Aanpassing kenteken voor zijspannen

Mijn kenteken was al L4e, maar nu staat het gas ook op kenteken *D

full


Toen ik vorige week bij de RDW was stonden er twee keurmeesters om de Enigma 2 heen te springen. de ene deed de gaskeuring en de andere wilde alles weten van de Enigma 2. Dat ie kwam aanlopen zei hij toen ie de motor zag "Hee, een Willie Wortel". Ik zal het maar als een compliment opvatten.
 
moet je dat perse regelen dat L4E
en krijg ik nog een berichtje van je :-)
Niets moet natuurlijk. In Nederland zal je er waarschijnlijk geen last van hebben. Maar om het aan een polizist of een gendarme uit te leggen dat je een L3 met zijspan hebt kan lastig worden. Omdat je het deze maand nog digitaal en gratis kan regelen zou ik het doen.
 
Mijn kenteken was al L4e, maar nu staat het gas ook op kenteken *D

[afbeelding]

Toen ik vorige week bij de RDW was stonden er twee keurmeesters om de Enigma 2 heen te springen. de ene deed de gaskeuring en de andere wilde alles weten van de Enigma 2. Dat ie kwam aanlopen zei hij toen ie de motor zag "Hee, een Willie Wortel". Ik zal het maar als een compliment opvatten.
ik had ergens al eerder gevraagd maar kan het niet meer vinden. mijn vraag was, heeft dit nog gevolgen voor wegen belasting?
 
Niets moet natuurlijk. In Nederland zal je er waarschijnlijk geen last van hebben. Maar om het aan een polizist of een gendarme uit te leggen dat je een L3 met zijspan hebt kan lastig worden. Omdat je het deze maand nog digitaal en gratis kan regelen zou ik het doen.

Las net dat de gemiddelde diender niet eens weet hoe je een tachograaf uit moet lezen.
Dus eh ja hoe het nou zit met al die afkortingen op het kentekenbewijs????????????
Zelfs in het buiten land wet men het niet. Daar wordt mijnspan uitgemaakt voor een auto en de trike voor een driewielige motorfiets. Terwijl het toch echt volgens hun bazen andersom is. maar jaaaa op voor een weekend biertje of 2 eh 3 eh.....
 
Niets moet natuurlijk. In Nederland zal je er waarschijnlijk geen last van hebben. Maar om het aan een polizist of een gendarme uit te leggen dat je een L3 met zijspan hebt kan lastig worden. Omdat je het deze maand nog digitaal en gratis kan regelen zou ik het doen.


Hoe werkt dat dan?
 
heb het vandaag geregeld, gelijk afneembaar zijspan van gemaakt, mag je er ook solo mee rijden.
Officieel ben ik te laat als ik in het topic daarvoor kijk, maar kreeg gewoon het mailtje, afwachten dus.
 
Laatst bewerkt:
Dat gas erbij zetten , zal niet gaan zonder keuring, of ???

Inderdaad, moet wel gekeurd worden à € 55,-.

De tank mag niet ouder zijn dan 9 jaar en je moet een certificaat van de tank en alle appendages op de tank hebben. De slangen mogen niet ouder zijn dan twee jaar en alles wat de gasdruk voert moet voorzien zijn van het juiste e-nummer. Alle eisen zijn te vinden bij de RDW

En het heeft geen gevolgen voor de wegenbelsting 8-)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, moet wel gekeurd worden à € 55,-.

De tank mag niet ouder zijn dan 9 jaar en je moet een certificaat van de tank en alle appendages op de tank hebben. De slangen mogen niet ouder zijn dan twee jaar en alles wat de gasdruk voert moet voorzien zijn van het juiste e-nummer. Alle eisen zijn te vinden bij de RDW

En het heeft geen gevolgen voor de wegenbelsting 8-)

Dat gaat lastig worden, met een 2e handsje, Leg er wel een gaspitje bij, kan ik zeggen dat ik er op kook :-)
 
Waarom zouden ze?
Un t maandtarief maakt het immers geen verschil op een motor fiets
 
Mijn kenteken was al L4e, maar nu staat het gas ook op kenteken *D

[afbeelding]

Toen ik vorige week bij de RDW was stonden er twee keurmeesters om de Enigma 2 heen te springen. de ene deed de gaskeuring en de andere wilde alles weten van de Enigma 2. Dat ie kwam aanlopen zei hij toen ie de motor zag "Hee, een Willie Wortel". Ik zal het maar als een compliment opvatten.

Bij de XX zijn ze vergeten het gewicht aan te passen , staat nog op 240 kg , hoe kan dit opgelost worden ?
 
Waarom zouden ze?
Un t maandtarief maakt het immers geen verschil op een motor fiets
Nee, maar voor motorfietsen op gas zou de hele operatie nogal kostbaar zijn. Ik schat dat je hier bij de lokale pomp minstens twee jaar kunt posten voordat er een motor LPG komt tanken
 
LPG is sowieso al jaren op zijn retour, komen ook steeds onder autos die er op rijden
 
Zo, uiteindelijk toch een 2e aanpassing voor mijn R100/7 aangevraagd. Deze keer zoals het hoort (digitaal) met de vermelding dat 't zijspan afneembaar is. Bij de opmerkingen voor de zekerheid nogmaals gemeld dat het zijspan afneembaar is, en ongeveer 80 Kg. weegt.
 
En die is ook binnen! Aangepast naar 3 zitplaatsen, en ik mag nu ook zonder zijspan rijden.

Ik zit er alleen nog over te twijfelen of ik er wel een hulpframe aan ga fröbelen. Dan lijkt 't nog wat echter bij controle.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan