Aanmeldtopic APK Protest 22 Sept

Nouja ik ben alweer thuis, moet zo werken. Terug lekker vlot door kunnen rijden. Veel plezier nog daar, ik vond het leuk en goed geregeld allemaal.

Zal vanavond nog de 3 foto's posten die mijn camera me heeft geschonken ;)
 
Twee foto's gemaakt met mijn phone, ook gefilmd met een ContourHD alleen moet ik die eerst monteren.

2JGjT.jpg


246p1.jpg
 
... en steek ik net over...

Blij dat ik in de eerste groep zat. Weinig oponthoud en het stop/start dat jullie blijkbaar hadden is ons ook bespaard gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Ipv foto,s en leuke verhaaltjes hoor ik liever hoeveel rijders er nu uiteindelijk bij het atomium waren,hoeveel persbureau,s het hebben opgepikt en welke sprekers er waren en of ze van enig gewicht zijn om de zaak in eu verband te kunnen beïnvloeden....
 
Ipv foto,s en leuke verhaaltjes hoor ik liever hoeveel rijders er nu uiteindelijk bij het atomium waren,hoeveel persbureau,s het hebben opgepikt en welke sprekers er waren en of ze van enig gewicht zijn om de zaak in eu verband te kunnen beïnvloeden....

Waar is je kritische toon op gebaseerd? Als je er naar toe was geweest waren de meeste vragen die je hebt beantwoord!
 
Precies. Het lijkt meer op iemand die graag wil horen dat het toch niets uitmaakt om iets te doen, zodat de borreltafelpraat weer kan worden voortgezet. Het is nl beter om aan de borreltafel te roepen dat die politici toch maar wat doen en dat protest niets uitmaakt dan om daadwerkelijk zelf iets te ondernemen. Precies wat 'men' wil dat we denken.

Als je geweest was, had je kunnen zien dat in ieder geval de Nederlandse pers het zo goed als negeert. Die vinden een feestje dat er niet was interessanter. Op een enkele media uiting na (Nu.nl had er een stukje over en ik hoorde het ook op de radio langs komen) was het in Nederland stil. In België niet. Daar waren een aantal cameraploegen en andere journalisten. Het zou ook raar geweest zijn voor de Belgische media om het te negeren... ;)

Een van de sprekers van de Engelse oprichter van MAG UK en hij had een hele lijst van zaken die (onder andere) zij succesvol hebben weten tegen te houden in Engeland. De mevrouw van de FEMA (http://www.fema-online.eu/) die sprak, vertelde dat zij als een lobby organisatie optreden in Brussel. De FEMA representeert alle motorbelangenorganisaties in Europa, en heeft toegang tot de politici.

Wim van de Kamp (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_van_de_Camp) is een CDA politicus en motorrijder én hij zit sinds 2009 in het Europarlement, dus ook hij kan zijn poot tussen de deur krijgen. Hij was ook aanwezig en was een van de sprekers.

Mensen die niet komen en blijven roepen dat het toch allemaal niets uitmaakt wil ik eigenlijk niet eens zien/horen. Ik ben aardig cynisch als het om politici gaat, maar niet alles is zinloos. Van sommige zaken kun je met je klomp aanvoelen dat het reeds besloten is in de achterkamer en dan is verzet inderdaad zinloos. Toen de VS hun kernwapen bij ons wilden stallen, was dat al in kannen en kruiken en had protest weinig nut.
Dit APK gedoe is ingefluisterd door de handelaren en garagebedrijven die via hun belangenorganisaties en lobbyisten de zaak proberen er door te krijgen. Dit kun je nog stoppen, omdat hun argumentatie en ondersteunend onderzoek niet klopt. Onze belangenorganisaties en goedgestemde politici kunnen dit soort zaken met succes in een debat onderuit halen.

Er is dus nog genoeg hoop... ;)
 
En als je er was kon je horen dat het de motor lobby in Nederland al gelukt was om de tweede kamer nee te laten zeggen tegen dit voorstel. Maar als dat niet bij andere landen lukt komt die Europese regeling er toch.
 
Ipv foto,s en leuke verhaaltjes hoor ik liever hoeveel rijders er nu uiteindelijk bij het atomium waren,hoeveel persbureau,s het hebben opgepikt en welke sprekers er waren en of ze van enig gewicht zijn om de zaak in eu verband te kunnen beïnvloeden....

Heb je geen internet?
 
Hallo,
zijn er hier mischien die foto's of gefilmpt hebben van hazeldonk naar Brussel ,en foto's heeft van een witte honda vtr sp2 ,ik heb er twee gezien die dit gedaan hebben maar ben deze in Brussel uit het oog verloren om het te vragen voor de foto's of filmpje door te mailen of op te sturen mits vergoeding natuurlijk
mvg
 
Ben wel benieuwd wat de reden is waarom Bredebeier er niet bij was.

Was zeilen :+

Ik denk dat dit soort dingen niet veel uitrichten. Daarbij rij ik 30000 per jaar dus kom elk halfjaar in een motorzaak, apk zal ik niks van merken...

Nederland heeft daarnaast in het verleden ook een eigen koers gevaren in drugsbeleid, licht rijberwijs ,pensioenstelsels en noem maar op.

Dus waarom zouden we dat niet met de APK kunnen doen :?

Van mij mogen ze al die choppers met blerpijpen direct afkeuren B| De chopperrijders lijken wel lawaai te moeten maken omdat ze anders niet genoeg opvallen voor al die terrasjes ... -O-
 
Waarbij ik het overigens waardeer als mensen de barricaden op gaan voor hun idealen!! :} :}


Was gewoon benieuwd hoeveel rijders er nu uiteindelijk waren....
 
Was mooi om te zien zoveel motoren bij elkaar!
Goede wegafzettingen!

Alleen hoop ik wel dat de 4 flitspalen uitstonden bij het roden licht!!!
 
Ja, dat zou mooi zijn: De opbrengst van de flitsers gaat zo de kas in en de APK gaat ook gewoon door ...

Wel veel motoren gezien zaterdag, maar ik zat in koekblik ... :S
 
Waarbij ik het overigens waardeer als mensen de barricaden op gaan voor hun idealen!! :} :}


Was gewoon benieuwd hoeveel rijders er nu uiteindelijk waren....

Ja maar let wel, het is nog niet afgelopen.
Denk dat we nog wel meer moeten gaan doen om het echt tegen te houden.
De acties zoals keuringscentra blokkeren zou inderdaad goed zijn.
Eventueel zouden we hier ook blokkades kunnen uitvoeren, en daar heb je dan niet eens duizenden voor nodig, een paar 100 is al genoeg, en of het nou doordeweeks is of niet.
Ik meld me er alvast voor aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan