Aanmeldtopic APK Protest 22 Sept

full

De volgende keer ben ik ook weer erbij :Y
 
En toch, het feit dat de media het niet oppikt is wel een teken dat de actie niet geslaagd is. De Belgische media wel, want de Belgen reden door de Wetstraat, dat is waar het er toe doet. Media is alles vandaag de dag.

Ik ben ook niet voor een APK, en respecteer de mensen die de moeite hebben genomen om er naartoe te rijden. Maar eerlijk gezegd zullen die 2 tientjes APK kosten me aan m' n reet roesten als ik het vergelijk met alle toegenomen kosten en lastenverzwaringen die ik de afgelopen jaren heb mogen verduren. En wat er allemaal nog aankomt. En dan hebben een hele hoop mensen het nog veel slechter.

Ik gok zomaar dat een hoop van u VVD hebben gestemd. Ik zeg boter op je hoofd.
 
En toch, het feit dat de media het niet oppikt is wel een teken dat de actie niet geslaagd is. De Belgische media wel, want de Belgen reden door de Wetstraat, dat is waar het er toe doet. Media is alles vandaag de dag.

Ik ben ook niet voor een APK, en respecteer de mensen die de moeite hebben genomen om er naartoe te rijden. Maar eerlijk gezegd zullen die 2 tientjes APK kosten me aan m' n reet roesten als ik het vergelijk met alle toegenomen kosten en lastenverzwaringen die ik de afgelopen jaren heb mogen verduren. En wat er allemaal nog aankomt. En dan hebben een hele hoop mensen het nog veel slechter.

Ik gok zomaar dat een hoop van u VVD hebben gestemd. Ik zeg boter op je hoofd.

Tuurlijk, het allemaal toch al zo duur dus waarom niet nog wat extra in de put gooien. |( |(

Het gaat erom dat die APK compleet nutteloos is. Je gaat toch ook niet naar de winkel, legt 'n paar tientjes op de toonbank om vervolgens met lege handen weer naar buiten te lopen :? :?

PS Mocht je dat toch graag doen zal ik wel even m'n adres mailen
 
En toch, het feit dat de media het niet oppikt is wel een teken dat de actie niet geslaagd is. De Belgische media wel, want de Belgen reden door de Wetstraat, dat is waar het er toe doet. Media is alles vandaag de dag.

Ik ben ook niet voor een APK, en respecteer de mensen die de moeite hebben genomen om er naartoe te rijden. Maar eerlijk gezegd zullen die 2 tientjes APK kosten me aan m' n reet roesten als ik het vergelijk met alle toegenomen kosten en lastenverzwaringen die ik de afgelopen jaren heb mogen verduren. En wat er allemaal nog aankomt. En dan hebben een hele hoop mensen het nog veel slechter.

Ik gok zomaar dat een hoop van u VVD hebben gestemd. Ik zeg boter op je hoofd.
Denk dat je het een beetje breder moet zien.
Ten eerste die APK, als het zo gaat als bij de Belgen, kan je aan alle dingen die later op je motor zijn gezet (en waarvoor geen attest is afgegeven) vaarwel zeggen. oa andere verlichting, staalflex remleidingen, power commanders etc etc.

Maar als dit er door komt komen andere "veiligheids-" ideeën er ook door en voor je het weet is er een Europese regel die voorschrijft dat jij in een fel geel pak, met een fel gele helm, op een fel gele motor moet gaan rondrijden (het liefst nog met reflecterende stukken van 1 vierkante meter) te samen met 3 alcohol testers en andere ongein.
Alles ter verhoging van de "veiligheid". Omdat de motorrijders ten opzichte van de autorijders in de minderheid zijn is dat een makkelijkere groep om aan te pakken.
Wil de reactie van de automobilisten wel eens zien als zij iedere 3 jaar een VRO moeten gaan volgen (wat op zich de veiligheid wel zou verhogen).
 
Ik heb met de auto alleen een simpele slipcursus gehad.
Met de motor heb ik een VRO-R gedaan, 3 keer raden waar je meer aan hebt.
 
