Aanpassing kenteken voor zijspannen

net maar weer een keer ingevuld, nu voor de 3e keer, kijken of ik nu wel een bevestiging krijg. Zie dat het wel als sidebike op de kaart staat, maar wel als L3
 
Ik vond vanmorgen een mailtje in de post van een stille meelezer die dankzij dit topic een L4e binnen gekregen heeft.

WE ZIJN NIET ALLEEN!!

Vision%20article.jpg


Something is out-there!!! They are watching us!!

Toch mooi
 
Ik vond vanmorgen een mailtje in de post van een stille meelezer die dankzij dit topic een L4e binnen gekregen heeft.

WE ZIJN NIET ALLEEN!!

[afbeelding]

Something is out-there!!! They are watching us!!

Toch mooi


Ik ken in ieder geval twee meelezers die zelf zijspan rijden. :Y
Volgens mij ken jij er in ieder geval eentje van de beatrixrun. ;)

Edit: ik zal morgen mijn kentekenpapieren eens op zoeken en daarna eens kijken of ik het om kan zetten. :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Tot 22.30 dan, want dan moet er bier in. Geest verruimende middelen ;)
 
Had het er vanavond met Lasmoat over: hoe zou de RDW omgaan met die ouwe beemers van voor '70? Die hadden een schommel die je kunt verstellen voor solo of zijspan gebruik. Flexibele wielbasis dus... Misschien komt daar die toegestane (?) 6 cm afwijking wel vandaan?
 
Ik denk zelf dat een wielbasis tot 6cm binnen de goedkeuring valt, maar dat is een aanname.
 
Ik had hem al eens opgezocht:

Artikel 6.3

1. Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens wijzigen, en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het voertuig voldoen aan de in bijlage IV voor het betrokken voertuig opgenomen eisen voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging, respectievelijk aan de in artikel 3.7, eerste lid, of bijlage IIIB bij deze regeling voor het betrokken voertuig opgenomen eisen voor zover die eisen verband houden met een in het kader van een erkenning GWC als bedoeld in de Regeling aanpassing voertuigen aangebrachte wijziging;
a. het aantal assen;
b. het aantal wielen;
c. de wielbasis van voertuigen met kettingaandrijving, met uitzondering van bromfietsen, indien deze meer dan 60 mm afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde en van overige voertuigen, met uitzondering van bromfietsen, indien deze meer dan 2% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;

In normaal nederlands:
Een kettingfiets mag zes centimeter langer of korter worden. Een kardanfiets mag 2% afwijken. Aangezien de wielbasis rond de 150cm ligt komt dat neer op drie centimeter. Dat is ook ongeveer de verstelmaat van de schommel van oude BMWś

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk6/2/Artikel63/geldigheidsdatum_10-01-2015
 
Ja er staat duidelijk 4 en ook het door mij opgegeven gewicht is aangepast.
Ik dacht ik vraag het gewoon en zie wel wat er van komt.
Misschien is het afhankelijk van de ambtenaar die de gegevens invert.


Vandaag de kentekenkaart in de bus. keurig voor elkaar zo. :)
 
In normaal nederlands:
Een kettingfiets mag zes centimeter langer of korter worden. Een kardanfiets mag 2% afwijken. Aangezien de wielbasis rond de 150cm ligt komt dat neer op drie centimeter. Dat is ook ongeveer de verstelmaat van de schommel van oude BMWś

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk6/2/Artikel63/geldigheidsdatum_10-01-2015
Dat wil volgens mij zeggen dat tijdens 'n controle de gemeten wielbasis binnen de toegestane marges moet vallen. En anders had je moeten laten herkeuren, in plaats van het online formulier.

Een controle zou dan een steekproef kunnen zijn, of achteraf bij een ongeval.


Als ik naloopverkoring toe pas, zou ik dus moeten aftekenen op mijn achterbrug, hoever de as nog naar achteren mag tijdens het nastellen van de kettingspanning.

Aan de andere kant geloof ik niet dat ik meer dan 2cm heen en weer ga tussen een nieuwe en versleten ketting. Dus het is maar net de vraag welke wielbasis honda heeft opgetekend voor de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan