Aanrijding met Duif

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Vandaag op weg naar m'n werk een duif "geschept"
Nu zat ik in de auto, maar ik vroeg me af hoe het zit wanneer je zoiets op de motor overkomt

Iemand een idee?
 
Ligt er een beetje aan waar je hem "opvangt"

Heb al een keer een eikel tegen mijn fikken aan gehad en dat deed al behoorlijk zeer, dus laat staan een duif.
Moet er niet aan denken dat ik zo'n beest terug kop met een vaart van dik 200 km/h.
Denk dat ik dan van mijn motor af knal ;(
 
Haga had in een superbike wedstrijd een aanrijding met een vogel.
Hij kwam tegen de kuipruit aan.
Ik denk dat er niet veel van die vogel is over gebleven :)
 
heb een keertje meegemaakt achterop bij m'n broer op de GSX600F. De duif frontaal met 100 geraakt en hadden nauwelijks schade. Heb toen wel veel veren gezien. Door het raken van de duif zal het echt niet fout gaan, wel door de mogelijke (foute) reactie van de rijder.
 
Haga is er laatst goed vanaf gekomen, de duif wat minder (rip)

wel spectaculair zo'n wolk pluimen *D

Had wel geluk dat de duif eerst het windscherm raakte en dan pas z'n helm
 
heb een keertje meegemaakt achterop bij m'n broer op de GSX600F. De duif frontaal met 100 geraakt en hadden nauwelijks schade. Heb toen wel veel veren gezien. Door het raken van de duif zal het echt niet fout gaan, wel door de mogelijke (foute) reactie van de rijder.

Maar met 200 een flinke duif tegen je helm zal wel een iets ander resultaat hebben denk ik, lijkt me niet prettig.
 
Een collega van me heeft eens een grote vogel (ik weet niet meer zeker of het een duif was) in haar voorwiel gehad. Haar motorbroek zat onder het bloed en ook de motor, met hier en daar een veer. Lekker onsmakelijk gezicht!!

Eindconclusie: er was geen paté meer van te maken.


CAT
 
Vorig jaar op de dijk enkhuizen lelystad heb ik met 250 op de teller 2 van die kut vogeltjes op mijn helm gehad (Kin op mijn tank en nog ...) waren iets groter dan een mus maar man man wat een klappen s'avonds hoofdpijn hoor. Helm was ook kapot aan de bovenkant (lucht inlaat) toen bedacht iik me daarna toch wel dat ik mazzel heb gehad dat ze niet tegen mn kuip waren geknald ik geloof niet dat dat zonder schade zal blijven
 
Vorig jaar op de dijk enkhuizen lelystad heb ik met 250 op de teller 2 van die kut vogeltjes op mijn helm gehad (Kin op mijn tank en nog ...) waren iets groter dan een mus maar man man wat een klappen s'avonds hoofdpijn hoor. Helm was ook kapot aan de bovenkant (lucht inlaat) toen bedacht iik me daarna toch wel dat ik mazzel heb gehad dat ze niet tegen mn kuip waren geknald ik geloof niet dat dat zonder schade zal blijven
Da's verzekerings werk dan. Meestal willen ze bewijs dat je een dier geraakt hebt, gewoon een A4-envelope met de paté toe sturen... :+
 
een kennis van me heeft met 70 km een duif vol op zijn helm gekregen
... had het vizier iets los staan
... hij stoppen helm af
.. zat zijn hele hoofd onder het bloed...

in een moto73 stond een foto van een gast die op met zijn kuipruitje een duif geraakt had
zat echt een onwijs groot gat in de ruit (groot stuk van de ruit was weg na de aanvaring)
 
Sint Oedenrode. Heel veld vol om mee te oefenen :P

Dan zullen we eens zien hoe hard zo'n vogel kan lopen
cooldevil.gif
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan