Aanpassing Koningskade Den Haag

Dennis1967

MF'er
27 sep 2004
36
0
Delft
In Den Haag wordt de koningskade aangepakt. Voor diegene die de situatie ter plaatse kennen, er wordt een extra baan bijgemaakt voor die bestuurders die na de Zuid-Hollandlaan direct lings af gaan.
Om te voorkomen dat ze alsnog gewoon rechtdoor gaan/kunnen wordt de baan gescheiden door een verhoging. Ook het stuk op de Koningskade zelf zal gescheiden zijn door een ophoging.
Wat gaat dit betekenen voor de motorrijder?
Zie:
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=37180
 
Er komen steeds meer van die verhoogde rijbaan scheidingen, ik weet niet of ik er nu wel altijd zo gelukkig van wordt.

Dat ze niet meer alsnog rechtdoor kunnen gaan?

Nee, dat ze niet op de baan voor rechtdoor tot het einde doorrijden en dat toch plots linksaf gaan. Naar links staat meestal een rijtje.
 
Niet meer op dat stukje tussen de auto's door kunnen rijden. Maar gewoon net als de blikkers wachten. :(

Gelukkig heb ik er geen last van (mijn vriendin veel meer, werkt op de Fred. Hendriklaan). Maar we zijn in die periode toch ook met vakantie, dus merken we er niet heel veel van.
 
In Den Haag wordt de koningskade aangepakt. Voor diegene die de situatie ter plaatse kennen, er wordt een extra baan bijgemaakt voor die bestuurders die na de Zuid-Hollandlaan direct lings af gaan.
Om te voorkomen dat ze alsnog gewoon rechtdoor gaan/kunnen wordt de baan gescheiden door een verhoging. Ook het stuk op de Koningskade zelf zal gescheiden zijn door een ophoging.
Wat gaat dit betekenen voor de motorrijder?
Zie:
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=37180

Het betekend in elk geval dat MarcoMoto tussen 20-8 en 17-9 een beetje lastig te bereiken is :(

En wat ik van de aanpassing vind? |( Dat dus. In 2009 gaat men nl (volgens de plannen die er nu liggen) de Mauritskade afsluiten voor doorgaand verkeer. en daarmee wordt de aanpassing waarvoor nu de kruising Koningskade/Zuid Hollandlaan een maand dicht gaat volledig overbodig. :X

o, o Den Haag..
 
Het betekend in elk geval dat MarcoMoto tussen 20-8 en 17-9 een beetje lastig te bereiken is :(

En wat ik van de aanpassing vind? |( Dat dus. In 2009 gaat men nl (volgens de plannen die er nu liggen) de Mauritskade afsluiten voor doorgaand verkeer. en daarmee wordt de aanpassing waarvoor nu de kruising Koningskade/Zuid Hollandlaan een maand dicht gaat volledig overbodig. :X

o, o Den Haag..

Is dat zo? En dan, moet je helemaal omrijden via de Burg. Patijnlaan en AnnaPauwlonastraat zeker!? Da's lekker handig :N
 
huidigesituatie.jpg


nieuwesituatie.jpg


Tekening van de huidige situatie is niet compleet, het stoplicht voor de uitrit van het provinciehuis staat er niet op.

Komende vanaf de zuid hollandlaan richting de mauritskade pak ik nu nog wel is, als het mooi uitkomt, het eerste stoplicht rechtdoor, terwijl het eerste stoplicht voor linksaf op rood staat. Om daarna alsnog linkaf te slaan. Je komt dan wel voor een rood stoplicht te staan, maar hebt in de spits wel een hoop auto's ingehaald. Als ik de tekening begrijp gaat dat in de toekomst niet meer lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien, want de tekening van de huidige situatie klopt al niet. Ik mis namelijk 1 baan voor rechtsaf. De baan waar je uiteindelijk moet kiezen of je linksaf slaat of rechtdoor gaat.
 
Hier kom ik elke dag langs op mijn vouwfietsje. 's morgens op weg naar de frederikkazerne, en 's avonds de andere kant op, naar station Hollands Spoor. Ik heb dus ook een probleempje als ze dat gaan afzetten?
 
Er is dus straks maar één baan voor rechtsaf op de Zuid-Hollandlaan. Maar de meeste auto's gaan rechtsaf. Ik voorzie problemen! Maar de computersimulaties van de gemeente zullen wel gelijk hebben.
 
Er is dus straks maar één baan voor rechtsaf op de Zuid-Hollandlaan. Maar de meeste auto's gaan rechtsaf. Ik voorzie problemen! Maar de computersimulaties van de gemeente zullen wel gelijk hebben.
Precies! :Y

Er kan nu maar via 1 rechtsaf-voorsorteervak de Raamweg opgedraaid worden, terwijl dat er nu nog 2 zijn.

Onvermijdelijk resultaat : vastlopend verkeer en dus op de Zuid-Hollandlaan en op de Utrechtsebaan opstoppingen! :r

Weer een verkeersontwerp dat de bereikbaarheid van Den Haag verslechtert ipv verbetert.. '(

edit

Men hoopt waarschijnlijk dat een hoop verkeer straks via de Hubertustunnel zal gaan, zodat het kruispunt ZH-laan / Raamweg rustiger wordt?
 
Laatst bewerkt:
Er is dus straks maar één baan voor rechtsaf op de Zuid-Hollandlaan. Maar de meeste auto's gaan rechtsaf. Ik voorzie problemen! Maar de computersimulaties van de gemeente zullen wel gelijk hebben.

Nee er blijven 2 banen rechtsaf en 2 banen linksaf op de Zuid-Hollandlaan, er komt alleen een baan bij om alvast voor te sorteren voor linksaf op de Koningskade.
 
Als dat zo is, waarom wordt dat dan niet op de tekeningetjes aangegeven?
Of denkt men bij de gemeente (in hun arrogantie) dat "men" dat niet snapt?

Ik vermoed dat er wel degelijk slechts 1 baantje rechtsaf en 1 baantje richting Dr K. straat overblijven en 1 baantje voor linksaf.....
 
In de krant stond het ook vermeld dat er 1 rijbaan bij zou komen (daarom wordt het helemaal afgesloten) voor het verkeer richting de Dr. Kuyper. Dus het zou als volgt moeten zijn 2 linksaf, 1 voor Dr Kuyper/mauritskade, 2 rechtsaf.

Ach we zien het wel als het klaar is.

edit:Tis alleen niet slim om dit vlak na de vakanties te doen, da's dan echt weer iets voor de afdeling Planning van de gemeente Den Haag.
Ooit hebben ze eens een aantal jaren achter elkaar een kruispunt bij mij in de buurt (toen ik erg jong was) eind november geasfalteerd, erg handig als je bedenkt dat in december op datzelfde kruispunt met oud en nieuw een vreugdevuur lag te branden. |( En je dus de rest van het jaar tot aan november met slecht asfalt zat.
 
Laatst bewerkt:
Nou iig hebben we de komende 4 weken de tijd om eens op een andere route stil te staan bij al het moois dat Den Haag ons te bieden heeft.
 
Ughe Ughe....moois...in den haag?

De Sijtwende Tunnel (zie je niet erg veel als je daarin stilstaat, Alkemadelaan is nou ook niet echt je van het, Binckhorstlaan....nou eh nee, Rijswijkseweg is wel erg cultureel, Als je het nog cultureler wilt doen neem je de Afslag Rijswijk en ga je via de Burgemeester Elsenlaan en de Genestetlaan richting Vaillantlaan (neem voor die laatste wel je paspoort mee :9 )
Goh wat heeft den haag toch veel moois. ;)
 
Hier kom ik elke dag langs op mijn vouwfietsje. 's morgens op weg naar de frederikkazerne, en 's avonds de andere kant op, naar station Hollands Spoor. Ik heb dus ook een probleempje als ze dat gaan afzetten?

Vanaf HS kun je ook de Wagenstraat af rijden, en dan via de Grote Markt str.-Spui-Buitenhof-Parkstraat-Plein 1813-Javastraat-Burg. Patijnlaan- richting de Raamweg. Dan zal het omrijdenmet de fiets zeker meevallen.... Succes iig!
 
Het is niet te hopen dat ze dezelfde aannemers gebruiken die de tramtunnel hebben aangelegd of die pakweg 2x per jaar de verzakkende Utrechtse Baan repareren, anders zou een off-road machine het overwegen waard zijn :+

(Ps: Is die tunnel ooit afgekomen, ben 6 jaar geleden verhuisd uit het mooie Den Haag)
 
Het is niet te hopen dat ze dezelfde aannemers gebruiken die de tramtunnel hebben aangelegd of die pakweg 2x per jaar de verzakkende Utrechtse Baan repareren, anders zou een off-road machine het overwegen waard zijn :+

(Ps: Is die tunnel ooit afgekomen, ben 6 jaar geleden verhuisd uit het mooie Den Haag)

Zit niet zo vaakGa niet met de tram, maar die tunnel is (uiteindelijk) afgekomen.
En hoop idd ook niet dat ze dezelfde aannemers gebruiken. Woon zelf in Voorburg, dus dat zal wel lekker druk worden hier, als iedereen dus bij Voorburg/Binckhorst of Bezuidenhoud (bij de NN)de A12 afkomt. Dus hoe eerder het daar allemaal klaar is....
 
Veel slechter kan het volgens mij niet worden. Maak nu al, zeker met de auto, gebruik van sluiproutes. Voor wie wel eens het "verkeersjournaal" op tv-west ziet (ja, die met die dikke... ;) ) De omrijroutes die zij je geeft zijn helemaal belachelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan