Aanrijding met fietser

Mo87

MF'er
7 feb 2011
33
0
Den Haag
Hey dit is na een lange tijd dat ik weer iets post.

Beste motor vrienden,

Ik rij zelf op een TL 1000 R van 2001.
Gisteren avond een ongeluk gehad met een fietser.
Klootzak is weer op gestaan en weg gefietst.
Woon in Den Haag en het ongeluk was bij Holland Spoor.
Dus genoeg mensen. Die hadden wel geholpen.
Ik moest wel ff bij komen.
Maar niemand heeft gegevens van die vent.
Dus verzekering doet niks.
Nou denk dus waarborg fonds.
Die zeggen ondanks dat ik getuigen heb dat het een motor voertuig moet zijn.
Dus krijg ik geen ene zak.

Nu moet ik dus zelf gaan zoeken alle onderdelen.
Mij linkerkant is dus flink beschadigd en ook mijn koplamp.
Weet iemand waar ik onderdelen kan vinden.
Dit wordt een winter project iemand nog advies.

De ballen Mo 87
 
Ja politie was er bij en morgen moet ik aangifte doen.
Want vandaag heb ze het druk?
 
Voor de politie geen prioriteit, hoe raar het ook klinkt.

Heb je een goed signalement?

En van de TL moeten genoeg slooponderdelen te vinden zijn lijkt me. Kijk eens bij motorsloperijen.

Succes met het opbouwen van je Soes!
 
Laatst bewerkt:
Balen! En een kutstreek van die fietser om weer weg te fietsen en zich niet eens om jou te bekommeren.

Overigens had het qua financiële afhandeling voor jou niet veel uitgemaakt als hij zich wel bekend had gemaakt. Ongeacht de schuldvraag zijn voetgangers en fietsers nou eenmaal niet aansprakelijk voor schade ontstaan bij een ongeluk. En dat is zo geregeld omdat er voor voetgangers en fietsers geen verzekeringsplicht is, wat ook meteen de reden is waarom het Waarborgfonds de claim afwijst.

Maar doe evengoed wel aangifte, ook al was hij niet aansprakelijk geweest, doorrijden na een aanrijding is en blijft een strafbaar feit!

Ik vind het overigens een klotestuk daar voor HS met fietsers die werkelijk alle kanten op vliegen zonder ergens op te letten. Zowel met de motor als met de fiets probeer ik het daar ook zoveel mogelijk te mijden, zeker in spitstijden.
 
Laatst bewerkt:
'kut fietser' > 'Aanrijding met fietser'

Totaal mee eens.

Dit soort volk is een belediging voor het vrouwelijk geslachtsdeel. Ik stel voor om k*t te vervangen voor de meest gruwelijke ziekte of iets uit het derde rijk. Het staat dan meer tot verhouding tot het lage gedrag van die fietser.

TS succes met de afhandeling en de aangifte. Hopelijk wordt je schadeloos gesteld.
 
Heb je niet zo heel veel aan, als hij tussen uit fietst.

Mee eens, maar als reactie op wat Mike Henk zei kan je de fietser aansprakelijk stellen voor de schade.
In een normale situatie heeft iedereen een WA verzekering, maar ja niet iedereen is normaal. En daar heb nu dikke pech om.
 
Laatst bewerkt:
Overigens had het qua financiële afhandeling voor jou niet veel uitgemaakt als hij zich wel bekend had gemaakt. Ongeacht de schuldvraag zijn voetgangers en fietsers nou eenmaal niet aansprakelijk voor schade ontstaan bij een ongeluk. En dat is zo geregeld omdat er voor voetgangers en fietsers geen verzekeringsplicht is, wat ook meteen de reden is waarom het Waarborgfonds de claim afwijst.

Is niet helemaal waar, zieWIKI en dan vooral het stukje overmacht en Eigen schuld benadeelde.


Ik heb ook een aanrijding met een fietser gehad en kon alles vergoed krijgen (had wel de gegevens van de fietser) maar in de tussentijd had ik mijn motor al verkocht..

Het gebied hangt trouwens vol met camera's van Politie Haaglanden, misschien is het mogelijk dat de politie de beelden uitkijkt en eventueel iets vermeldt hierover in het proces verbaal??
 
Weet je dat zeker?

En dan nog; dekt die WA schade aan motorvoertuigen en motorvaartuigen?


@TS: klote.
Mensen rijden gewoon weg na een ongeval |(

Ja. Rij jij met een winkelwagentje tegen een geparkeerde auto op, en je wordt gezien, dan kan er verhaal worden gehaalt op jouw WA verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, maar als reactie op wat Mike Henk zei kan je de fiets aansprakelijk stellen voor de schade.
In een normale situatie heeft iedereen een WA verzekering, maar ja niet iedereen is normaal. En daar heb nu dikke pech om.

Ja, ik zag later dat het een reactie was op Henk ;)
Edit: Of Mike? :P _O-
 
Laatst bewerkt:
Totaal mee eens.

Dit soort volk is een belediging voor het vrouwelijk geslachtsdeel. Ik stel voor om k*t te vervangen voor de meest gruwelijke ziekte of iets uit het derde rijk. Het staat dan meer tot verhouding tot het lage gedrag van die fietser.

TS succes met de afhandeling en de aangifte. Hopelijk wordt je schadeloos gesteld.

Zyklon B fietser?
 
Is niet helemaal waar, zieWIKI en dan vooral het stukje overmacht en Eigen schuld benadeelde.


Ik heb ook een aanrijding met een fietser gehad en kon alles vergoed krijgen (had wel de gegevens van de fietser) maar in de tussentijd had ik mijn motor al verkocht..

Het gebied hangt trouwens vol met camera's van Politie Haaglanden, misschien is het mogelijk dat de politie de beelden uitkijkt en eventueel iets vermeldt hierover in het proces verbaal??


Heb ik ook gehad, en dat was zelfs een aanrijding met een meisje van 12 jaar oud. Ik reed toen op de brommer..

Zij reed tegen het verkeer in op het fietspad waar ik reed zonder der licht aan te hebben in de avond. En dat achteraf horend van getuigen bellend en slingerend. Ik kwam de bocht om en kon nog net iets afremmen, maar alsnog was het een aanrijding en ik lag in de berm. Meisje mankeerde gelukkig niets, me brommer en ik hadden wel schade..

GELUKKIG liep er een man met z'n vrouw de hond uit de laten langs het fietspad dus het gebeurde vlak voor hun voeten. Hun hebben als getuige opgetreden dat het meisje zich roekeloos gedroeg. Ik heb gelukkig de mikmak vergoed gekregen :)
 
fietser heeft een WA verzekering.

Geen WA maar AVP en het belangrijkste verschil daarbij is dat het niet wettelijk geregeld en niet verplicht is. Zou mijns inziens wel eens hoog tijd worden dat dat wel gebeurt maar daar heeft TS helaas niets meer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan