Aankooptips Suzuki GS 500E Slingshot

Sabelhout

MF veteraan
28 jan 2002
1.754
4
Apeldoorn
Ik ga as. woensdag een proefritje maken op een Suzuki GS 500E Slingshot uit \'91. Deze motor heeft 54000 gelopen en moet nog 4000 piek kosten:

MK62LY01.JPG


Ik ben er al wezen kijken, en de motor heeft wat roestplekjes op het frame, en wat roestplekjes op de tank, maar die zitten nog onder de lak. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten tijdens de proefrit? En is die motor zijn geld wel waard?
 
volgens mij veel te hoge vraagprijs!

veel te duur en oud tov de nieuwprijs

Probeer in nederland maar eens een GS500e van onder de €2000,- te vinden, dat is moeilijk hoor!

Maar roestplekken onder de lak?! lijkt me toch helemaal niet gunstig eigenlijk.
 
N kennis van me heeft ook zon machine voor 4000 gulden met maar 20.000kms op de klok. Niet doen voor die prijs dus!
 
kan je niet gewoon een gs kopen in belgie dan?

van duitsland naar belgie overbrengen kostte een vriend van mij 125 € voor zijn dax\'je
 
kan je niet gewoon een gs kopen in belgie dan?

van duitsland naar belgie overbrengen kostte een vriend van mij 125 € voor zijn dax\'je

Tja, maar in nederland zijn die invoerrechten en andere troep nog wat duurder dacht ik \ '( anders ga ik straks eens even naar duitsland fietsen!
 
4000 piek is dus te duur? Er stond nog bij \'meeneemprijs\'.

Ben dus aan het kijken voor mijn eerste motor, heb een zwaar rijbewijs, dus mag in principe alles rijden. De kosten moeten wel een beetje in de hand te houden zijn, heb voor de koop een budget tot 5000 piek.

Bij de Motoport in Hengelo staat ook nog GSX 550 te koop. Ga ik ook woensdag een proefritje op maken.
 
Was die eerste (van 4000 piek) particulier of ook bij dealer? Van dealer zou wel goedkoop zijn (als je er garantie bij krijgt).

Heb net nog even op marktplaats naar GS500e gezocht en ze zijn er nog wel iets goedkoper, wel interessant voor mij want zijn ook wel vaak al 25kW!
 
Denk dat 4000 guldentjes redelijk aan de prijs is. En zeker als ie al meer dan 50.000 gelopen heeft, roest heeft en 10 jaar oud is. Voor dat geld moet je echt wel iets leukers vinden denk ik.

Over twee weekies heb ik als alles mee zit ook me rijbewijs, en heb er een van \'94 op het oog, weet alleen nog niet hoeveel ie gereden heeft. En die kost minder.

Ik zou dus zeggen, kijk nog even verder.
 
Die 4000 piek was bij een dealer, namelijk Motor-Oost in Rijssen. Ik ga er iig heen om een proefritje te maken, dan weet ik tenminste hoe het ding rijdt. Daarna kan ik er altijd nog eentje particulier zoeken voor een schappelijkere prijs.
 
Veelste duur. Het ding heeft 54k gelopen, voor 4000 piek kan je GS500e\'s krijgen met 25 op de teller. OP www.marktplaats.nl staat een zwarte met volledige kuip voor 4000 piek ofzo. en 24k op de teller. Suc6 met het zoeken naar de juiste motor :)
 
4000 piek is dus te duur? Er stond nog bij \'meeneemprijs\'.

Ben dus aan het kijken voor mijn eerste motor, heb een zwaar rijbewijs, dus mag in principe alles rijden. De kosten moeten wel een beetje in de hand te houden zijn, heb voor de koop een budget tot 5000 piek.

Bij de Motoport in Hengelo staat ook nog GSX 550 te koop. Ga ik ook woensdag een proefritje op maken.

denk dat je beter iets zwaarder koopt als je dan toch je volle rijbewijs hebt. een gs is nu niet echt een powerbeest maar eerder een tam lammetje...

ik heb \'m nu een jaar en zie al erg uit naar mijn volgende motor.
houd in je budget wel rekening met de kledij die je nog moet kopen: een helm, een vest en broek... het loopt heel sterk op als je alles nog moet kopen.

misschien moet je maar naar utrecht gaan shoppen eind februari
 
Ik heb ook al eens een paar keer gereden met een GS 500 E slingshot. Met gewoon rijbewijs zou ik hem niet kopen. Is best mak. :r Dan kan je beter een CB 500 kopen van ongeveer hetzelfde jaar. Is al een stuk pittiger. Of misschien een oude CBR?
 
denk dat je beter iets zwaarder koopt als je dan toch je volle rijbewijs hebt. een gs is nu niet echt een powerbeest maar eerder een tam lammetje...

ik heb \'m nu een jaar en zie al erg uit naar mijn volgende motor.
houd in je budget wel rekening met de kledij die je nog moet kopen: een helm, een vest en broek... het loopt heel sterk op als je alles nog moet kopen.

misschien moet je maar naar utrecht gaan shoppen eind februari

Ik heb al een helm en handschoenen. Een broek, laarzen en een jas hoopte ik in Utrecht op de kop te tikken. Verkopen ze daar dan ook tweedehands motoren?
 
Heb daar, wel via internet, ook wel een leuk motortje gezien. Ook met meeneemprijs. Zat volgens de site geen garantie bij. Dus letterlijk betalen en meenemen volgens mij.

Trouwens, alle prijzen zijn toch meeneemprijzen?
 
Ik heb mijn GS500E Slingshot uit 93 voor 4500,- particulier gekocht (is al bijna een jaar geleden en had 17k op de teller), vond dat toen al niet echt goedkoop maar hij zag er goed uit. Dus de staat van die gs de je noemt met de prijs er bij is veels te duur.

Voor de prijs kan je beter particulier kopen maar dan moet je wel goed opletten. Wat betreft de gs zelf is het een leuk fietsje om op te beginnen maar boven de 100 km/h uur moet je geen wonderen verwachten, hij gaat rustig verder maar das ook alles. Top ligt volgens mij rond de 160/170.
 
Top ligt volgens mij rond de 160/170.

de top is bij mij nogal wispelturig.

soms 170 op de teller, en op andere momenten trekt de motor gewoon door tot boven de 180. heb ooit zelfs eens 189 op de teller gezien. in echte kilometers zal dat neerkomen op iets tussen 165-175 km/u.
stevige nekspieren zijn dan ook wel gewenst, tenzij je er een kuip op monteert natuurlijk.
 
Veelste duur volgens mij.
Heeft al 54000 km gelopen met roest.
Gewoon nog ff rond kijken.
Ik weet zeker dat je betere motoren tegen komt rond die prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan