Aanpassing wijzigen eigen berichten

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste MF'ers,

Net heb ik een aanpassing gedaan aan het wijzigen van eigen berichten.

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat er MF'ers zijn die (om wat voor reden dan ook) al hun berichten verwijderen en daarna hun account willen laten verwijderen/anonimiseren. Dat zorgt er voor dat topics niet meer leesbaar zijn, toch wel een essentieel onderdeel van Motor-Forum.

Om die reden is het vanaf nu niet meer mogelijk om je eigen berichten na 30 dagen nog aan te passen. Heb je zelf een topic gestart? Dan kan je nog wel je eerste bericht aanpassen.
Wil je toch een bericht (of berichten) aangepast hebben? Neem dan even contact op met de crew of gebruik het contactformulier.

Deze aanpassing neemt niet weg dat je nog steeds het recht hebt om vergeten te worden. Als je daar gebruik van wilt maken, gebruik dan ook het contactformulier.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat nogal wat.
Vaak genoeg de opmerking 'het internet vergeet niks' gelezen en naar mijn idee voornamelijk in negatieve bedoeling.

Bij Facebook, niet bepaald het toonbeeld van privacy of juiste omgang met data van anderen heeft nog de mogelijkheid om 'herinneringen te delen' , nu word hier bepaald dat alles wat je langer dan een maand geschreven hebt vervolgens bij jouw C.V hoort . hoe dom , racistisch , vervelend , beledigend, vrouwonvriendelijk en/of dronken je toen ook was.

Met betrekking tot FB, succes om daar iets te vinden , als je al zou weten hoe daar te zoeken, maar MF is voor veel dingen toch wel een database en opzoek iets geworden, die ene kaaskop :P die dan in de gaten heeft dat hij toch wel erg veel weerstand krijgt en alles verwijdert, mis je daar dan echt iets aan, inhoudelijk of qua discussie ?

Om als voorbeeld Rik60NL te nemen die vergeten wou worden, uiteraard persoonlijk maar ik denk niet dat daar iets van gemist word, anders hoor/lees ik het hier graag.
Niet dat ik iets toevoeg hier maar ik zou het persoonlijk jammer vinden van al mijn reisverhalen die hier staan en dit is zeker geen aanmoediging om dat te blijven doen.

Er word niet vermeld of het onmogelijk is om een bericht te verwijderen of aan te passen, hetzij via beheer/ een moderator, dat zal technisch niet onmogelijk zijn en tevens een barrière zijn voor figuren om achter elkaar aan hun berichten te verwijderen aangezien het in overleg moet.
 
Persoonlijke informatie zullen we ook altijd op verzoek verwijderen.
Maar alle berichten van gebruikers verwijderen tast de kern van het bestaan van MF aan. Dat weegt (ook juridisch) zwaarder dan het verzoek van die gebruiker die al zjjn/haar berichten verwijderd wil hebben.

Ik ga nog kijken of ik dit in het huis regelement ga opnemen.
 
Persoonlijke informatie zullen we ook altijd op verzoek verwijderen.
Maar alle berichten van gebruikers verwijderen tast de kern van het bestaan van MF aan. Dat weegt (ook juridisch) zwaarder dan het verzoek van die gebruiker die al zjjn/haar berichten verwijderd wil hebben.

Ik ga nog kijken of ik dit in het huis regelement ga opnemen.
Ik moest ook gelijk denken aan Mel Gibson en Louis CK die na 1 moment van 'Vul dat zelf maar in' nooit meer op dezelfde manier bekeken zijn door veel mensen.

Ik zie trouwens niet dat je de tekst in de OP hebt aangepast , maar anders was mijn laatste opmerking in mijn eerste bericht overbodig.
 
Hou me ten goede, ik heb er ook een pleurishekel aan. Als er lui zijn die hun berichten willen verwijderen dan doen ze dat dus maar lekker is mijn idee. Hoevaak??? 200000 gebruikers die omwille van 5 kwibussen hun berichten niet meer kunnen editten? Ik zit met bijvoorbeeld de startpost van het FZR topic en het Nachttopic (wat nu toevallig hard gaat) al gauw met topics die ouder zijn dan 30 dagen en niet meer geeddit kunnen worden, en het is al eerder geprobeerd om het editten uit te zetten waarna er veel protest kwam, een deja vu in de slechtste zin van het woord. Daarbij is de tijdspanne van 30 dagen een miskleun want daar staan de recentste cq actueelste berichten in die meer aandacht hebben als ouder dan 30 dagen meuk. Misschien een idee om in te bouwen dat alleen leden korter dan een jaar lid deze beperking te geven, daar moet je het meestal wel bij zoeken.

Deze beslissing is eerder genomen en als waardeloos aangemerkt teruggedraaid, we zitten op exact hetzelfde niveau... Echt kut voor de doorgewinterde notoire gebruiker omwille van een paar tijdelijk aanwezeige hufters.

Ik denk dat er mooiere oplossingen bestaan....
 
En ik zie dat al ik in al mijn projecten de startpost ook niet meer kan editten... Echt een waardeloze waardeloze beslissing...

Maar wel kankeren dat we de dijk niet meer opmogen....
 
Idd slecht besluit. Heb er nog geen last van gehad dat een post niet meer leesbaar zou zijn.
Zal in de toekomst zeker nog terughoudender zijn met alles wat ook maar een beetje persoonlijk is. Lijkt me niet bevorderlijk voor de verhoudingen.
 
@Duderuud, daarmee heb je nog steeds de toppers van het forum te pakken. Het zijn doorgaans de groentjes die zich door huftergedrag onderscheiden. Ik verwijs in mijn startpost ook naar postst in het zelfde topic waarbij ik een bestand aan schemaas bijhou en op een andere post naar CMSNL.
je pakt echt de goeie ermee.

Als ik een voorstel mag doen: Zolang je geen (verzin een treshold) hebt gaan je posts op slot, blijk je een doorgewinterd gebruiker krijg je alle vrijheid.

Misschien een script dat de posts per gebruiker oplslaat en als die vervelend wordt zet je alles terug en trakteer je op een ban-for-life...

Echt Ruud, ik zou een creatieve moderator zijn, helaas niet beschikbaar O-)

_O-
 
Je zou in feite jezelf en al je posts ook moeten kunnen verwijderen ,ala de grote verdwijntruc ,waarom moet dat weer via t contactformulier :?
 
Beste MF'ers,

Net heb ik een aanpassing gedaan aan het wijzigen van eigen berichten.

De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat er MF'ers zijn die (om wat voor reden dan ook) al hun berichten verwijderen en daarna hun account willen laten verwijderen/anonimiseren. Dat zorgt er voor dat topics niet meer leesbaar zijn, toch wel een essentieel onderdeel van Motor-Forum.

Om die reden is het vanaf nu niet meer mogelijk om je eigen berichten na 30 dagen nog aan te passen. Wil je toch een bericht (of berichten) aangepast hebben? Neem dan even contact op met de crew of gebruik het contactformulier.

Deze aanpassing neemt niet weg dat je nog steeds het recht hebt om vergeten te worden. Als je daar gebruik van wilt maken, gebruik dan ook het contactformulier.


En de gebruikers op het hart drukken: Quoten, Quoten en nog es Quoten...
 
(Aantal offtopic reacties verwijderd.)

Limiet van een maand is weer actief. Echter, je kan nu te allen tijde je eigen startpost aanpassen.
Ik blijf het dunne soep vinden. Het houdt voor mij in dat ik voor verwijzingen binnen het topic nieuwe topics aan moet maken.

Wil je dat?

Ik ga je een voorbeeld geven.

1624188952866.png


In dit topic verwijs ik in de startpost naar een overzichtelijk overzicht waar al bijstaat dat het gewoon een reply in dit topic is die ook meer dan 30 dagen oud wordt, vanzelf. En waarbij staat dat die under construction is

die post waarnaartoe verwezen wordt is al 30 dagen oud... kan niet meer bewerkt worden.

Wat heeft er nou meerwaarde, een klootzakkie die Xjes plaatst en nooit meer terugkomt of een oudgediende die iets moois probeert te maken en daar intensief mee bezig is... Ik blijf die beperking bagger vinden. net als de vorige keren dat het ingesteld werd en niet geprolongeerd werd

En klootzakkies hebben meestal minnen 30 dagen hun postjes al weggehaald.


Kun je een voorbeeld geven van een topic waar dit probleem zich voordoet?

Ik vraag ook om dat voorbeeld. Ken er één en in het verleden wel eens meegemaakt, totaal niet hinderlijk, niet hinderlijker dat deze opwelling....
 
Zo belangrijk is dat toch allemaal niet :? wtf interesseert een bericht uit t verleden ?
 
Informatieve onderwerpen zoals verbouw ,zonnepanelen en houtkachels zij ook vaak handige naslag.
Ja, maar welke lekker in zijn vel zittende MFfer sloopt zijn posts? Die lui mogen toch gedelete worden? Die andere 250 topics over slecht starten en niet werkende knipperlichten worden niet eens gezien, blijkens dat er toch telkens nieuwe over opgestart worden.
 
:^ Ook zal en kan dit als offtopic verwijderd worden maar er is niet veel veranderd met het nieuwe techniek
T heeft met dit topic te maken dus waarom zou dat verwijderd worden ,het gaat mij meer om t onbelangrijke ervan ,je zou gewoon 1x per half j al je berichten moeten kunnen verwijderen , t is maar een forum ,meer is t niet
 
Je zou in feite jezelf en al je posts ook moeten kunnen verwijderen ,ala de grote verdwijntruc ,waarom moet dat weer via t contactformulier :?
dan moet je de OP nog een keer lezen, enkele berichten op verzoek en de grote verdwijntruc is iets wat wettelijk geregeld is, dat zeg je niet even in een PB "Gooi de laatste 10 jaar van mijn leven maar even weg" , lullig als je account gehackt is of soortgelijk 'grappen' .
 
Is het oude topic waarin dit al een keer eerder besproken is niet terug te vinden ? scheelt weer een hele discussie opnieuw voeren om de voor en tegens te ontdekken.

Het aanpassen van OpeningPosts had ik nog niet aangedacht dus vind het al erg goed dat het daarom even niet doorgaat en dat blijft.
Ook als het zo iemand is die het topic begint en later alles weghaalt is het in 99% van de gevallen toch al een compleet over en weer gemekker wat niet voor het nageslacht bewaart hoeft te blijven.

Ik denk hier wederom aan Rik60NL ;) en dan vooral covid topic deel 1 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan