Aankooptips Supersport!

SuperoMotar

Rookie
17 mei 2016
7
0
Haarlem
Hallo Beste motormaten. Ik heb net me Motorrijbewijs a gehaald en mijn interesse ligt voornamelijk bij een supermotar of een supersport. Aangezien de supermotar niet echt een fiets is voor lange toertochten en eventueel woon/werk gebruik, word het toch een sportfiets. Het word zoiezo een 600cc en heb al een paar op het oog. Ik zal uiteraard wat proefritten gaan maken maar ben zeer benieuwd naar wat aankooptips en ervaringen van jullie.Budget max 4000 euro (liefst lager) Hier alvast mijn verlanglijstje andere opties ook mogelijk.

1 Kawasaki zx6r
2 Yamaha R6
3 Suzuki gsxr600

De Cbr600 rr vind ik het minste kwa looks maar die word zeker niet uitgesloten. Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Kopen welke je het mooiste vindt en de eerste generatie R6 laten liggen als het kan vanwege scheurende cilinderwanden waar sommige last van hadden.

De rest is allemaal 1 pot nat. De ene heeft wellicht dit en de andere dat, maar geen is een verkeerde.
 
Laatst bewerkt:
Kopen welke je het mooiste vindt en de eerste generatie R6 laten liggen als het kan vanwege scheurende cilinderwanden waar sommige last van hadden.

De rest is allemaal 1 pot nat. De ene heeft wellicht dit en de andere dat, maar geen is een verkeerde.

Bedankt voor je reactie. Dat over die scheurende cilinderwanden, is dat ook met de 2003/2006 modellen? gr
 
Volgens mij de generatie er voor. Dat zou iemand die bekender is met de R6 jou beter kunnen vertellen.

Vraag het anders eens in het R6 topic :)
 
Een supermotard niet geschikt vinden voor lange toertochten maar een supersport wel?
Je zou toch eerder denken andersom ;)

Verder gewoon eentje kiezen die jij het mooiste vind, allemaal goede motoren.
 
Een goede indicatie is een lage km-stand(aantoonbaar), aantal eigenaren(veel eigenaren in korte tijd roept bij mij vraagtekens op) en dat de verkoper alle bonnen van het onderhoud/terugroepacties kan overleggen.

Desondanks loop je altijd het risico een kat in de zak te kopen maar bovenstaande punten maken het risico in mijn optiek ietwat kleiner. Let tevens op hoe de verkoper met het onderhoud van andere zaken omgaat, huis, auto, tuin etc. Vaak geeft dit wel een goed beeld van hoe nonchalant/zorgvuldig iemand met z'n spullen omgaat (uitzonderingen daar gelaten :Y )
 
Laatst bewerkt:
Een supermotard niet geschikt vinden voor lange toertochten maar een supersport wel?
Je zou toch eerder denken andersom ;)

Verder gewoon eentje kiezen die jij het mooiste vind, allemaal goede motoren.

Hoi astroyana ik bedoelde meer voor lange tochten met onder andere veel snelweg lijkt me een supermotar niet echt geschikt een sport toer is daar dan het meeste geschikt voor maar heb dan toch liever een voorkeur voor een supersport.
 
Een goede indicatie is een lage km-stand(aantoonbaar), aantal eigenaren(veel eigenaren in korte tijd roept bij mij vraagtekens op) en dat de verkoper alle bonnen van het onderhoud/terugroepacties kan overleggen.

Desondanks loop je altijd het risico een kat in de zak te kopen maar bovenstaande punten maken het risico in mijn optiek ietwat kleiner. Let tevens op hoe de verkoper met het onderhoud van andere zaken omgaat, huis, auto, tuin etc. Vaak geeft dit wel een goed beeld van hoe nonchalant/zorgvuldig iemand met z'n spullen omgaat (uitzonderingen daar gelaten :Y )

Ja het is me wel opgevallen dat ik gister bij een aantal leuke fietsen dus toch de onderhoudshistorie miste en de verkoper maar op ze woord moest gaan geloven. |( en hele lage km standen vertrouw ik ook niet helemaal eigenlijk. Toch ff belangrijk om een goeie proefrit te maken en eventueel een aankoop keuring als dat niet al te duur is.
 
Iemand btw ervaringen met een naked voor dagelijks gebruik en veel snelwegkilometers? Vind het prachtige fietsen maar twijfel dus echt over het windvangen.
 
Onder de 200 km\h maakt het allemaal weinig uit als je het mij vraagt.

Met 130 km\h waai je er echt niet vanaf. Je hebt toch ook op een lesmotor gereden neem ik aan?

Een supersport rijdt echt niet lekker ofzo op straat. Het rijdt mega klote als je het mij vraagt. Zo'n ding is gemaakt om mee te racen op het circuit en niet voor de snelweg of binnenstad of iets anders dan het circuit :)

Een naked of SM lijkt mij veel lekkerder rijden op de openbare weg.

Afgelopen dinsdag heb ik op Zandvoort gereden en daar reed zo'n KTM 990 mee. Zowel in de bochten als op het rechte stuk had hij geen problemen met mijn 600RR (zal ook wel aan mij liggen natuurlijk).
Op de openbare weg zal hij ook wel lekkerder zitten en offroad ook.
 
Laatst bewerkt:
Een supersport rijdt echt niet lekker ofzo op straat. Het rijdt mega klote als je het mij vraagt. Zo'n ding is gemaakt om mee te racen op het circuit en niet voor de snelweg of binnenstad of iets anders dan het circuit :)

Een naked of SM lijkt mij veel lekkerder rijden op de openbare weg.



Afgelopen dinsdag heb ik op Zandvoort gereden en daar reed zo'n KTM 990 mee. Zowel in de bochten als op het rechte stuk had hij geen problemen met mijn 600RR (zal ook wel aan mij liggen natuurlijk).


Op de openbare weg zal hij ook wel lekkerder zitten en offroad ook.

Turbo0. KTM 990 SM Vind ik echt een onwijs gave motor en die wil ik ook zeker halen in de toekomst. Past nu helaas niet binne mijn budget '( .
Maar als ik het dus goed begrijp is een sm prima te doen voor dagelijks gebruik? Misschien iemand hier met ervaring ermee. En een ss is idd meer voor hogere snelheden en circuit gebruik maar wel prachtige fietsen. Is er verder nog iemand die suggesties heeft voor een mooie sm tot de 4 k. Groetjes
 
supersport is het leukste als je beetje de gang erin kan houden ;) In korte bochtjes word je waarschijnlijk nog geklopt door gs'en, naked bikes en alle andere bikes met een recht stuur.

naked bike gaat ook op de snelweg ,alleen richting de 180 zal een kuipje wel lekker worden.

Je moet vooral rijden waar jij je prettig op voelt :)
 
Hallo mensen ff een update vandaag bij mototport 2 proefritjes gedaan eentje op een yammie mt07 en eentje op de ktm 950 sm en wat een superding is dat! De sm is echt precies wat ik zoek aleen buiten me budget😯 de mt ook nog trouwens. Ook heb ik een uitgebreide rit gereden op een r6 van een maatje maar denk toch dat het voor het dagelijke gebruik niet echt passend voor mij is. Mischien in de toekomst als circuitmotor. Dus zoals me naam al zegt een duidelijke voorkeur voor de sm. (Zou eigelijk me post moeten veranderen. 😆. Word dus hoogstwrscnlijk toch een naked of sm. Rijd toch een stuk lekkerder imo. Dus nu heb ik nog 1 keer jullie hulp ervaring nodig. Wat komt in de buurt van deze ktm 950 tot de 4 k of 2 wat is een goeie alternatieve dikke naked voor die prijs? Ervaringen suggesties welkom. Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan