aanpassen bladvering aanhangwagen

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ergens heeft het niks met de motor te maken omdat het om een autoaanhanger gaat!
Maar omdat ik hem aan het aanpassen ben voor achter de motor mag het denk ik weer wel!

De vraag is dus of ik de bladvering kan inkorten?

Ik heb een aanhanger gekocht met bladvering om deze om te bouwen.
Nou wil ik een aanhanger maken die circa 80/90 cm lang is.
Mijn bladvering is nu 125 cm lang, en deze wil ik dus korter hebben.
Is hier een mogelijkheid voor, mischien iemand die dit eerder gedaan heeft?

Ik hoor het graag!
 
Daf !! de ogen eraf slijpen en weer lassen ???????? vergeet het maar, het is verenstaal en als je dat gaat lassen wordt het op de plaats van de las zo bros dat het vrijwel direckt afbreekt bij belasting!! (30 jaar lasser)
 
waarom niet gewoon een nieuw karretje maken, die verrotte zooi zou ik persoonlijk niet al te veel energie in steken...er bestaat ook nog zoiets als een soort "schuimblok" vering.

Westfalia stopte dat wel eens onder hun kleine bagagewagentjes misschien zo'n systeem/karretje op Marktplaats scoren voor weinig?
 
Daf !! de ogen eraf slijpen en weer lassen ???????? vergeet het maar, het is verenstaal en als je dat gaat lassen wordt het op de plaats van de las zo bros dat het vrijwel direckt afbreekt bij belasting!! (30 jaar lasser)

die van mijn auto ging goed hoor.
eerst een jaar mee over de weg gereden en daarna nog een hele tijd mee door het land gecrost :)

maar goed, iedereen moet doen wat hij zelf denkt dat goed is, ik zeg alleen hoe ik het zou maken als ik dat probleem zou hebben.
 
Inderdaad zou het wel eens kunnen dat verenstaal zo bros wordt doordat het heel snel afkoeld, hangt ook van de samenstelling af.

Maar je kan mischien beter nieuwe spullen kopen dan die oude veren.

Er worden ook losse wielen verkocht met bevestigingshoeken waar de vering al in zit.
12 jaar geleden heb ik een aanhanger in elkaar gezet (demontabel wegens opslagruimte gebrek) en toen had ik die mogelijkheid.
De vering bestaat uit rubber blokjes.

Deze losse wielen moeten wel goed uitgelijnd worden, maar dat moet kunnen.
Verder zitten er aanhangwagenvelgen bij en die zijn net anders dan autovelgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan