aanlopen remblokken

Aoks

MF veteraan
7 sep 2006
3.101
11
Twello
ik heb net nieuwe remblokken verwisseld voor de oude. nou loopt het wiel erg stroef als je het ronddraait (in de paddockstand). Is dat een kwestie van een paar kilometer rijden dat het over is, of moet ik er serieus werk van maken?

Edit: voorwiel
 
Laatst bewerkt:
Als je het niet heb schoon gemaakt zou het kunnen dat er een of meerdere zuigers wat blijven hangen.

Wat is erg stroef? Als je er een flinke slinger aan geeft hoe lang draait hij dan door?
 
Maak er maar serieus werk van,er zijn een aantal mogenlijke oorzaken,of
je remreservoir zit te vol of je remzuigers blijven hangen ,als je remklauwen
heb met geleiderpennen dan kan het zijn dat de klauw blijft hangen op
die pennen,zoniet dan word het rem revisie,wat ook nog kan is dat je ergens
iets niet goed gemonteerd heb.
 
Hahaha, serieus verkeerd opgevat :}

Maar inderdaad, het staat er een beetje apart.

De ouwe eruit, nieuwe erin.

Waarom ze aanlopen.. omdat de zuiger niet voldoende teruggaat? Zit alles goed gemonteerd? Blijft er een zuiger hangen? Niet te veel vloeistof?

Als je oude remblokken heel dicht op de schijf stonden, dus veel vloeistof achter de zuiger, dan zat er dus meer in je bakkie dan je nu nodig hebt met nieuwe blokjes. De zuigers komen dieper in de boring.
 
Ik neem aan dat het om de CBR1000RR uit je avatar gaat dus revisie mag ik hopen zal niet aan de orde zijn.

Zoals al gezegd: Zit je reservoir niet te vol? Dan is de druk in het systeem te hoog zeg maar. Een kwart slag ronddraaien is veel te weinig!
 
Laatst bewerkt:
@all.....stond inderdaad raar geschreven, mijn goedste nederlands zeg maar :z maar heb er nieuwe ingezet :Y

Oude waren wel volledig op, misschien dat er bij een beurt nieuwe olie in is gegaan en dat nu met nieuwe blokken de druk in de leiding is toegenomen.

Kom net terug met 120 km extra op de teller en bij terugkomst moet ik zeggen dat het wiel nu bij een redelijke slag 2 volledige rondes maakt, dus ik denk dat de nieuwe enigszins moeten 'inslijten'.

Maar een keer schoonmaken is nooit verkeerd....wat moet ik exact cleanen en zijn daar dingen bij waarop ik moet letten??? :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan