Aanrijding loslopend wild

Ik denk dat ik er maar 7 bestel, portokosten zijn 6,95, dus dan komt er per paar een euro bij op, en evt. verzendkosten hiervandaan. Die raak ik wel kwijt.

Maarre...wie heeft er een idee waar je ze moet plaatsen op de fiets?
 
Ik denk dat ik er maar 7 bestel, portokosten zijn 6,95, dus dan komt er per paar een euro bij op, en evt. verzendkosten hiervandaan. Die raak ik wel kwijt.

Maarre...wie heeft er een idee waar je ze moet plaatsen op de fiets?




Bij mij in ieder geval niet op 't stuur; 'k heb een windscherm...
Denk aan m'n valbeugels, dat fluitje lijkt me trouwens wel aardig groot.
Zou je zelf ook op dat ding kunnen blazen? :)
Zal eerst de afmetingen eens checken.
 
ik zou ze denk ik onder mijn topkuip of op mijn voorspatbord plakken, toch nog een beetje uit zicht . ..
(of anders aan de voorpoten)

andere opties zouden ook kunnen zijn de achterbrug, onder de knipperlichten, op de kentekenplaathouder of desnoods op de helm :P
 
Van de ene kant moet je blij zijn de je ze dood hebt gereden......

Als ze weg waren gelopen en je hebt geen "haar" en of "bloed" aan de motor, kun je aan de verz niet bewijzen dat het ongeval door wild is veroorzaakt, en keren ze de schade niet uit.

Ben je hele maal de lul..........................

Dus als het je overkomt altijd het carcas opzoeken en fotos of politie er bij............
 
Op zaterdag 13 november 2004 12:51 schreef MotoFoetsie het volgende
ik neem aan dat je er op een motor aan 1 voldoende hebt.

Misschien 1 voor de heenweg en de ander voor de terugweg ! :} :P
enneuh......dan nog altijd mw. Muts voor jou! O-) *geintje*
Toch graag gedaan hoor. })
 
Ben ook benieuwd naar de reactie van al dat loslopend wild....
:^
Is er iemand die nu al weet of het ook echt werkt? Het is (zoals ik al tikte) misschien wel een fabel, maar is er hier op MF niemand uit de Duitse grensstreek die hier ervaringen uit het eggie mee heeft?
Het feit dat het verkocht wordt kan ook het antwoord van de markt op een fabel zijn :?
[me]ZX Brabo is misschien wat te wantrouwig :o [/me]
 
:^
Is er iemand die nu al weet of het ook echt werkt? Het is (zoals ik al tikte) misschien wel een fabel, maar is er hier op MF niemand uit de Duitse grensstreek die hier ervaringen uit het eggie mee heeft?
Het feit dat het verkocht wordt kan ook het antwoord van de markt op een fabel zijn :?
[me]ZX Brabo is misschien wat te wantrouwig :o [/me]


Voor die 7.95 ga ik het gewoon proberen. Boekelo is voor mij niet zo ver; en ik haal m'n onderdelen daar bij de plaatselijke Guzzi-man, dus kom er regelmatig...
Zal m'n ervaringen met die fluit over zo'n tien dagen wel op dit forum bekend maken.
Na montage tijdens schemering vol gas door de bossen; en dan maar afwachten zeker...
Of het werkt zal de tijd ons leren.
Groeten allemaal.

:]
 
Nee hoor, bij de meeste verzekeringen is aanrijding met dieren gewoon gedekt vanaf WA+, zonder dat het ten koste gaat van je no-claim. In geval van een huisdier wordt meestal nog wel geprobeerd om de eigenaar aansprakelijk te stellen als die achterhaald kan worden, maar dat heeft verder geen invloed op jouw uitkering.

is dat zo of denk je dat?

heb zelf namelijk geen ervaring met wa+ maar met een gewone verzekering ben je mooi de klos. meen zelfs dat je het kadaver zelf niet mee mag nemen maar als je m laat liggen mag de volgende passant m wel zo mee nemen??

zelf met mn pa een damhert op de auto gehad. dier was ontsnapt uit een park (zo'n grote dus) en sprong recht voor de auto. hele voorkant in elkaar en dier met de kop dwars door de voorruit geslagen...

was geen pretje maar verzekeringstechnisch makkelijk aangezien de gemeente (van wie het park is) aansprakelijk was, auto op het randje nét niet totallos :)

was trouwens hier in de straat waar ik zelf regelmatig mn fietsje lostrek, moet er niet aan denken dat ík die voor mn wielen gehad had...
 
er wordt al veel aan gedaan maar ja het blijft wild.
die reflectoren hebben we ook in nederland en dan vooral in het oosten. in a'dam heb je er weinig aan want mensen schrikken er niet van.
verder heb je ecoducten kijk maar boven de A1.
en als laatste heb je het wild beheer. voor reeen is dat dat er ieder jaar een telling wordt gedaan en aan de hand daar van er wordt besloten hoeveel er afgeschoten moeten worden zodat ieder ree de ruimte heeft die het nodig heeft en er genoeg voedsel is. als dit namelijk niet zo is moeten ze steeds verplaatsen met als gevolg de weg over steken en daar tot de conclussie komen dat daar ook al geen ruimte is.
mocht iemand een ongeluk hebben met een ree meld dat dan aan de plaatselijke politie of WBE zodat ook zij weten wat er is gebeurd en waar het desbetreffende stuk wild is gebleven.
 
Zelf woon ik op de Veluwe (Apeldoorn) waar de overheid (lees de gemeente) van die leuke bordjes met een teken van een overstekend hert o.i.d. heeft geplaatst, en zijn er ook veel vuldig wildroosters aangebracht in de weg ;)

Dus als je die dingen passeert en dan vooral op bepaalde tijdstippen van de dag weet je haast wel dat je die beesten een keer tegen het lijf loopt, dus ook als motorrijder :)

Gewoon goed uit kijken en oppassen enzo :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan