Aanlopend geluid...

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Lijkt wel dat als ik het ene probleem heb opgelost het andere ervoor terug krijg.

Af en toe, niet altijd, hoor ik op het moment dat de motor in zijn '1' of in z'n 'vrij' rijd dan klinkt het alsof de ketting aanloopt.

Navraag bij Kruisinga in Gouda leerde mij dat het dan de nokkenasketting is :( als de ketting versleten is lijkt mij dan dat hij dat geluid altijd moet maken? of niet?

Verder blijkt dat als ik mij voorrem licht inknijp het geluid gelijk weg is. Laat ik hem weer los komt het geluid direct weer terug.

Iemand briljante ideeen?
 
als die nokkenas ketting tegen het versleten aan zit, kan het af en aan gebeuren.

Maar als het geluid echt alijd stopt bij het inknijpen van je voorrem, zou ik eens beginnen met kijken naar je remmen zelf, nix los? Geen trillende remleiding of zo??
 
kweet niet precies welk geluid je bedoelt, maar door je voorrem in te trekken belast je het blok en zal dus de nokkenasketting strak gespannen staan en minder geluid maken. Wat ook goed kan is dat je de remblokken hoort schuren tegen je schijven... ( ligt aan het soort geluid.)
 
Het geluid klinkt een beetje als een ketting die ergens tegen aan slaat, het is een regelmatige rammel.

Ik geloof niet zo in de nokkenasketting want een aantal maanden (4) hebben ze de nokkenastiming nog gemeten en heeft het hele blok open gelegen. Toen is daat door de monteur niets over gezegd.
 
Het kan ook de spanner zijn ipv de ketting zelf...

Wat Helldesker schrijft zit wel wat in, alleen dan zou het toch niet in zijn vrij gebeuren?

Als je de monteur niet vertrouwd vraag je het nog een andere...

Ik zou iig de remleiding en remme ff nalopen, of die nergens tegen aan slaan.. Kan me nog een vrroval herinneren van iemand die bijna zijn hele voorklauw kwijt was omdat die los hing... Lostrillen gebeurt..
 
Lijkt wel dat als ik het ene probleem heb opgelost het andere ervoor terug krijg.

Af en toe, niet altijd, hoor ik op het moment dat de motor in zijn '1' of in z'n 'vrij' rijd dan klinkt het alsof de ketting aanloopt.

Navraag bij Kruisinga in Gouda leerde mij dat het dan de nokkenasketting is :( als de ketting versleten is lijkt mij dan dat hij dat geluid altijd moet maken? of niet?

Verder blijkt dat als ik mij voorrem licht inknijp het geluid gelijk weg is. Laat ik hem weer los komt het geluid direct weer terug.

Iemand briljante ideeen?

kommie ook uit gouda?
 
Ik heb iets gehoord over de Kawa's. Vrijwel alle Kawa's maken na 20k zo'n geluid? Heb zelf gehoord dat ze het zelf het 'Kawageluid' noemen. Of heb ik dat verkeerd?

Hoeveel heeft ie gelopen eigenlijk?
 
Ik heb iets gehoord over de Kawa's. Vrijwel alle Kawa's maken na 20k zo'n geluid? Heb zelf gehoord dat ze het zelf het 'Kawageluid' noemen. Of heb ik dat verkeerd?

Hoeveel heeft ie gelopen eigenlijk?
De mijne maakte het geluid al naar 4000 km.
Het viel in de garantie.
Was ook de spanner.
Is het niet de koppeling :?
De meeste kawa's hebben zo'n rammel bij de koppeling.
Als je de koppeling intrekt is ie weg.
Is ook een kawa kwaaltje.
 
Ik heb iets gehoord over de Kawa's. Vrijwel alle Kawa's maken na 20k zo'n geluid? Heb zelf gehoord dat ze het zelf het 'Kawageluid' noemen. Of heb ik dat verkeerd?

Hoeveel heeft ie gelopen eigenlijk?

Hij heeft nu ruim 40K gelopen. Trouwens even gekeken maar volgens mij zit alles nog vast bij de remklauwen en kan het geluid niet uit die hoek komen.
 
Is je ketting niet versleten? De ketting van mijn ZZR moet binnenkort vervangen worden, als ik dan vezuim om hem in te spuiten gaat de ketting bij krachtwisselingen een geluid maken, piepen, tikken, kraken, vanalles. Zowel bij gasgeven als remmen. Ketting weer inspuiten en weg geluid...
 
lijkt me sterk, de ketting is in november vervangen en ik heb hem netjes om de 400km in het vet gezet.

Misschien dat hij gespannen moet worden maar hij lijkt mij wel strak staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan