Aanpassing kenteken voor zijspannen

@bosso weet niet hoe laat je Was
ik heb vorige week maandag nog een reserve kawa Gpz frame gedaan.
Net gekeken bij rdw en L4e
deze heb ik afneembare gedaan

groet john
 
@bosso weet niet hoe laat je Was
ik heb vorige week maandag nog een reserve kawa Gpz frame gedaan.
Net gekeken bij rdw en L4e
deze heb ik afneembare gedaan

groet john

Mooi zo!

Ik heb mijn aanvraag tergend laat opgestuurd. Eigenlijk, en nu volgt dan mijn grote bekentenis: Te laat!

Waarom Bosso? Vertel, vertel, willen we weten!!!

Nou eigenlijk een beetje als experiment. Tot 1 juli kon men bij de RDW gratis en zonder te keuren een ander (L4e) kenteken aanvragen. Als ik op donderdag 30 juni de aanvraag opstuur ben ik in principe op tijd, immers voor 1 juli. Stel, nou heeft de aanvraag enig vertraging onderweg, dus die komt niet op vrijdag 1 juli aan. Wanneer dan wel? Op zaterdag, werkt daar ook niemand (wanneer wel O-) ). Maandag wordt er geen post bezorgd door de PTT/TNT/NLPost of hoe ze dit kwartaal ook mogen heten. Die aanvraag komt dus morgen binnen. En ik weet dat zeker :Y . Om hun ervan te overtuigen dat mijn aanvraag onderweg wat oponthoud heeft gehad, heb ik de enveloppe met de aanvraag een ietsje pietsje ehhhh verkreukelt.

Kijk, ik heb echt geen L4e kenteken voor mijn solo nodig. Een zijspan (BMW R100RS) en 1 solo (BMW R100/7) is eigenlijk wel genoeg voor me. Maar daarnaast staat er ook nog een Kwalijkzakie 250LTD Kwalijkzakie 250LTD. Een heel klein projectje. in de garage. :Y Mijn 2 koekblikken laat ik maar even buiten beschouwing.
 
Laatst bewerkt:
hier mijn mail naar de RDW:

Vraag/Opmerking : gezien de tijd verstreken is om een motor met L3e kenteken gratis om te zetten naar zijspan L4e kenteken heb ik een aantal vragen.
hoe moet ik nu een L3e om zetten naar L4e?
wat zijn de kosten?
zijn er andere regels voor verschillende bouw jaren?
alvast bedankt voor u antwoord.
jef

hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het aanmelden van een zijspan.

U kunt nog steeds een verzoek indienen bij de RDW voor het vermelden van een zijspan voor uw registratie. De einddatum van deze actie is verwijderd en is tot nader order gewoon nog mogelijk. U dient de volgende informatie te volgen:



In verband met Europese richtlijnen is het verplicht dat motorfietsen met een zijspan in het RDW kentekenregister een voertuigcategorie L4e krijgen en motorfietsen zonder zijspan L3e.

Motorfietsen met zijspan met een datum eerste toelating (DET) van vóór 30 april 2009 zijn meestal niet geregistreerd als motorfiets met zijspan. Als de RDW niet op de hoogte is van de zijspanaanbouw of – verwijdering in het verleden, staat de motorfiets mogelijk verkeerd geregistreerd.
blah blah blah

de rest van de info vanaf de site heb ik maar achterwege gelaten.

HET KAN DUS NOG VOORLOPIG!

:Y
 
Mmmmh, dan moet ik denk toch maar op zoek naar een K100(frame) om straks aan de Moturist te hangen O-)
 
Met interesse lees ik de info hier. Ik heb mijzelf daar wel het één en ander over afgevraagd maar er nooit werk van gemaakt. Of dat ooit nog eens zal gebeuren, géén idee. Ik bezit het Benderspan nog wel maar de relatie met de Guzzi blijft die van een LAT, zo lijkt het. Daarbij staat de Guzzi ook nog eens droog, op stal dus. Af en toe eens wat laten draaien leidt het alles een wat 'museaal' bestaan. Iets meer actie in de afgelopen dagen en dacht, kom ik kijk eens op MF. Respect voor jullie, zo trouw aan het motorrijden en het span! Groet.
 
Met interesse lees ik de info hier. Ik heb mijzelf daar wel het één en ander over afgevraagd maar er nooit werk van gemaakt. Of dat ooit nog eens zal gebeuren, géén idee. Ik bezit het Benderspan nog wel maar de relatie met de Guzzi blijft die van een LAT, zo lijkt het. Daarbij staat de Guzzi ook nog eens droog, op stal dus. Af en toe eens wat laten draaien leidt het alles een wat 'museaal' bestaan. Iets meer actie in de afgelopen dagen en dacht, kom ik kijk eens op MF. Respect voor jullie, zo trouw aan het motorrijden en het span! Groet.
Tiiiiiiiiiiiiiiiiing *O* *O* *O*
 
Tiiiiiiiiiiiiiiiiing *O* *O* *O*

Hoi Max, beetje offtopic een teken van leven en zoals ik schreef nog altijd in het bezit van een span waar ik in mijn dromen al honderd keer zoiets als een attractie van heb gemaakt, oftewel fantasiepainting erop als eyecatcher voor onze theatrale activteiten.

On topicvraag, zo'n zijspanregistratie staat ook in relatie tot de verzekering. Ik heb het ooit telefonisch bij mijn klassiekerverzekering gemeld dat er een zijspan is gemonteerd maar lauw sjoegeh, heb ik er nooit iets op vernomen. Heb het toen maar blauw blauw gelaten omdat het zijspanvirus niet echt doorzette.

Alles kits, nog altijd goed voor de dieren, Max? :} Recent mijn hond in laten slapen, bijna 14 jaar oud. Mooi ritueel gedaan allemaal, is oké maar mis de makker als een tierelier, zit in het systeem, hè!
 
Hoi Max, beetje offtopic een teken van leven en zoals ik schreef nog altijd in het bezit van een span waar ik in mijn dromen al honderd keer zoiets als een attractie van heb gemaakt, oftewel fantasiepainting erop als eyecatcher voor onze theatrale activteiten.
:]
On topicvraag, zo'n zijspanregistratie staat ook in relatie tot de verzekering. Ik heb het ooit telefonisch bij mijn klassiekerverzekering gemeld dat er een zijspan is gemonteerd maar lauw sjoegeh, heb ik er nooit iets op vernomen. Heb het toen maar blauw blauw gelaten omdat het zijspanvirus niet echt doorzette.
Nooit iets van gehoord :?
Alles kits, nog altijd goed voor de dieren, Max? :}
:Y :Y
Recent mijn hond in laten slapen, bijna 14 jaar oud. Mooi ritueel gedaan allemaal, is oké maar mis de makker als een tierelier, zit in het systeem, hè!
-O- '( Blijft k*t, sterkte.
 
Met interesse lees ik de info hier. Ik heb mijzelf daar wel het één en ander over afgevraagd maar er nooit werk van gemaakt. Of dat ooit nog eens zal gebeuren, géén idee. Ik bezit het Benderspan nog wel maar de relatie met de Guzzi blijft die van een LAT, zo lijkt het. Daarbij staat de Guzzi ook nog eens droog, op stal dus. Af en toe eens wat laten draaien leidt het alles een wat 'museaal' bestaan. Iets meer actie in de afgelopen dagen en dacht, kom ik kijk eens op MF. Respect voor jullie, zo trouw aan het motorrijden en het span! Groet.

Laatste keer gezien/gesproken EGT 2012; blij je weer te lezen *O* , welkom terug :Y !
 
hier mijn mail naar de RDW:

Vraag/Opmerking : gezien de tijd verstreken is om een motor met L3e kenteken gratis om te zetten naar zijspan L4e kenteken heb ik een aantal vragen.
hoe moet ik nu een L3e om zetten naar L4e?
wat zijn de kosten?
zijn er andere regels voor verschillende bouw jaren?
alvast bedankt voor u antwoord.
jef

hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het aanmelden van een zijspan.

U kunt nog steeds een verzoek indienen bij de RDW voor het vermelden van een zijspan voor uw registratie. De einddatum van deze actie is verwijderd en is tot nader order gewoon nog mogelijk. U dient de volgende informatie te volgen:



In verband met Europese richtlijnen is het verplicht dat motorfietsen met een zijspan in het RDW kentekenregister een voertuigcategorie L4e krijgen en motorfietsen zonder zijspan L3e.

Motorfietsen met zijspan met een datum eerste toelating (DET) van vóór 30 april 2009 zijn meestal niet geregistreerd als motorfiets met zijspan. Als de RDW niet op de hoogte is van de zijspanaanbouw of – verwijdering in het verleden, staat de motorfiets mogelijk verkeerd geregistreerd.
blah blah blah

de rest van de info vanaf de site heb ik maar achterwege gelaten.

HET KAN DUS NOG VOORLOPIG!

:Y


Of het nog steeds kan weet ik niet, maar ik mijn L4e voor de R100/7 binnen! Maar, ik zie nergens op het kaartje staan dat m'n (niet bestaande) bak afneembaar is. B|
 
ik heb zaterdag van Goos (TripTeq) gehoord dat het tm December 2016 verlengd is
 
Of het nog steeds kan weet ik niet, maar ik mijn L4e voor de R100/7 binnen! Maar, ik zie nergens op het kaartje staan dat m'n (niet bestaande) bak afneembaar is. B|

Dat staat ook niet op je kaartje maar bij opmerkingen in het RDW systeem. Als je je kenteken intypt en de gegevens opvraagt komt het wel naar boven.
Agenten kunnen dit tegenwoordig ook op hun smartphone opzoeken (ik heb vorige maand tijdens een benzinestop even staan praten met een motoragent en die liet even zien hoe vlot en gemakkelijk dat tegenwoordig gaat.)
 
Gelijk even bij de RDW gekeken, maar niets te vinden over bijzonderheden. Ik denk dat ik 't nog eens moet proberen, maar dan via het digitaal formulier. Want ik heb nu ook geen zitplaatsen, zelfs geen staanplaatsen :+ . En het rijklaar gewicht is ook nog steeds 222 kg.
 
Laatst bewerkt:
Zou moeten staan onder: "basis", "bijzonderheden": gebruik zonder zijspan toegestaan.
Staat helemaal onderaan.

Invullen op het digitaal formulier werkt het beste, mailtjes worden maar zelden in 1 keer volledig overgenomen in de database.
 
Terug
Bovenaan Onderaan