Aanraders? Welke motor zou geschikt zijn?

PolleK

Rookie
25 okt 2012
4
0
Hallo iedereen,

Als eerste wil ik zeggen; weer een topic met een geschikte motor gezocht? ja! ik kom er niet wijs uit en hoop op deze manier modellen tegen te komen waar ik niet aangedacht had.

Eisenlijst:

Grote tank
Ik ben zelf 1.95m dus hij mag wat groter zijn
Voor 2 personen geschikt
Moet toch wat bagage kunnen meenemen
Moet comfortabel rijden op 140/150 km per uur

Voorkeur all-road/toer

Besteden, 3250 euro (mag ook minder zijn :P )

Ik dacht aan een suzuki DR800, transalp ?

Wie heeft er nog tips :)
 
Bedankt voor de reactie,

Triumph Sprint 955i ST is iets waar ik nog niet aangedacht, kan daar eventueel veel bagage op? En de km'ers per tank beurt?
 
Bmw k 1100 lt, rijd 1:20 tanken na 300-400 km.
Cardan, geschikt voor lange mensen, bagage mogelijkheden 3 koffers, zit erg goed voor duo
 
Denk dan ook eens aan een Triumph Trophy 900...

Zeer geschikt voor grote mensen.
Goede plek voor de duo.
Standaard met zijkoffers en een topkoffer met ruggesteun kan er ook op.
Grote tank met 25 liter inhoud en daarmee kan je 400-500 kilometer rijden.
Neem wel het model vanaf 1999. Laatste serie... is te herkennen aan de carberateurs, maar nog makkelijker is de ruit voorop aangezien die bij de laatste serie met 11 schroeven/bouten vastzit. De modellen voor 1999 hebben maar 9 schroeven/bouten.

Zeer fijne motorfiets.
 
Iedereen, bedankt

De BMW K1100LT, Trophy 900 is wel iets wat ik in gedachten had, niet echt een all-road maar wel zeker geschikt voor langere afstanden bij hogere snelheden t.o.v. de Transalp en al helemaal DR800.

Even een vraag tussendoor, ik had even op het forum gezocht en de K1100LT is het blok nogal bom-proof van toch? en de trophy 900 kon ik niet zo heel erg veel van vinden op hogere kilometerstanden. (had beide vergeleken op MP en motoport, zie paar motors staan trophy 900 rond de 70.000 en de BMW's vaak rond de 120-130.000)

Nogmaals bedankt voor de tips :) dit geeft weer denk-voer en over nadenk voer :)
 
Bedankt voor de reactie,

Triumph Sprint 955i ST is iets waar ik nog niet aangedacht, kan daar eventueel veel bagage op? En de km'ers per tank beurt?

Wanneer je een exemplaar met koffers vindt, kun je heel veel meenemen. Ik ben er al meerdere keren een week mee weggeweest, bagage + complete kampeeruitrusting. Actieradium per tankbeurt: tussen de 375 en 390 kilometer. Dagritten van 1000 kilometer vormen geen probleem. Cruisen op de Duitse autobanen aan + 180, ook geen probleem.
Uitzicht m.i. net iets sportiever en leuker als de Trophy.
De driecilinder is gegarandeerd bulletproof en klink veel leuker als een viercilinder.
EN in vergelijking met de BMW K's en R'tjes, veeeeeel exclusiever.
 
K 1100 is idd bulletproof, mijne met 210 000km ingeruild. Eigenlijk probleem loos. Ook met duo en bagage 180 km/h cruisen is goed vol te houden. Maja exclusief is het idd niet:p
 
Hallo iedereen,

Als eerste wil ik zeggen; weer een topic met een geschikte motor gezocht? ja! ik kom er niet wijs uit en hoop op deze manier modellen tegen te komen waar ik niet aangedacht had.

Eisenlijst:

Grote tank

Ik ben zelf 1.95m dus hij mag wat groter zijn
Voor 2 personen geschikt
Moet toch wat bagage kunnen meenemen
Moet comfortabel rijden op 140/150 km per uur

Voorkeur all-road/toer

Besteden, 3250 euro (mag ook minder zijn :P )

Ik dacht aan een suzuki DR800, transalp ?