Ik denk dat je voor je rijopleiding - ongeacht voor welk voertui - ook eens (als is het maar even) achter het stuur van een ander voertuig moet zitten. Dus ook even autorijden, een rondje in een vrachtwaggel en autorijders ook een stukje op de motor. Zo krijg je gevoel voor de andere weggebruiker.
En voor motorrijders zou iets als VRO, maar dan nóg meer op motorbeheersing gericht (misschien een stuk offroad erbij). De meeste eenzijdige ongevallen worden vaak veroorzaakt door angst/paniekreacties. En die krijg je als je denkt dat een bepaalde situatie niet te houden is. Zoals door de berm, over zand en door grind rijden. Er kan meer dan je denkt met een motor, maar als je schrik hebt van een beetje zand, rem je jezelf onderuit. Als je een goede training hebt gevolgd, heb je die angst niet.

Maar zonder herhaling is dat niets waard.
 
En toch, het feit dat de media het niet oppikt is wel een teken dat de actie niet geslaagd is. De Belgische media wel, want de Belgen reden door de Wetstraat, dat is waar het er toe doet. Media is alles vandaag de dag.

Ik ben ook niet voor een APK, en respecteer de mensen die de moeite hebben genomen om er naartoe te rijden. Maar eerlijk gezegd zullen die 2 tientjes APK kosten me aan m' n reet roesten als ik het vergelijk met alle toegenomen kosten en lastenverzwaringen die ik de afgelopen jaren heb mogen verduren. En wat er allemaal nog aankomt. En dan hebben een hele hoop mensen het nog veel slechter.

Ik gok zomaar dat een hoop van u VVD hebben gestemd. Ik zeg boter op je hoofd.

Ik ben tegen de APK voor motoren omdat deze onder valse voorwendselen en gedekt door verkeerde informatie ingevoerd dreigt te worden.

Ik vind dat een overheid alleen moet doen wat strikt noodzakelijk is. Een heleboel gemeentelijke, regionale, provinciale en landelijke regels kunnen zonder negatieve gevolgen voor de burgers afgeschaft worden. En aangezien ik individuele vrijheid heel belangrijk vind, zie ik het afschaffen van overbodige regels dan ook graag gebeuren.

Dat brengt me bij een voor mij verontrustend punt: Het gemak waarmee (sommige?) mensen vrijheden opgeven baart me grote zorgen. Of het nu de identificatieplicht is, preventief fouilleren of een verplichte APK. Het zijn allemaal beperkingen van de persoonlijke vrijheid. Ik heb grote persoonlijke en principiële bezwaren tegen dat soort overbodige overheidsbemoeienis, en dat is de reden dat ik naar Brussel afgereisd ben.

Betaal jij je paar tientjes per jaar maar, en accepteer wederom een inbreuk ik je persoonlijke vrijheid. En niet over een tijdje klagen dat er zo weinig meer mogelijk is.
 
Ik ben tegen de APK voor motoren omdat deze onder valse voorwendselen en gedekt door verkeerde informatie ingevoerd dreigt te worden.

Ik vind dat een overheid alleen moet doen wat strikt noodzakelijk is. Een heleboel gemeentelijke, regionale, provinciale en landelijke regels kunnen zonder negatieve gevolgen voor de burgers afgeschaft worden. En aangezien ik individuele vrijheid heel belangrijk vind, zie ik het afschaffen van overbodige regels dan ook graag gebeuren.

Dat brengt me bij een voor mij verontrustend punt: Het gemak waarmee (sommige?) mensen vrijheden opgeven baart me grote zorgen. Of het nu de identificatieplicht is, preventief fouilleren of een verplichte APK. Het zijn allemaal beperkingen van de persoonlijke vrijheid. Ik heb grote persoonlijke en principiële bezwaren tegen dat soort overbodige overheidsbemoeienis, en dat is de reden dat ik naar Brussel afgereisd ben.

Betaal jij je paar tientjes per jaar maar, en accepteer wederom een inbreuk ik je persoonlijke vrijheid. En niet over een tijdje klagen dat er zo weinig meer mogelijk is.

:^
 
Motor APK tast jouw persoonlijke vrijheid aan?

Dat is wel erg ver gezocht :/

Ook als je het uit de context haalt blijft het een beperking van vrijheid.

Er wordt door de overheid een verplichting opgelegd. Als je die verplichting niet wenst uit te voeren dan mag je minder dan voor de invoering van de regel.
Je moet meer, je mag minder. Dat is absoluut een beperking van de vrijheid, of je dat nou leuk vindt of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan