aanrijding met een fietser

26 sep 2004
133
0
zaandam
ik heb de klassieke aanrijding aan mijn broek.
de fietser in het donker zonder licht, die tegen de richting in tussen de autos door oversteekt.
ik kon het nog wel beremmen maar viel helaas om.
hij toonde mij een vals legitimatie bewijs (adres bestaat niet).
en mijn verzekering begon meteen over "de beschermde status" van de fietser.
mijn schade valt wel mee, hoewel een cb1300 radiateurtje mij wel een duur ding lijkt(hij is nog wel heel maar nu een klein beetje een "zoute drop")
ik denk dat mijn kansen op centen zijn gereduceerd tot 0.
wat zijn jullie ervaringen?

groeten van een verdrietige torque monster '(
 
je zou zo'n klootzak zonder licht op een fiets toch een paar rotklappen verkopen?

Het is zijn/haar schuld maar jij kan dokken cq. fluiten naar je poen
 
Geef niet te snel op. Heb zelfde soort geintje gehad. Was alleen overdag met auto en betrof jongen van 13. 1800 euro schade. Koste me 1,5 jaar maar heb uiteindelijk alles vergoed gekregen. Ben niet akkoord gegaan met 50% regeling omdat ik vond dat de schuld bij de jongen lag. Na enkele dreigende brieven van mijn advocaat ging de tegenpartij overstag. :)

Groet, Blackie
 
Je kan echt wel winnen van een fietser hoor. Doorzetten is wel nodig...maar dan echt wel succes. Als je bewijs kan krijgen dat hij zonder licht reed (getuige ?) dan heb je wel kans denk ik. Hij reed ook nog eens tegen de richting in! 2 kansen dan
 
Ik heb pasgeleden een fietser van 13 aangereden met m'n motor. Het was 100% zijn schuld, hij stak gewoon zonder te kijken de weg over en ik kon niet meer uitwijken. Als een fietser jonger dan 14 is maakt het echter niet wie het ongeluk veroorzaakte en is de bestuurder van het motorvoertuig volledig aansprakelijk. Dit heb ik me laten vertellen door de ANWB-rechtshulplijn. Dit betekende dus dat ik zowel de schade aan mijn motor plus de schade aan zijn fiets moest betalen!! Totaal rond de 500 euro. Schade aan zijn fiets kon ik wel laten uitkeren door mijn verzekering maar dat zou dan ten koste gaan van mij no-claim. Ik heb ook geen rechtsbijstandverzekering dus kon verder niet veel beginnen.

Als je niet weet wie die fietser was kun je het sowieso wel vergeten. iig succes met de reparatie.
 
Met deze gegevens naar de politie stappen. Valse gegevens opgeven kan hem alsnog een flinke boete opleveren. Met een goede rechtsbijstand kom je overigens ook nog ver hoor. In dit soort gevallen gaat de schade dan 5-/50, beter dan niets!

Succes!
 
Inderdaad klassiek geval van mooi klote...
Een tijdje geleden fietst een jochie van 12 met z'n mountainbike tegen m'n auto... ik stond net zo'n beetje stil in een klein straatje om even op de kaart te kijken op zoek naar de juiste straat... Hij kwam met een hele groep vriendjes uit een voetpad en fietste zonder te kijken tegen me aan. Ik heb hem direkt van z'n fiets getrokken en z'n naam en adres gevraagd... toen hij was toch nog teveel geschrokken om valse namen te gaan verzinnen. Later bleek hij het allemaal niet zo slecht te bedoelen en heb ik maar iets vriendelijker gedaan :) Op het schadeformulier heb ik wel heel duidelijk laten zetten dat ik al stil stond toen 'ie tegen me aan fietste... 't heeft een jaar geduurd maar ik heb het vergoed gekregen...
 
Jongens, die fietser toonde een vals legitimatiebewijs, en die is nu dus onvindbaar. Geen fietser, geen zaak. Je kansen zijn inderdaad 0, tenzij je op 1 of andere manier die fietser kan vinden.
 
Ik heb mij al zo vaak heel kwaad gemaakt om deze idiote regeling, wie bedenkt nou zoiets stoms? Ja, het heeft te maken met de zwakkere verkeersdeelnemer te beschremen, maar dit schiet toch veel te ver door. Het wordt tijd voor normen en waarden mbt licht op de fiets voeren, niet tegen het verkeer inrijden helmen op scooters, kortom er moet weer opgevoed worden thuis!!! en diegene hard aanpakken die zich niet aan de verkeersregels houdt!! (Ja oke te kort mankracht bij de politie)
Verzekeringen, zakkenvullers, niet uitbetalen en de premie gaat zowieso weer omhoog volgend jaar. Kijk eens om je heen wie zitten er in de meest luxieuze gebouwen van Nederland? Juist verzekeringen en banken !
Sterkte met de afhandeling!
Zo dat lucht op
Groeten maar weer
 
Ik heb ook geen rechtsbijstandverzekering dus kon verder niet veel beginnen.
Ook niet lid van een vakbond? Zo krijg je als lid van de CNV gratis rechtsbijstand (ook voor dit soort dingen), weet alleen niet of andere vakbonden dat ook doen?
 
jammer genoeg heb ik ook eens een aanvaring gehad met een fietser die door DONKER-ROOD reed, mijn schade bedraagde € 5150,- zij had op een paar schaafwonden niets, maar zij is beschermd door de wet en ik moest aantonen dat ik haar met geen enkele mogenlijkheid gezien kon hebben laat staan kon ontwijken, dat zij door rood reed doet opeens niet meer ter zaken, ondanks mijn 2 getuigen verklaringen, bleef de tegen party bij en wet en mijn verzekering kon niets anders doen dan mij mijn no-cleam terug te geven anders was ik de duppe van dit verhaal.
mocht dit je gebeuren, spreek dan met de fietser af, als hij fout zit, dat hij schuld bekend,omdat hij altijd van jou verzekering een bedrag uitgekeerd krijgt ongeacht wie er schuld heeft, zo bescherm je jezelf een beetje tegen de grote rompslomp die fiets/ voetgangers met zich mee brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan