aanrijding met fietser

Blijft raar dat fietsers/voetgangers zo goed "beschermt" zijn. ...

Dat komt omdat verzekeraars er niet aan wilden om een WA voor fietsers en voetgangers te maken en toen met de politiek hebben afgesproken dat het dan maar onder de WA van motorvoertuigen gaat vallen.
 
Dat komt omdat verzekeraars er niet aan wilden om een WA voor fietsers en voetgangers te maken en toen met de politiek hebben afgesproken dat het dan maar onder de WA van motorvoertuigen gaat vallen.
Terwijl het gewoon onder je AVP zou vallen als je als fietser schuldig bent aan schade.
Dat niet iedereen een AVP heeft is eigen risico.
 
Had er net ook 1 in de zeilstraat amsterdam kom aanscheuren steekt ie half over ik stoppen kijk hem aan hij kijkt kerel kijkt weer weg ik zeg zou je niet eens sorry zeggen stomme soeplul?
Enige wat hij zei was Heh?
Kon hem wel een slag voor zn kanis verkopen.
 
Terwijl het gewoon onder je AVP zou vallen als je als fietser schuldig bent aan schade.
Dat niet iedereen een AVP heeft is eigen risico.

Bij die van mij is schade aan motorvoertuigen uitgesloten.
 
Bij die van mij is schade aan motorvoertuigen uitgesloten.
Huh? Dus als jij als voetganger een auto over het hoofd ziet, auto wijkt uit, 50.000 euro schade, en jij wordt aansprakelijk gesteld, mag je dat uit eigen zak betalen?

[me="RemcoNL"]gaat z'n polis nog eens nalezen![/me]
 
@djaxel:
..... maar goed in welke situatie kan je noodstop goed doen? als er geen achteropkomend verkeer is e.d.

Dus als ik het allemaal goed begrijp, dan kan ik mezelf maar het beste onderuit remmen als er verkeer achter me rijdt...
 
Dus als ik het allemaal goed begrijp, dan kan ik mezelf maar het beste onderuit remmen als er verkeer achter me rijdt...


dat is ook weer een foute interpretatie het is zo dat je in een controleerbare situatie beter kan remmen .... dit betekend niet dat je jezelf moet onderuit remmen de kans is wel groter dat het gebeurd omdat je met veel meer actoren te maken hebt ! als verkeer dicht achterop rijdt hebben veel motorrijders moeite om goed in de ankers te gaan en wordt er minder geconcentreerd op het remmen an sich (ja veel gezien op de weg.... rij veel met groepen en beginners e.d.)
 
@djaxel
Ok, dat is duidelijk, maar begrijp ik nou dat je een volgende keer onder precies dezelfde omstandigheden weer precies hetzelfde zou doen?
 
Huh? Dus als jij als voetganger een auto over het hoofd ziet, auto wijkt uit, 50.000 euro schade, en jij wordt aansprakelijk gesteld, mag je dat uit eigen zak betalen?
Waarom denk je dat Martell zo hard kan rennen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan