Aanlopende remmen?

sirdrinksalotofpetrol

MF veteraan
10 jul 2011
1.031
0
Apeldoorn
Vraagje: mijn voorremmen lopen iets aan (cbr600rr '03). Dit houdt in dat wanneer de motor op de voorbok staat, het voorwiel niet helemaal vrij loopt. Voor de volledigheid: ik heb 300km geleden de remblokken gewisseld.

Vandaag beide remklauwen helemaal schoongemaakt en de zuigers voorzien van een drupje remolie aan de buitenzijde om het allemaal nog soepeler te laten lopen, deze gaan dus ook soepel heen en weer. Ook de remblokjes aan (bijna) alle zijden voorzien van een likje remvet om klemmen/schuren e.d. uit te sluiten. Likje vet aan de remblokpinnetjes, dat de blokjes daar ook mooi over glijden. Klaar is sirdrinksalotofpetrol zou je zeggen. Dus alles weer gemonteerd......loopt het voorwiel nog steeds niet vrij. Vraag van vandaag is dus......hoort dit of zitten de remmen vast?
 
Vraagje: mijn voorremmen lopen iets aan (cbr600rr '03). Dit houdt in dat wanneer de motor op de voorbok staat, het voorwiel niet helemaal vrij loopt. Voor de volledigheid: ik heb 300km geleden de remblokken gewisseld.

Vandaag beide remklauwen helemaal schoongemaakt en de zuigers voorzien van een drupje remolie aan de buitenzijde om het allemaal nog soepeler te laten lopen, deze gaan dus ook soepel heen en weer. Ook de remblokjes aan (bijna) alle zijden voorzien van een likje remvet om klemmen/schuren e.d. uit te sluiten. Likje vet aan de remblokpinnetjes, dat de blokjes daar ook mooi over glijden. Klaar is sirdrinksalotofpetrol zou je zeggen. Dus alles weer gemonteerd......loopt het voorwiel nog steeds niet vrij. Vraag van vandaag is dus......hoort dit of zitten de remmen vast?


ik heb dit ook pas geleden gehad, rijd een fiets van 91' :]


mijn achterwiel liep niet goed vrij, dat zag ik doordat ie op de bok stond.

ik heb toen de remklauw erafgehaald en de zuigers [voorzichtig] ingedrukt met een waterpomptang om hem weer vrij te geven... hopende dat dat de oplossing was.
het hielp idd ietsje, maar hij bleef nog steeds aanlopen na op druk brengen met de rem en van de rem afhalen.


toen heb ik toch maar de klauw uit mekaar gehaald, en de zuigers schoongemaakt daar zat een hele vieze aangekoekte rand op.
Daarop bleef hij dus steken/hangen :')


[nieuwe pakking etc/en ontlucht, weer in mekaar gezet ] op druk gebracht en probleem over. :] :9
 
Laatst bewerkt:
Ik houd aan: minimaal één volledige ronde draaien bij een (desnoods flinke) zwiepert aan het wiel.
Meestal is het tussen de 1 en 3 volledige omwentelingen, soms draait het heel erg soepel. De blokken zijn dan volledig vrij.
Zorg er wel voor dat je dan nogmaals test: draaien, laten draaien en dan even remmen.
Daarna nogmaals proberen, dan weet je het zeker.

Lukt dan niet, opnieuw remklauwen onder handen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan