Aanrijding 2 bussen, stukken spiegel tegen men helm

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
1
Ok volgend probleem.

Ik reed daarnet achter een lijnbus (belgische bus dienst) en die reed tegen de spiegel van een tegenligger, ook een lijnbus.

Stukken vliegen weg tegen geparkeerde auto's en mijn helm/hoofd.

2 bussen geven gas bij en rijden verder op hun traject...

Ik heb de nr van 1 van de bussen, tijdstip en locatie genoteerd en doorgetweet naar De Lijn.
Zij hebben men email en volgen het op en beloven mij op de hoogte te houden.

Er zijn geen scheuren in de schaal maar wat als het schuim geraakt is?
Ik wil wel aangifte doen, maar de bussen stopte niet dus zou het kunnen dat een van die personen of beide hun rijbewijs 10 dagen verliezen vanwege vluchtmisdrijf... en dat is hun brood.

Langs de andere kant wil ik ook wel dat ik veilig rondrijd, en dus zou die helm mogelijk vervangen moeten worden? Zou de verzekering tussen komen moest ik naar de politie stappen? Werkt dat zoals bij een motor? Dagwaarde wordt vergoed of krijg ik altijd het bedrag van een nieuw exemplaar?

grts
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gestopt, ff schade gechecked, bus was weg, moet ik dan opzoek gaan naar de bus? mogelijk was die het verzamelpunt binnengereden 1km verder, was vlak voor eindhalte, dat is priveterrein en ik weet niet of ik daar een confrontatie aan moet gaan. Ik was nogal geschrokken
 
Ik ben gestopt, ff schade gechecked, bus was weg, moet ik dan opzoek gaan naar de bus? mogelijk was die het verzamelpunt binnengereden 1km verder, was vlak voor eindhalte, dat is priveterrein en ik weet niet of ik daar een confrontatie aan moet gaan. Ik was nogal geschrokken
Slachtofferhulp een optie?
 
Slachtofferhulp een optie?


nee dat denk ik niet,

Laatste keer dat die langskwamen was 8 weken na een gewapende overval waarbij ik een mes op men keel kreeg om me wat beter te kunnen bewerken.

Dat ik me in de eerste 8 weken niet heb opgehangen bewijst op zich dat ik psychisch wel tegen een stootje kan...

Ik vind het gewoon stom dat ze niet ff gestopt zijn, nu zit ik met het dilemma "zeuren over helm, rijbewijs buschauffeurs"
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer opties;

Vraag voor de rest van je leven om gratis openbaar vervoer en verkoop je motor
 
Wat een zwakzinnig verhaal zeg !
De spiegels zitten vooraan de bus, die kunnen niet hard, zijn minimaal 13 meter lang en je moet afstand bewaren !
Dus jij zegt dat de zwaartekracht vandaag niet aanwezig was en het glas zolang bleef zweven dat het jouw heeft geraakt ?
En het is interne schade ( bus&bus ) en die vullen ze op de zaak in omdat de rit door moet gaan !
Als de bus een wagen had geraakt had hij wel moeten stoppen !
 
waar maak je je eigenlijk druk om...

friday_gifdump_659_18.gif
 
Ok volgend probleem.

Ik reed daarnet achter een lijnbus (belgische bus dienst) en die reed tegen de spiegel van een tegenligger, ook een lijnbus.

Stukken vliegen weg tegen geparkeerde auto's en mijn helm/hoofd.

2 bussen geven gas bij en rijden verder op hun traject...

Ik heb de nr van 1 van de bussen, tijdstip en locatie genoteerd en doorgetweet naar De Lijn.
Zij hebben men email en volgen het op en beloven mij op de hoogte te houden.

Er zijn geen scheuren in de schaal maar wat als het schuim geraakt is?
Ik wil wel aangifte doen, maar de bussen stopte niet dus zou het kunnen dat een van die personen of beide hun rijbewijs 10 dagen verliezen vanwege vluchtmisdrijf... en dat is hun brood.

Langs de andere kant wil ik ook wel dat ik veilig rondrijd, en dus zou die helm mogelijk vervangen moeten worden? Zou de verzekering tussen komen moest ik naar de politie stappen? Werkt dat zoals bij een motor? Dagwaarde wordt vergoed of krijg ik altijd het bedrag van een nieuw exemplaar?

grts
Schade aan het schuim van een stukkie spiegel? _O-

Waar hoop je op? Een gratis helm? _O-
 
Wat een zwakzinnig verhaal zeg !
De spiegels zitten vooraan de bus, die kunnen niet hard, zijn minimaal 13 meter lang en je moet afstand bewaren !
Dus jij zegt dat de zwaartekracht vandaag niet aanwezig was en het glas zolang bleef zweven dat het jouw heeft geraakt ?
En het is interne schade ( bus&bus ) en die vullen ze op de zaak in omdat de rit door moet gaan !
Als de bus een wagen had geraakt had hij wel moeten stoppen !
 
Wat een zwakzinnig verhaal zeg !
De spiegels zitten vooraan de bus, die kunnen niet hard, zijn minimaal 13 meter lang en je moet afstand bewaren !
Dus jij zegt dat de zwaartekracht vandaag niet aanwezig was en het glas zolang bleef zweven dat het jouw heeft geraakt ?
En het is interne schade ( bus&bus ) en die vullen ze op de zaak in omdat de rit door moet gaan !
Als de bus een wagen had geraakt had hij wel moeten stoppen !
Zow he je word oud dat zei je 2 minuten geleden ook al :P
 
Jongens jongens zeg, zo kan die wel weer.

Zo gek is het toch niet? Zou ook flink balen als mn helm beschadigd is door rondvliegend glas. Werk van maken en zorgen dat je een nieuwe helm vergoed krijgt!

Niets medelijden met de chauffeur, brokken is dokken!
 
Jongens jongens zeg, zo kan die wel weer.

Zo gek is het toch niet? Zou ook flink balen als mn helm beschadigd is door rondvliegend glas. Werk van maken en zorgen dat je een nieuwe helm vergoed krijgt!

Niets medelijden met de chauffeur, brokken is dokken!

Als er twee getuigen zijn dan zo TS wel een kans hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan