Aanlopend geluid...

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Lijkt wel dat als ik het ene probleem heb opgelost het andere ervoor terug krijg.

Af en toe, niet altijd, hoor ik op het moment dat de motor in zijn '1' of in z'n 'vrij' rijd dan klinkt het alsof de ketting aanloopt.

Navraag bij Kruisinga in Gouda leerde mij dat het dan de nokkenasketting is :( als de ketting versleten is lijkt mij dan dat hij dat geluid altijd moet maken? of niet?

Verder blijkt dat als ik mij voorrem licht inknijp het geluid gelijk weg is. Laat ik hem weer los komt het geluid direct weer terug.

Iemand briljante ideeen?
 
kweet niet precies welk geluid je bedoelt, maar door je voorrem in te trekken belast je het blok en zal dus de nokkenasketting strak gespannen staan en minder geluid maken.

Dan zou die ketting bij stationair draaien op de standaard ook lawaai moeten maken.
En bij gas geven zou het ding stil moeten zijn.

Even proberen of het echt verdwijnt als de motor belast word?
 
Nou blijkbaar is het toch iets anders. Gisteren van het weekend ongeveer 300 kilometers gereden en gek genoeg slechts 1 keer het geluid gehoord.

Ik denk niet dat het de nokkenas is Ik denk eerder dat het te maken heeft met of m'n voorrem of de koppeling.

Had gisteren op de snelweg ineens dat ik ie bij het schakelen van 5 naar 6 of van 4 naar 5 ineens in z'n vrij zat. Verder had ik ook een keer dat ik bij het stoplicht in z'n vrij dacht te staan (lampje brandde) en dat toch bleek dat ie nog in z'n versnelling stond.

Ben in ieder geval bij dat de nokkenasketting het niet is. Denk dat ik de remmen maar een ga nalopen. Heb hier wel eens gehoord (lees gelezen) dat je die dingen ook schoon moet maken. Weet iemand hoe? Verder misschien koppeling afstellen, iemand andere suggesties.

o ja gisteren ook gemerkt dat als je all-weather pak geen bescherming geeft tegen al het water dat zich ophoopt tussen je tank en je ballen.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan