Aanpassing Bandit 600

Jessje

Rookie
25 jun 2002
11
0
Zoetermeer
Hoi hoi!

Een maand of 2 geleden heb ik een B6 gekocht uit '95. In het weekend heb ik bij Technoflex andere veren en een nieuwe schokbreker eronder laten zetten, en het rijdt al een stuk beter en strakker. Er zit ook een andere uitlaat onder, waardoor hij iets pittiger is.
Nu heb ik een tijdje een discussie met een tweetal vrienden over een K&N-filter en een dynojetkitje. Wie heeft die er ook op gezet en kan mij vertellen wat het effect hiervan is?
En welke aanpassingen hebben jullie nog meer gedaan?

Groetjes!
Jess
 
Heb je ook al eens gehoord van g-pack?
Gaat ie niet harder van maar trekt beter in 2 en 3.Schijnt dat sommige suzies in deze versnellingen
begrenst zijn.Is ook een topic over geloof ik.
Weet zelf niet of het werkt, maar heb er eens wat
over gelezen.Heb voor mijn doen genoeg vermogen.
 
Heb je ook al eens gehoord van g-pack?
Gaat ie niet harder van maar trekt beter in 2 en 3.Schijnt dat sommige suzies in deze versnellingen
begrenst zijn.Is ook een topic over geloof ik.
Weet zelf niet of het werkt, maar heb er eens wat
over gelezen.Heb voor mijn doen genoeg vermogen.

Goh....ik heb het vermoeden dat jij al twee bans aan je broek hebt hangen :) :) :)
 
Ik ben benieuwd....ik heb zelf ook een bandit 600 vanaf aanstaande zaterdag, dan ga ik ook eens aan het "knutselen"
Iets wat ik zeker vrij snel ga doen is:
* de claxon verplaatsen (belachelijke plek onder de koplamp).
* het achterspatbord inkorten tot aan de nummerplaat (misschien constructie aanpassen zodat de nummerplaat hoger komt en het spatbord nog korter kan.
* ...
 
Er is bij mij al best veel aan gedaan.
Zo zit er al een andere uitlaat onder, zijn de knipperlichten veranderd, is het achterspatbord eronderuit gehaald en zo'n hugger ervoor in de plaats gedaan. En ik heb een superbikestuur erop. Echt perfect!
In ieder geval: veel plezier zaterdag en al die Bandit-dagen die erna komen!
 
Dankje :) zal wel lukken.....
Wat voor knipperlichten heb jij er nu op zitten dan?
En wat voor hugger? (is zo'n ding vlak boven achter wiel toch ? net als voor)

Foto's?
 
Zie ook de algemene toestanden, de topic waar iedere nieuwe gebruiker zich voor kan stellen (pagina 33). Snap nog steeds niet hoe ik nu zelf die foto er zo op kan krijgen...
 
Das niet zo heel moeilijk....

Als eerste moet je een plaats hebben op het internet waar de foto's van jouw bandit staan....

Als dat zo is dan kun je met:
[*img]http://www.provider.nl/plaatje.jpg[/img*] (zonder de *)
het plaatje in het topic plaatsen, waarbij je
http://www.provider.nl/plaatje.jpg natuurlijk vervangt door het juiste adres.....

Succes!
 
Hoi hoi!

Een maand of 2 geleden heb ik een B6 gekocht uit '95. In het weekend heb ik bij Technoflex andere veren en een nieuwe schokbreker eronder laten zetten, en het rijdt al een stuk beter en strakker.

Hoeveel beter en strakker is dit?
Ik lees overal dat de voorvering (te) slap is.
Probleem is alleen dat ik geen ervaring heb op andere motoren.
Bij mijn Bandit rijdt ik de voetsteun aan de grond (op een rotonde met lage snelheid, dus niet met 150 in een bocht), ik durf hem (dus) wel plat te gooien (ook bij hogere snelheid).
Als ik "snel" een scherpe bocht pak, bijvoorbeeld een invoegstrook bij een snelweg dan heb ik wel het idee dat de voorkant een beetje vaag aan het doen is maar scheelt het echt zoveel als je andere veren in je voorvork gooit?

Lees: is de investering de verbetering waard?

+ Wat voor rijervaring heb je? Ik heb me bijv. niet gek laten maken door die testen waarin ze riepen dat de voorvering te slap was, het heeft wel een tijd geduurd voordat ik een keer dacht dat ik wat vaags/vreemds voelde in de voorvork.
Ik denk dat het meer aan de rijder dan aan de voorvorkvering ligt hoe hard je door een bocht gaat ;)

Op dinsdag 25 juni 2002 20:59 schreef diekstra het volgende:
Ik ben benieuwd....ik heb zelf ook een bandit 600 vanaf aanstaande zaterdag, dan ga ik ook eens aan het "knutselen"
Iets wat ik zeker vrij snel ga doen is:
* de claxon verplaatsen (belachelijke plek onder de koplamp).
* het achterspatbord inkorten tot aan de nummerplaat (misschien constructie aanpassen zodat de nummerplaat hoger komt en het spatbord nog korter kan.
* ...

Het staat ook erg :9~ als je de knipperlichten-achter naast je achterlicht plakt. Ik ga er niet meer aan beginnen aangezien ik mijn Bandit op niet al te lange termijn van de hand wil doen.
Volgens mij heeft Zoeperman zijn knipperlichten ook naast het achterlicht.
Piccie:

IN%20YOUR%20FACE%20CLUSTER.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Over die veren wil ik ook wel wat meer weten.
Heb er een topic hier over gelezen maar weet
het nog steeds niet.
mijn gsx750 schijnt ook een te slappe vering te
hebben, maar ik heb pas een keer gemerkt dat de
vork vast sloeg.Was een remproef aan het doen en
die ging wel erg hard.
Verder stabiel op elke snelheid.
Ga dan wel niet tot het uiterste.
Kan ik ook niet.
 
Ik heb idd knippers naast de achterlamp zoals op die foto en ook zo'n undertail, dat lelijke spatbord heb ik achter de accubak afgezaagd.

Voorvering Bandit is waardeloos en geeft een onstabiel en zwabberend gevoel, ik ga er ook progressieve WP of Hyperpro veren inzetten. Andere optie is een GSXR USD voovork te monteren.
Het stuurkarakter is trouwens wel positief beinvloed bij mij doordat ik de achterkant verhoogd hebt.

Hoe het met een 600 gaat weet ik niet maar volgende week heb ik Dyno stage 3 + K&N :} op mijn Bandit zitten, dan weet ik hoe dat bevalt...
Ik weet wel dat bij de B12 een open demper al relatief veel vermogenswinst geeft.
 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwe veren + schokbreker was het echt verschrikkelijk rijden. Alles stond veel te slap en bochten kwam ik echt niet goed door. Hij gleed aan de achterkant weg, hij stuiterde een beetje, kortom het was echt ellende! Nu met die nieuwe vering merk je echt onwijs goed het verschil. Totaal geen problemen meer in de bochten, als je over een hobbel rijdt heb je niet meteen een hernia, en als er iemand achterop zit, zakt de fiets niet meteen 30 cm door zijn voegen. Voor mij was het het dus echt wel waard.
 
Gave achterkant (zie foto). Maar waar zit jou nummerplaat. Of rij je zonder? Tevens wat voor achterkniplichten zijn dat. En hoe heb je onderkant nu afgewerkt.
 
de zichtbaarheid van zulke knipperlichten is volgens mij wel minder (wel mooi trouwens)
 
niet zo'n mooie foto maar; kont bandit

op de undertail zit een nummerplaathouder

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3719/681822c563813aea97044002b18a76f2 (banditkont.jpg)​
 
Dank u voor de foto. :} :} Maar zijn dat de orginele knipperlichten die je er in gemonteerd heb?? Ziet er echt cool uit. Is het ook een beetje zichtbaar voor je medeweggebruikers als je van richting verander???
 
Nee ik heb het setje compleet zo over laten komen uit engeland....is nu helaas gebarsten... moet ik nog zien te repareren.
 
de knipperlichten die bv. zoeperman heeft zijn NIET goed gekeurt. het vermogen die je kan gebruiken voor dit soort unit's is niet hoog max.10watt. officeel 21watt per lamp.
denk hier over na.
 
Terug
Bovenaan Onderaan