aanlopende achter rem

ondernul

Rookie
1 aug 2005
10
0
kapelle
Hallo mensen,

Ik heb nu een maand een yamaha diversion uit '94 in mijn bezit. Deze heeft nu nieuwe ketting en tandwielen gekregen want deze waren versleten. Allen nu kreeg ik hem terug en loopt mijn achterrem ineens aan. Dit was hiervoor niet.Ik heb geen verstand van motoren ben nog maar beginner. garage is dicht (allebei de garages in de buurt. Dus dacht ik dan maar even internet. misschien is het wel heel simpel te verhelpen.

Het wiel zit er netjes in dus dat kan het niet wezen. voor de rest kan ik geen oorzaken verzinnen.(beginner hey :P )

Ik hoop dat jullie iets weten..
alvast bedankt.
 
er staan streepjes op het metaal. je kan tellen. zitten allebei bij het 3e streepje. der net overheen. precies het zelfde. dus logischerwijs concludeer ik dat dat het goed is. Is het dan niet zo?
 
Misschien afstandbussen van het wiel verkeerd geplaatst?
Weet je zeker dat het je achterrem is en niet de ketting die te strak staat? Die kan ook gaan 'fluiten' (gieren) als ie als een snaar staat. Meestal rekken ze wel wat als ze net gemonteerd zijn maar controleer het ff. Anders trekt ie misschien ook nog het uitgaande lager van je versnellingsbak kapot.
Als het je rem is moet die loeiheet worden op den duur en wordt je schijf blauw/donker.
 
Laat het in ieder geval controleren en ga er niet mee rijden. Een aanlopende rem kan problemen veroorzaken, een te strakke ketting nog meer (uitgaande as versnellingsbak....) Dan kan een dagje rijden wel érg duur uitvallen.....

Als goedwillende amateur lijkt het me niet handig dat je er zelf aan gaat lopen klooien.

Overigens: die streepjes zijn zéker geen garantie dat je wiel in lijn staat.....
 
nee inderdaad. maar ik had al meer topics gelezen en daar werd soms vermeld dat het een ontluchtings ventieltje bevat enz. dus ik d8 misschien is het wel heel simpel.