Wie heeft er nog tips :)

leopard2a6-big-08.jpg


Voldoet aan bijna al je eisen. ;) Alleen ligt de top een beetje rond de 110, en je budget zal iets opgeschroefd moeten worden.

Mocht dit het toch niet helemaal zijn. Sprint ST 955i
 
Hahah! volgens mij is de actie radius dan toch beperkt!

Ik heb een mooie Sprint ST 955I gezien en een leuke BMW, ik denk dat ik beide is ga proberen :)

Nogmaals bedankt voor de suggesties! Ik was al bang dat alleen Transalpjes geschikt waren :p zonder meteen op goldwings over te stappen
 
Als je dan toch voor een triumph gaat, zou ik eens gaan passen op een type 1 Tiger (ook gezien je voorkeur voor een allroad, ook een 900 cc 3cilinder net als de Sprint)

voor het geld wat je te besteden hebt zijn ze er wel , en heb je er ook nog een bijpassende kofferset bij........
 
Kun je vinden, maar mss vindt TS ze wel mooi. (net als ik btw)
Ik persoonlijk vindt de triumph niet mooi, maar dat is een smaak kwestie. Ieder het zijne.

In die persoonlijke smaak heb je gelijk, maar het is wel een feit dat 95 % van de mensen nooit verder kijken als BMW, Yamaha, en Honda en Susuki. Beetje kudde mentaliteit, dus
 
Kuddegedrag vind ik wat makkelijk geconcludeerd. Wat dacht je van beschikbaarheid en budget... Een Mooie Triumph kost toch vaak het dubbele van een Honda of Suzuki. Ik was aanvankelijk aan het zoeken naar een leuke Triumph Tiger, maar die zaten rond de 7000. Als ik dan voor 3000 een Honda CBF kan kopen met praktisch dezelfde kilometerstand is de keuze toch snel gemaakt, al is het maar onder de noemer "Die Triumph komt ooit nog wel"...
 
Laatst bewerkt:
Triumph Trophy, neem een 1200. Een van rond de 2000. kost weinig, gaat niet stuk en dan heb je wat anders dan zo'n standaard spleetogenbak of BMTroubleyou. En voor je lengte ruimte zat. Heb er zelf ook eentje, wel een wat oudere, van 92.
 
Kuddegedrag vind ik wat makkelijk geconcludeerd. Wat dacht je van beschikbaarheid en budget... Een Mooie Triumph kost toch vaak het dubbele van een Honda of Suzuki. Ik was aanvankelijk aan het zoeken naar een leuke Triumph Tiger, maar die zaten rond de 7000. Als ik dan voor 3000 een Honda CBF kan kopen met praktisch dezelfde kilometerstand is de keuze toch snel gemaakt, al is het maar onder de noemer "Die Triumph komt ooit nog wel"...

Hangt ervan af hoe goed je zoek. Ik heb anderhalf jaar geleden een Sprint van '99 met maar 16K op de teller en werkelijk onberispelijke staat kunnen kopen voor een goede 3000 eurootjes.INclusief zowat alle mogelijke opties.
Ik vind eerder dat Pan's , "BringMichWerksttatt's en FJR's verschrikkelijk duur zijn op de tweedehands markt. Die dingen hebben dikwijls hoge kilometerstanden en kosten dan nog twee keer de hoofdprijs.
 
Blijft toch grappig als mensen zeggen dat een Triumph veel duurder is dan een ander Rijstmerk of een Beierse Bratwurst.

Als je gelijke modellen van een gelijke leeftijd en kilometerstand naast elkaar zet dan wil ik nog wel eens zien dat de Triumph duurder.

Als bv kijkt naar een Trophy uit 99 met bv 70.000km op de teller dan betaal je voor de Trophy ca. 3000 euro en voor bv een Beemer ben je gewoon 5000 a 6000 euro minimaal kwijt. Ja de BMW heeft ABS .... als hij het doet tenminste.
Doe mij maar een Triumph en wat betreft betrouwbaarheid van het blok..... no problems.
Ze hebben ooit een test gedaan en in een vrij korte tijd hebben ze toen 400.000 km met een driecilinder gereden zonder noemenswaardige problemen..... nu BMW, Honda, Yamaha weer.
 


Dat zijn toch allemaal lemmingmotoren
Dat betekent meestal een prima onderdelenvoorziening.

Overigens vind ik een toerfiets en een ketting een slechte combinatie. Dan kom je al snel op Honda uit, want die produceert volgens mij de meest betrouwbare cardans.
 
Laatst bewerkt:
Dat betekent meestal een prima onderdelenvoorziening.

Overigens vind ik een toerfiets en een ketting een slechte combinatie. Dan kom je al snel op Honda uit, want die produceert volgens mij de meest betrouwbare cardans.

Tja, misschien wanneer je regelmatig onderdelen nodig hebt. Bij Triumph is de onderdelenvoorziening ook goed, maar ik ken eigenlijk bitter weinig Triumprijders die onderdelen nodig hebben. Volg het Sprint forum maar eens.
Na 4 cardanfietsen ben ik overgestapt naar een ketting, niet alleen tot volle tevredenheid, maar ik heb ook ondervonden dat al die heise rond "ketting schoonmaken " gewoon overroepen is. Als je je fiets poetst, neem je de ketting toch gewoon even mee. Fluitje van een cent.
 
Na 4 cardanfietsen ben ik overgestapt naar een ketting, niet alleen tot volle tevredenheid, maar ik heb ook ondervonden dat al die heise rond "ketting schoonmaken " gewoon overroepen is. Als je je fiets poetst, neem je de ketting toch gewoon even mee. Fluitje van een cent.
Ik heb een fiets om te rijden, niet om te poetsen. Ik poets twee keer per jaar; voor de winter en na de winter.

Ik heb de kettingfietsen afgezworen, totdat er een systeem komt dat net zo onderhoudsvriendelijk is als de cardan.

En over problemen met cardans; volgens mij heeft Honda na de jaren '70 GoldWing nooit meer serieuze cardanproblemen gehad. Ik heb nu in ieder geval mijn derde cardan-Honda, en voor mij geen ketting meer :N
 
Laatst bewerkt:
[quote]Pommel schreef op 27 oktober 2012 @ 21:27:

[...]

Ik heb een fiets om te rijden, niet om te poetsen. Ik poets twee keer per jaar; voor de winter en na de winter.

Ik heb de kettingfietsen afgezworen, totdat er een systeem komt dat net zo onderhoudsvriendelijk is als de cardan.

En over problemen met cardans; volgens mij heeft Honda na de jaren '70 GoldWing nooit meer serieuze cardanproblemen gehad. Ik heb nu in ieder geval mijn derde cardan-Honda, en voor mij geen ketting meer :N~[/quote]


Dat de Honda cardan geen problemen geeft staat buiten kijf, en voor iemand die een hekel heeft aan poetsen is een cardan vast een oplossing. Trouwens ook Triumph maakt cardanfietsen. Maar ik poets en sleutel nu eenmaal graag en dan is even de ketting meenemen echt maar een paar minuutjes werk. Je zult me trouwens niet veel kwaads horen zeggen over de Yamaha, de Honda, de BMW, en de Kawasaki die ik voordien had, allemaal leuke fietsen, maar, achteraf bezien toch nogal kleurloos.
Triumph heeft nu eenmaal; tja hoe zal ik het zeggen, net dat beetje meer. Het geluid van de triple net iets leuker, net iets meer koppel als de viercilinders, net meer power en souplesse als de boxers, en, eerlijk gezegd, zelfs al is mijn Sprint al dertien jaar oud, als ie ergens op een plein geparkeerd staat lopen mensen regelmatig een rondje om hem beter te zien en blijven mensen regelmatig staan. Bij alle andere fietsen was dit eigenlijk nooit het geval. En dat is toch wel leuk :)
 
een r1100rt kost geen drol en die kan je aanpassen aan je lengte.
Ben zelf 1.93,en kan tot 160 een sjekkie blijven roken achter het scherm :)
 
ik heb ook een trophy 900, 1999
de 900 heeft op het aantal cilinders na, het zelfde blok als de 1200. zat reserve dus
de 900 rijd onder mijn ass 1:20 dus met een 25ltr tank levert dit genoeg km per tank op
zithouding kan ik nog steeds niet aan wennen, ik zat heerlijk op mijn vorige motor wat dat betreft maarja, woonwerk he ;)

en KM stand, de mijne is (zoals in de link in mijn ondertitel) al voorbij de ton dus daar zal het niet aan liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan