Aanpassing "Te Koop: Motoren" subforum [Update 18-12]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motorshopper werkt niet met biedingen, dus een eventueel bod is iets tussen jou en de verkoper (b.v. via een reactie of een mailtje), Motorshopper faciliteert dit niet.

Sorteren op prijs is idd een goede, sowieso gaan we kijken naar meer mogelijkheden tot filtering en sortering hier op MF (op Motorshopper kan dit wel al overigens), maar eerst zijn we een andere belangrijke aanpassing aan het afronden :)
Een MF captcha? O-)
 
Haha nee nóg belangrijker ;)

Enigszins off-topic, maar: er gaat zeker een mechanisme komen om spambots die zich op MF registreren tegen te gaan. Waarschijnlijk geen Captcha omdat dit vrij goed te kraken is, maar een eenvoudige vraag die ieder (Nederlands sprekend) mens kan beantwoorden. Bijvoorbeeld: "Hoeveel is zestien plus twaalf?" (getoond als een image zodat ff snel door Google Translate halen ook niet gaat). Zoiets. Want op een gegeven moment zien wij door de IP bans het bos ook niet meer :+
 
Waarschijnlijk geen Captcha omdat dit vrij goed te kraken is, maar een eenvoudige vraag die ieder (Nederlands sprekend) mens kan beantwoorden. Bijvoorbeeld: "Hoeveel is zestien plus twaalf?" (getoond als een image zodat ff snel door Google Translate halen ook niet gaat).
Dat is per definitie ook een Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ;)
Ik kwam ooit een experimentele tegen: je ziet 12 foto's, met de vraag: "klik de 3 dolfijnen". Of: "click the 3 hot chicks"... Voor een mens geen probleem, voor een spambot vrijwel onmogelijk.
Om het motor-gerelateerd te houden lijkt: "klik de 3 motoren" me een hele leuke Captcha bij registratie. Met variaties als: "klik de 3 motoren met spaakwielen".

(Voor gevorderde gebruikers: klik de 3 tweecilinders, de Yamaha's, de Ducati's, etc. :+ :)
 
Dat is per definitie ook een Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart ;)
Heb je idd gelijk in :) Voor de meeste mensen is een captcha die misvormde tekst die je over moet typen, als het al lukt om die te ontcijferen. Het beantwoorden van een vraag is een minder vaak voorkomende vorm van (inderdaad) een captcha.

Ik kwam ooit een experimentele tegen: je ziet 12 foto's, met de vraag: "klik de 3 dolfijnen". Of: "click the 3 hot chicks"... Voor een mens geen probleem, voor een spambot vrijwel onmogelijk.
Om het motor-gerelateerd te houden lijkt: "klik de 3 motoren" me een hele leuke Captcha bij registratie. Met variaties als: "klik de 3 motoren met spaakwielen".

(Voor gevorderde gebruikers: klik de 3 tweecilinders, de Yamaha's, de Ducati's, etc. :+ :)
Inderdaad. Dus daarom neigen we naar een dergelijke oplossing, waarbij de supereenvoudige vraag ons het minste werk kost ;)
 
Heb je idd gelijk in :) Voor de meeste mensen is een captcha die misvormde tekst die je over moet typen, als het al lukt om die te ontcijferen. Het beantwoorden van een vraag is een minder vaak voorkomende vorm van (inderdaad) een captcha.Inderdaad. Dus daarom neigen we naar een dergelijke oplossing, waarbij de supereenvoudige vraag ons het minste werk kost ;)

Of een captcha die wel in de code, maar niet online verschijnt. Bots beantwoorden de captcha-> ban. Mensen zien de captcha niet -> geen ban

:P
 
was in het begin sceptisch zoals de meeste hier, maar vind het toch wel een verbetering :Y
Dank, en goed om te horen dat het inmiddels beter bevalt :)

As we speak zijn we de mogelijkheid om op MF de reacties te bekijken en te reageren toe aan het voegen, dus waarschijnlijk bevalt het over een week nog beter :*D (En dan niet alleen jou maar ook anderen ;))
 
Hier een RFC :)

De titels van de advertenties in het forum-overzicht zijn af en toe in capslock. Mooier dat alles in hetzelfde formaat is.

