Aanrijding gehad

1cc1kw1pk

MF'er
7 nov 2015
192
16
Ik ben net aangereden. Bestelbusje ging achteruit. Heeft me niet gezien. Nu wil ik hem af laten slepen. Maar mijn garagebedrijf is niet open. Is het handig om hem naar de dichtstbijzijnde yamaha dealer te brengen? Wat zeggen jullie? Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Je verzekering bellen. Als ik me niet vergis zijn twee verplaatsingen verzekerd. Een naar het terrein van het sleepbedrijf en een van het sleepbedrijf naar je garage.
 
Berger / bergingsbedrijf bellen.

Ik weet niet hoe je verzekerd bent, of het busje, maar wellicht kunnen die iets betekenen.

Motorzaak bellen tbv ophalen kan ook, alleen zijn er maar weinig op maandag open.
 
Ik ga er van uit dat het busje in fout is. Toch?

Moet dan jouw eigen verzekering toch nog zorgen voor het afslepen van jouw voertuig als de andere in fout was? Kan toch niet?
Of is het busje niet gestopt en heb je er ook geen gegevens van?

Als je hier een ongeval krijgt, en de andere is in fout, is dat heel simpel. De andere zijn verzekering draait er volledig voor op. Best bel je hier dan de politie, die doen de rest. Ik bedoel dan, die zorgen dat alles goed verloopt, ook als de tegenpartij niet verzekerd is.
De politie zal dan wel een sleepdienst contacteren. Hier hebben veel sleepdiensten een contract met de overheid, om te voorzien in prioriteit. Bel je zelf voor een sleepdienst, kan dat lang duren. Belt de politie, dan komt die echt snel (nee niet met zwaailicht en sirene natuurlijk), de rekening voor de sleepdienst is dan ook wel beroerte veroorzakend hoog, maar daar moet jij dan niet van wakker liggen.

@TS: Ik hoop dat het allemaal een beetje goed in orde komt voor je!

Edit: het kan natuurlijk zijn dat het toch je eigen verzekering is die de eerste stappen hier onderneemt, maar wordt sowieso later terug gevorderd van de verzekering van de schuldige. Dat kan aanslepen als er geen politie bij geweest is, en gaat razendsnel als die er wel bij waren. Maar in beide gevallen moet je ook hier niet van wakker liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben verzekerd qua ophalen... Die komen er aan... Maar mijn garage is een kawasaki dealer. Is het handiger hem naar de dichtstbijzijnde yamaha dealer te brengen? Niet mijn fout overigens.... Aardige bestuurder die me niet Heeft gezien. Straks foto's
 
Ben verzekerd qua ophalen... Die komen er aan... Maar mijn garage is een kawasaki dealer. Is het handiger hem naar de dichtstbijzijnde yamaha dealer te brengen? Niet mijn fout overigens.... Aardige bestuurder die me niet Heeft gezien. Straks foto's
Brengen naar de plek waar jij t wilt hebben. Anders moet je straks zelf nog een keer transport regelen.
 
Laat wel even je schadeformulier goed invullen en/of evt getuigen opnemen. Tegenpartij kan nog zo aardig zijn.. maar als ze zien wat voor impact het heeft op eigen risico hebben ze ineens niets gedaan
 
Zijn getuigen... Zijn collega's van die man. Was verder niemand bij... Schadeformulier is getekend... Alleen dealer zit ver weg en debk dat het handig is om hem naar een yamaha dealer te brengen
 
Oeioei, let op. Laat zeker in dit soort gevallen een schadeformulier, de voorkant, tekenen. Kruis voor de partij die het betreft aan dat hij achteruit reed en maak een tekening.

Die handtekening van de veroorzaker is o zo belangrijk. heb al zo vaak gezien dat ze later zeggen dat de ander achterop is gereden.
 
bel morgen even met je dealer of hij het ziet zitten om jouw motor te repareren. ziet hij het niet zitten laat je hem naar een merkdealer brengen met schadeherstel afdeling. als je weet welke dealer hij heen kan meld je dit aan je verzekering en die zorgen dat de berger hem naar het juiste adres brengt. niet te moeilijk over oen nu dit soort dingen kan je ook in de toekomst regelen hij gaat toch eerst naar de centrale opslag. en je verzekering heeft dagelijks met dit soort dingen te maken die helpen je met dit soort simpele zaken gewoon verder.
 
V.w.b. het invullen van het schade formulier: in het midden van het schadeformulier bevindt zich voor zowel partij A als B een veld met vierkantjes welke je kunt aanvinken. Hierop staat b.v. stond stil, reed achteruit, enzv. In de tijd dat ik een touringcarbedrijf uitbaatte kwam iemand van onze eigen verzekeringsmaatschappij wel eens een uiteenzetting geven van het juist invullen van het schadeformulier door onze chauffeurs. Zeker voor het buitenland werd er steeds op gehamerd dat het o zo belangrijk was om wanneer je een of meerdere vakjes aangevinkt had aan je eigen gedeelte op het schadeformulier dus A of B beneden aan te geven hoeveel vinkjes je had genoteerd. Ik weet niet of e.e.a. ook belangrijk hier in NL is.
 
Schadeformulier is getekend en die beste man vond het ook echt rot. Zelf ook motorrijder. Zal vanmiddag even wat verdere uitleg geven.
 
Brengen naar de plek waar jij t wilt hebben. Anders moet je straks zelf nog een keer transport regelen.

Als de verzekeraar de afhandeling doet (bij all-risk of rechtsbijstand) kiezen zij vaak de garage uit waar de motorfiets naar toe gaat voor herstel. Daar hebben ze dealtjes mee waardoor ze korting krijgen.
 
Foto's:

rsv7zo.jpg

2ag84er.jpg

2w65749.jpg

2cehkkl.jpg

21cc8d1.jpg



En daar gaat ie!

2prb2g0.jpg



Ben benieuwd hoeveel schade dit is. Ziet er op de fotos niet zo heel erg uit. In ieder geval kappen behoorlijk bekrast en ontzet. Spatbord gebroken. Voetsteun gebroken. Deuk in de tank. Topkoffer bekrast. knipperlicht verbogen. Handvatten bekrast. Valdoppen gaar...En ik vraag me af in hoeverre mijn voorvork nog goed is?

Zulk mooi weer en dan niet kunnen rijden. Ik baal echt enorm. Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Voorvork zal inderdaad bekeken moeten worden. Is voor de meeste bedrijven standaard werkje bij een ongeval.
Succes en wellicht kun je een leenmotor meekrijgen?
 
Kuipdelen ( Kappen zitten op scooters ) bekrast, deuk in tank, voorvork ? + klein spul = ga maar van total loss uit, dan kan t eventueel nog meevallen.
 
Laatst bewerkt:
Haha total loss Nee toch?

Nou ja ervanuit gaan kan geen kwaad. Kan het alleen meevallen.
 
ze gaan bij de verzekering uit van nieuw delen en dan loopt de schade post snel op met al die kapotte dingen. en aangezien het geen klap bij hoge snelheid is geweest zal het wrak ook nog redelijk wat waarde hebben (Veel bruikbare en verkoopbare onderdelen). er zal tussen de dagwaarde en restwaarde dus geen heel groot verschil zitten om allemaal nieuwe onderdelen van te kopen. dat houdt ook in dat je redelijk snel aan economisch total loss zit helaas.
 
Laatst bewerkt:
Succes met de afhandeling. Inderdaad erg zonde om met dit weer zo'n ongeluk te hebben. '(

Ik ben op mijn 17de eens op dezelfde manier aangereden, ik had minder geluk met de tegenpartij. Nadat ik met brommer en al omviel naaide meneer zomaar uit. *knal* en weg was ie.

Kenteken onthouden en doorgebeld. Toen hadden ze hem zo te pakken.
 
Had zelf nog wat hoop op herstel. Ik ben bang dat ik ook niet heel veel zal krijgen voor die motor als hij totalled is. Echt helemaal k#t dus. En kan iemand me vertellen wat de dagwaarde is? Nog nooit zoiets meegemaakt dus alle info is welkom. Ga overigens toch ook maar naar de huisarts. Knie en been beginnen pijn te doen....:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan