Aanpassing luchtfilterhuis

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Tijdens het zoeken naar een K&N luchtfilter, ik heb er inmiddels een voor mijn DragStar 1100 Classic besteld, kwam ik ook dit tegen: Yamaha V-Star 1100 Ram Air Intake Mod

Zou dat zomaar kunnen werken? Meer vermogen en toch zuiniger lopen? Klinkt tegenstrijdig.

Iemand ervaring hiermee?

Groetjes,
Ton
 
Met extra gaten in het luchtfilterhuis zou er inderdaad meer lucht naar binnen kunnen komen, wat in theorie tot meer vermogen zou kunnen leiden.
Een CV carburateur kan hierdoor geheel ontregeld raken. Dit is met dynojetonderdelen en veel afstelwerk misschien weer goed te krijgen.

Dat ram air effect kun je wel vergeten.
Op die plaats is vooral veel turbulentie en bovendien is de lucht opgewarmd door de cilinderkop, waardoor de dichtheid en dus het vermogen minder wordt.

Het lijkt er op dat regenwater ook opgezogen kan worden.

Conclusie: het kan werken, maar waarschijnlijk niet op de 'bolt on' manier die voorgesteld wordt.
 
Dat "RAM-air" is wel een beetje overdreven. :')

Het is een gewoon luchtfilterhuis, dat je vaak zo op een chopper ziet.

Geen problemen met vocht hoor, dat valt wel mee denk ik.

En het kan best zijn dat dit ontwerp beter ademt, zeker icm K&N performance filter. Uiteraard moet je wel de rest ook goed afstellen (dynokit in carbs?), wil je er wat aan hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks guys, vooral voor de serieuse reacties.

Ik pas lekker niks aan, vind het prima zo. Het K&N filter pas ik wel toe, gezien de km die ik maak haal ik die kosten er in notime weer uit.

Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan