Aanpassingen bij (vakantie)bepakking??

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Moet je bijvoorbeeld je vering aanpassen als je naast je bijrijder zo'n 15 a 20kg aan tent,slaapzak,matjes,kleding,etc. meesleept? En hoe zit dat met je ketting? die gaat natuurlijk ook strakker staan als je meer gewicht draagt, of niet? Moet die losser dan?? Koplampen(richting) ff dubbelchecken want die gaan dan wel iets omhoog lijkt me, toch? Wie weet meer dan ik? Ik rij trouwens een AfricaTwin.. Mag zo'n 200kg op gestapeld worden heb ik begrepen uit het WpHb(incl.rijder en passagier)
 
Als je de veervoorspanning kunt verstellen dan zou ik die iets hoger zetten. Hierdoor zakt de motor minder ver in.
De ketting komt iets strakker staan als hij verder inveert maar als het goed is is de ketting gesteld op zijn strakste punt.
 
Veerspanning strakker zetten zou ik eerder met de achterveer doen(wat nog gemakkelijker is ook) omdat daar de meeste bagage(gewicht) op komt.
Verder heb ik het gevoel dat ik hier behoorlijk verkeerd zit met mijn vraag. Vanwege de stortvloed aan tips bedoel ik... Toch zeer bedankt voor het meedenken, ciao :}
 
Als jouw ketting GOED gespannen is, hoef je daar niets aan te veranderen omdat deze op het strakste punt gesteld wordt.

veervoorspanning is één woord, deze heb je voor EN achter. v.d.v. bedoeld dus ook de veervoorspanning van je achtershock verhogen (en misschien voor ook wel een beetje).

Koplamp beweegt tijdens gassen en remmen meer dan wanneer je er bagage opstapelt en daar zou ik me dus niet zo druk om maken.


Groet GM
 
Terug
Bovenaan Onderaan