aanlopen bodemplaat gsx-r

600SRAD

MF'er
17 mei 2004
230
0
H.I.Ambacht
Ik heb sinds een maandje een meegespoten bodemplaat op mijn srad zitten,het staat erg mooi totdat ik afgelopen weekend ging rijden met iemand achterop die zwaarder is dan ik.Nadat ik eerst in rotterdam een boete had gekregen ging ik thus aangekomen me motor schoonmaken toen ik zag dat me band had aangelopen op me bodemplaat met als gevolg dat er behoorlijk wat lak af was gegaan zodat ik nu dus me motor weer uit elkaar kan laten halen en het weer opnieuw kan laten spuiten.Mijn vraag is dus of iemand hier ook ervaring mee heeft of iemand weet wat je hier aan kan doen,hij zit wel gewoon goed gemonteerd daar is niets verkeerd aan,maar misschien dat achter wat ophogen iets kan helpen misschien ????

nee kreeg geen boete voor die undertail maar ik bedoelde dat het al een kutdag was en dan nog is zoiets erbij.Spuiten laat ik gewoon doen ik kan via via wel wat regelen maar het schiet niet op natuurlijk om iets twee keer in een maand te laten spuiten,zonde van je geld toch ?
Maar helpt het niet als je hem achter iets laat ophogen ??

nee kreeg geen boete voor die undertail maar ik bedoelde dat het al een kutdag was en dan nog is zoiets erbij.Spuiten laat ik gewoon doen ik kan via via wel wat regelen maar het schiet niet op natuurlijk om iets twee keer in een maand te laten spuiten,zonde van je geld toch ?

volgens mij helpt t wel, je hebt daar verschillende ophoogsetjes voor, maar als je zelf handig bent, kun je 'n ring maken/frezen om onder de vering te plaatsen. hoe dan ook: als je de vering met bv 1cm verhoogd, zal 't kontje 2cm hoger komen te liggen, dus met 'n verhouding van 1:2. maar hij wordt dan wel zenuwachtiger achter bij hoge snelheden rechtuit en vanzelfsprekend bij remmen, dan komt 'ie eerder omhoog achter (als je alleen erop zit :+ )..dus hou daar rekening mee. stuggere veer kan trouwens ook jah.

Simpele oplossing om je undertail op te hogen... Bevestiging waar het subframe aan het frame zit losmaken... en vervolgens daar 2 stevige metalen plaatjes tussen zetten aan elke kant. Komt een stuk hoger dan en staat ook nog eens :9~ anders opzoek gaan naar tailrisers

Wat een moeilijke verhalen allemaal zeg,check je veervoorspanning eerst eens :)

Ik heb sinds een maandje een meegespoten bodemplaat op mijn srad zitten,het staat erg mooi totdat ik afgelopen weekend ging rijden met iemand achterop die zwaarder is dan ik.Nadat ik eerst in rotterdam een boete had gekregen ging ik thus aangekomen me motor schoonmaken toen ik zag dat me band had aangelopen op me bodemplaat met als gevolg dat er behoorlijk wat lak af was gegaan zodat ik nu dus me motor weer uit elkaar kan laten halen en het weer opnieuw kan laten spuiten.Mijn vraag is dus of iemand hier ook ervaring mee heeft of iemand weet wat je hier aan kan doen,hij zit wel gewoon goed gemonteerd daar is niets verkeerd aan,maar misschien dat achter wat ophogen iets kan helpen misschien ????

Heel simpel.

A)Je mag blijkbaar de veervoorspanning best een beetje opdraaien.

B) Een paar ringetjes boven op de veer onder de bevestiging aan het frame plaatsen (ca. 5-10mm totaal) is voldoende.

C) Als je ook nog een hugger hebt werkt het niet meer maar angezien je band tegen de undertail loopt zal dat niet het geval zijn.

Succes :)

Terug
Bovenaan Onderaan