echt veel betere (en dure) schokbreker.
Andere recall is de voorste ophanging van de uitlaat. Moet op een kleine ijfeltoren lijken. Maar als de originele er nog op zit, en niet verlast is, dan is het geen probleem.

Algemene tip: laat je niet meeslepen, wees krities, vraag om bonnetjes van reparaties, waarom de motor wordt verkocht, proefrit maken, check ieder boutje en moertje, etc... laat je geen rotte motor aansmeren!
 
Syb,

De WP werd inderdaad vervangen door een Showa maar ook hier zijn weer twee verschillende versies van: de "oude" Showa die later onder recall kwam dmv die sok eromheen en de "nieuwe" die wat korter is waar ook een andere ophanging voor nodig is. Eea schijnt te maken te hebben met resonanties die veroorzaakt worden door de nieuwe krukas bevestiging, waardoor de "oude" schokbreker kon scheuren(breken). De krukas is nu geperst ipv gebout.
Voor zover ik weet tenminste....

Later Stoef
 
Ja ja, ben ff wezen kijken bij Safe in Rotterdam daar stond wel een leuke Milenium edition (replica wel originele lakset)ik ga volgende week maar ff proefrijden moest ff klaar gemaakt worden, verder is het niet makkelijk een leuke Buell te vinden nadeel van bovengenoemde is dat hij helemaal standaart is dus geen sportdemper luchtfilter of alarm.
 
stoef:

net ff je website bekeken + de foto's van je bike

ziet er echt :9~ :9~ je fiets

moet trouwens eerlijk bekennen dat ik het laatste type van buell (met tophalf) echt :r vind

vraagje:

is het ook mogelijk om zo'n schermpje te plaatsen op een andere motor ??
bijv op een hornet (ja ik weet het is heilig schennis)
 
Hornet,

Schermpje van zo'n nieuwe Buell of van die "goeie ouwe"? Moet niet zo'n probleem zijn lijkt me. Kweet niet of het over jouw koplamp past maar hij is in ieder geval al rond. (in het ergste geval ook de koplamp overzetten). M2 schermpje is overigens iets lager dan het X1 type.
En over heiligschennis gesproken, tja....

Later
 
ik heb ooit een GSX met een Buell X1 kontje gezien... ik vond het geen gezicht. Maar dat vind ik vaak, Buells met ducati onderdelen vind ik ook nix. Die plastic delen zijn toch met een bepaalde visie ontworpen en als je die gaat mixen..
misc.php
 
ik heb ooit een GSX met een Buell X1 kontje gezien... ik vond het geen gezicht. Maar dat vind ik vaak, Buells met ducati onderdelen vind ik ook nix. Die plastic delen zijn toch met een bepaalde visie ontworpen en als je die gaat mixen..
misc.php

fantastisch hoe die éne blauwe de gele onderkotst.. Meer van die :+
 
stoef:

net ff je website bekeken + de foto's van je bike

ziet er echt :9~ :9~ je fiets

moet trouwens eerlijk bekennen dat ik het laatste type van buell (met tophalf) echt :r vind

vraagje:

is het ook mogelijk om zo'n schermpje te plaatsen op een andere motor ??
bijv op een hornet (ja ik weet het is heilig schennis)

Ik heb een Bandit gehad en daar ook een fly-screen van een Buell Cyclone op gezet, was geen probleem. Het schermpje van de Cyclone heeft de ronding voor de teller in het midden, dit is gemakkelijk voor gebruik op een andere fiets.

Fly-screen werd in primer geleverd, compleet met beugels voor ongeveer 140 gulden.

Ik zal wat later een foto posten, kan daar nu niet bij.(zit op school)
 
Bij deze een foto van mijn vorige bike.

Hij is wat klein uitgevallen door de limiet van 100kb, maar duidelijk genoeg hoop ik.

Zo'n klein scherm scheelt echt stukken als je de snelweg op moet. 120-140 km/u was geen probleem, topsnelheid (op de teller) 230km/u.

PS hoe plak ik een foto rechtstreeks op mijn reply?

Euh, attachment komt niet mee, moet dat ff verhelpen, foto volgt nog
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er mooi uit! Had ik niet verwacht, maar is echt mooi.

Overigens kan je ook een foto plaatsen van meer dan 100 KB als je die gewoon op een andere server zet / laat staan. Dan typ je in:
[ img] http://www.server.nl/jouwfoto.jpg [ /img]
zoiets, dacht ik, maar dan zonder spaties. Handig als je snel een fotootje van een andere site wilt laten zien.
 
toppie !!!!

ziet er echt gaaf uit (BZN is dit niets voor jou fiets??)

welk type is het en waar heb je het besteld ??

wat gaat het spuiten van zo'n schermpje kosten ?

hoe heb je hem vastgezet ?? moesten er nog gaten geboord worden ?
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan