aanpassen / inkorten kabelboom R6 2001

r62001

Rookie
9 nov 2010
5
0
Wie kan /wil mij verder helpen bij het aanpassen / inkorten van de kabelboom, ik wil deze gebruiken op een crossbuggy en heb daarom alleen maar het gedeelte nodig tbv het starten en al het overige wil ik graag verwijderen omdat dit allen maar storingsgevoelig kan zijn met al het water. Of heeft iemand eenreeds ingekorte kabelboom te koop

Ik heb tot nu toe nog niets verwijderd ik wil eerst proberen om het bougies aan het vonken te krijgen (ik heb geen voorzijde kabelboom)

Wat ik allemaal heb aangesloten De (cijfers) zijn conform stroomschema YZF-R6-2001 for Eur

De standaard aansluitingen die ik heb aangesloten op / aan de kabelboom

- (4-3) 3x witte draad blok / gelijkrichter aangesloten
- accu geplaatst 1x aarde 1x startrelais
-(12) throttle pos. sensor aangesloten op kabelboom
-(13) pickup coil aangesloten op kabelboom
-(30) neutral switch -> licht blauwe draadje aangesloten op blok ( aan de achterzijde op een pinnetje)
-(33) oil level switch -> witte draad aangesloten op kabelboom (er zit olie op het blok)

Aangepaste aansluitingen
-(1) mainswitch -> de rode en bruin/blauwe draad aangesloten op schakelaar
-(10) stekker zijstandaardschakelaar doorverbonden
- (37) engine stop switch ->rood/wit en rood/zwart -> doorverbonden -> wanneer de (1) hoofdsch. aanzet gaat de benzinepomp draaien.
- (38) start switch 2 x zwarte draad voorzien van drukknop schakelaar _> wanneer ik indruk gaat de startmotor rond.
- (43) clutch switch -> zwart/geel en blauw/geel met elkaar doorverbonden.
- (3) gelijkrichter voorzien van extra aarde draad

Zoals ik al zij de starmotor gaat we rond maar ik heb nog steeds geen vonk, ik heb zelf het idee dat de kabels bij hoofdschakelaar (1) als voorbeeld de blauwe draad gaat naar de het meter assembly (20) die weer in verbinding staat met CDI kast zie daar geel/zwart ?? spanning moet hebben ??

Zo heb ik op één van de polen van de clutch switch spanning gezet en nu schakeld de starrelais niet meer in ??????

Kun je mij verder helpen ??? of weet je nog iemand
Groet Rudie
 
een paar dingen, Komt de spanning wel aan? is je bougie niet stuk.

Je moet "logisch" de stroom volgen en meten Als je een schematisch tekening hebt moet je de lijntjes volgen en bij ieder "object" uitzoeken hoe het werkt (google) en meten of hij ook werkt.

Heb je gezien dat je bougie vonkt? niet een benzine/lucht probleem?
 
De bougie is mijn inziens niet stuk, heb meerdere bougies gebruikt in verschillende bougiedoppen maar ze vonken niet.

Het volgen van kabelboom is juist het probleem, ik heb het idee dat ik een heel eind op weg ben maar nog niet helemaal.

volgens mij moeten er draden bij de hoofdschakelaar (de sleutel) spanning hebben maar welke ????
Een expiriment is ook al niet goed uitgepakt de startmotor ging rond maar nadat is spanning op koppelingsschakelaar heb gezet gaat de startmoter bij het indrukken van startkno niet meer rond, ik ben bang voor problemen met cdi kast of startrelais.
 
heb je wel een draadschema?

In het werkplaatshandboek of op internet is die wel te vinden, zie je meteen op welke draden van het contactslot spanning moet staan en welke draden je moet volgen om te kijken of je onsteking goed werkt ;)

het zou bijna te logisch zijn als blijkt dat de jiffy schakelaar, dodemansknop of omvalschakelaar de boosdoener is
 
Haha ik heb precies dezelfde problemen als jou gehad. Bij mij deed ie het eerst ook goed maar ik had 1 aardedraad vergeten aan te sluiten. Blok liep effetjes, ik zag vonken overvliegen tussen mijn draadboom en daarna was mijn startrelais kapot... Als je t goed hebt gedaan; 1 draad van de min van je accu naar aarde aan je blok/frame, en 1 dikke zwarte draad van je kabelboom naar dezelfde aardeplaats op je blok/frame. Waarschijnlijk zit daar ook 1 stekker aan, aangetaped aan je draadboom. Heb een ECU/CDI van een r1 2001 geen startonderbreker/immobilizer?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hans

Ik heb gecheckt de zwarte draad heeft massa-> de CDI kast wil je die verkopen ??? zoja wat moet je ervoor hebben incl versturen (waarschijnlijk 7 euro)

Ik hoor graag van je
 
weet niet of je er veel aan gaat hebben, maar je hebt voor een 2001 r6 zo'n beetje de hele reutemeteut nodig.

Zit hier zelf met een vonken-probleempje( geeft slechts af en toe een vonk), maar er zijn diverse sensoren die aan of uit moeten staan voordat de CDI het "go" signaal krijgt om vonken door te sturen. Weet niet of het dashboard vereist wordt, maar kan me er wel wat bij voorstellen.
Dat is het nadeel.

Gebruik je ook een r6 2001 blok?

krengen hebben afaik geen omvalschakelaar,
Benzinepomp moet ook aangesloten zijn

Lees het WPHB eens goed door (speciale sectie mbt electra).
Wel handig om te weten


aarde voor de spreg.. heb zelf even niet 123 een aardedraad gezien daarvoor, maar het zal wel zitten daaro
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan