aanlopend achterwiel savage

sagvagebiker

MF'er
15 jan 2008
108
0
dronten
hallo

laatst wezen toeren met iemand achterop... a 65kilo in bochten en op drempels hoor ik me achterwiel in het spadbordt aanlopen... vandaag me achterveren al 2 standjes stijver gezet, maar geen resultaat. spadbord zit ook gewoon vast... het lijkt mij toch niet dat er zo veel speling op je achterbrug of spadbord mag zitten???

waar kan dit aan liggen

groet bart
 
Boutjes in het achterspatbord niet origineel of een wat dikkere achterband er achter in?

Ik had hetzelfde verschijnsel en bij mij zijn het de boutjes van de sissybar die net de zijkant van het loopvlak raken. Inmiddels is dit randje er af gesleten en rijdt hij weer zonder bijgeluidjes.
 
sisy bar heb ik niet meer... band is wel naar verhouding denk ik... heb net nog ff de vering tot max gedrraid.... beter niet kunnen doen met me half zatte kop... pink tussen de veer en onderste bout gehad toen ik de laatste veer lodstrok... was te verwachten dat de motor inzakt... lap vel weg en vlink geneust......snukkel!!! maargoed alles zit er weer op... morgen even testen... maar wat zijn een beetje nette veren??? en waar te krijgen?
 
Domme vraag wellicht maar weet je zeker dat de goede bandenmaat gemonteerd is?
Ik heb achter in de Savage een Bridgestone band die volgens het wphb passend zou moeten zijn. Toch liep de zijkant van het loopvlak net aan tegen de koppen van de bouten toen de band net nieuw was.

Inmiddels is de band op maat gesleten en heb ik er geen last meer van.


P.s. Met een Savage heb je toch schaamranden. Dan geeft het niet als de kop van een bout die randen er af knabbelt.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan