Aanlopende remblokjes?

Waylander

MF veteraan
28 nov 2005
1.396
955
Beverwijk
Hoi mensen,

even een kleine vraag, Ik heb vorige week een setje remklauwen gereviceerd en daarna weer op de motor gemonteerd. (XS1100). Daarna bijna 300 km mee gereden en helemaal nergens last van gehad. Nu heb ik gister de voorvorkkeerringen vervangen en nieuwe remleidingen gemonteerd en dus de voorkant gedemonteerd en sinds dien loopt er een remschijf aan en wel zo erg dat dat je nu de groeven op de remschijf zie zitten. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar zit me nu een beetje af te vragen waar het aan zou kunnen liggen. Ik denk zelf dat het misschien een beetje vuil op de remblokjes zou kunnen zijn maar omdat het probleem alleen aan de rechterkant zit zou het dan kunnen zijn dat het voorwiel er niet helemaal recht in zit?

alvast bedankt,

Jeroen
 
Hiervandaan lastig te zeggen natuurlijk.
Als het voorwiel er niet recht in zou zitten heb je IMO aan beide kanten groeven.....

Weet je wel zeker dat er geen zuiger blijft hangen? Lijkt mij namelijk de meest logische verklaring?
Andere mogelijkheid is een voorwiellager dat niet fris meer is.
 
Laatst bewerkt:
Hiervandaan lastig te zeggen natuurlijk.
Als het voorwiel er niet recht in zou zitten heb je IMO aan beide kanten groeven.....

Weet je wel zeker dat er geen zuiger blijft hangen? Lijkt mij namelijk de meest logische verklaring?
Andere mogelijkheid is een voorwiellager dat niet fris meer is.

Hoe wil jij je voorwiel er scheef inzetten dan? :+
 
remklauw eraf halen , rembusjes/blokken helemaal terugduwen in de klauw dan terugmonteren en remhandel inknijpen tot de blokken weer tegen de schijf komen

ik denk dat er 1 wat scheef zit en aanloopt.
 
Is de vulling / instelling/hoogte van beide vorkpoten wel identiek? als de ene wat slapper staat kan hij daardoor misschien een beetje scheef trekken, maar het lijkt me stug met zo'n dikke as.
 
Terug
Bovenaan Onderaan