+

Het idee dat meerdere hoofdletters automatisch als kleine letters worden weergegeven zou wel aardig zijn, dat voorkomt die schreeuwerige titels (want niet iedereen begrijpt dat "TE KOOP TE DURE MOTOR" fucking irritant leest :+ )
Dit is ook geïmplementeerd en komt online met de volgende update (zo rond het weekend). Het kan tot minder mooie woorden leiden ("Honda Cbr" b.v.), maar dan moet er maar niet geschreeuwd worden :)
 
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet verder kom dan het tweede scherm bij het plaatsen van een advertentie in het topic "te koop motoren"

Eerst selecteer ik yamaha, daarna r1

in het volgende scherm, 2007, kleur blauw, en land nederland, maar scherm gaat niet naar verder.. (knopje verder kan ik niet aanklikken)
hoe zit dit???
 
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet verder kom dan het tweede scherm bij het plaatsen van een advertentie in het topic "te koop motoren"

Eerst selecteer ik yamaha, daarna r1

in het volgende scherm, 2007, kleur blauw, en land nederland, maar scherm gaat niet naar verder.. (knopje verder kan ik niet aanklikken)
hoe zit dit???
Dat is heel vreemd (maar ook al door iemand anders gemeld). Ik kan het niet reproduceren zelf. Welke browser gebruik je en welke versie? Heb je JavaScript aanstaan? Gebruik je plugins zoals een bannerblocker?
 
Vergissen is menselijk......


Door deze veranderingen hebben handelaren en motorzaken een extra verkoopkanaal,die ze kennelijk ookal in een behoorlijke mate gebruiken. Ik mis hierdoor het overzicht van particuliere aanbieders. Erg jammer en geen meerwaarde aangezien huidige sites zoals motoroccasion.nl en marktplaats.nl hetzelfde bieden. Dit maakt m.i. inbreuk op het onafhankelijke karakter van MF :( :N

Wat goed werkt en zich bewezen heeft moet je nietveranderen....... Boeh!! Protest........
 
Vergissen is menselijk......


Door deze veranderingen hebben handelaren en motorzaken een extra verkoopkanaal,die ze kennelijk ookal in een behoorlijke mate gebruiken. Ik mis hierdoor het overzicht van particuliere aanbieders. Erg jammer en geen meerwaarde aangezien huidige sites zoals motoroccasion.nl en marktplaats.nl hetzelfde bieden. Dit maakt m.i. inbreuk op het onafhankelijke karakter van MF :( :N

Wat goed werkt en zich bewezen heeft moet je nietveranderen....... Boeh!! Protest........
Neem eens de moeite om te lezen en zelf te kijken i.p.v. direct te klagen. Het is pas 100x besproken en netjes beantwoord. Succes, je kunt het.
 
Neem eens de moeite om te lezen en zelf te kijken i.p.v. direct te klagen. Het is pas 100x besproken en netjes beantwoord. Succes, je kunt het.

Ik vind dit geen platform voor zakelijke gebruikers ookal kun je die eruit filteren.

De toestroom van zakelijke gebruikers geeft mi geen positieve uitstraling.
Daarnaast maak ik liever geen reclame voor handelaren hetgeen ik nu ineens doe dmv Mf sticker op mij kentekenplaat. Die krijgt hierdoor mi een ander karakter.
Ik wil liever ook niet rijden met een sticker van MP, speurders om mijn motor

Ik klaag niet, ik geef kritiek. Ik geef toe het is niet opbouwend...
 
ik zie dat er nu op MS een filter mogelijk heid is maar ik wil wel alle motoren kunnen zien maar dan in het overzicht een MF logo of iets dergelijks, is dat mogelijk en is het ook een (goed) idee?
 
ik zie dat er nu op MS een filter mogelijk heid is maar ik wil wel alle motoren kunnen zien maar dan in het overzicht een MF logo of iets dergelijks, is dat mogelijk en is het ook een (goed) idee?
Ja, dat is mogelijk en gaan we eens over nadenken. Lijkt me zo op het eerste oog een waardevolle toevoeging.
 
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen waarom ik niet verder kom dan het tweede scherm bij het plaatsen van een advertentie in het topic "te koop motoren"

Eerst selecteer ik yamaha, daarna r1

in het volgende scherm, 2007, kleur blauw, en land nederland, maar scherm gaat niet naar verder.. (knopje verder kan ik niet aanklikken)
hoe zit dit???
Welke browser gebruik je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan