Aanlopende rem

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Ik heb sinds gisteren last van een 'wiebelend' voorwiel, voornamelijk in de rechterbochten. Als m'n voorwiel vrij draait hoor je het aanlopen van de remblokken en na 1/2 omwenteling staat het wiel stil. Lagers en aanverwanten hebben (gelukkig) geen speling. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Het gaat om de remmen van een Fazer 600 (zitten ook op de YZF's)
 
Wiebelend wiel???? Als alleen je rem aanloopt op een gedeelte van de omwenteling, dan zou het met kromme remschijven te maken kunnen hebben. Te controleren door een meetklokje op je schijven te zetten. Speling: haal je remblokken er eens uit en kijk of het wiel zijdelings speling heeft.
 
Schijf krom :?

Anders...

Remblokjes terug drukken dat ze vrij lopen van de schijf en dan kijken of ie nog aan loopt.
Klein stukje rijden door bochten en alleen achterrem gebruiken.
Of het is weer in orde of niet... :?

Anders ik ook niet weten...

Succes
ps. Genoten van je mail })
 
Schijf krom :?

Anders...

Remblokjes terug drukken dat ze vrij lopen van de schijf en dan kijken of ie nog aan loopt.
Klein stukje rijden door bochten en alleen achterrem gebruiken.
Of het is weer in orde of niet... :?

Anders ik ook niet weten...

Succes
ps. Genoten van je mail })
Goed advies }) eerst je remblokjes terug duwen om dan een stukje te gaan rijden.
Tis te hopen dat je geen noodstop moet maken want dan kan je wel eens te laat zijn. |(
 
Ligt eraan hoe makkelijk je erbij kan. Waterpomptang met doekie ertussen :?
Dat past helemaal niet bij mijn remklauwen!
En ik wil helemaal geen kromme schijven, daar heb ik toch niet om gevraagd :( Ik ben niet gevallen, niet weggereden met m'n schijfremslot en ze hebben niet geprobeerd hem te jatten (dan nemen ze die FJR wel ;) )
 
Laatst bewerkt:
Dat past helemaal niet bij mijn remklauwen!
En ik wil helemaal geen kromme schijven, daar heb ik toch niet om gevraagd :( Ik ben niet gevallen, niet weggereden met m'n schijfremslot en ze hebben niet geprobeerd hem te jatten (dan nemen ze die FJR wel ;) )

Misschien na een heftige remactie te lang de rem vastgehouden? Kan erg slecht voor de schijven zijn om de rem vast te houden als je stilstaat.
 
Bij zwevende remklauw, kun je gewoon de remklauw met de hand richting schijf drukken.

Bij zwevende schijven, zul je effetjes de klauw los moeten halen denkik. Dan kun je daarna de zuiger (onder 't remblokje) een eindje naar binnen drukken.

Als de klauw los is, kijk dan maar meteen eens naar die zuiger. Waarschijnlijk zit daar wat roest/vervuiling oid. op. Schoonmaken met fijn schuurpapiertje wil meestal wel helpen dan.

Ik denk trouwens dat er best een stukkie weg te vinden is waar je veilig kunt proberen, nadat je de zuiger naar binnen hebt terug geduwd. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan 2x moet remmen, voordat de voorrem weer optimaal wil meedoen.

Suuk6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan