aanrijding met fietser

black ninja

MF'er
12 mei 2004
36
0
teteringen
heb gisteren een aanrijding gehad met een fietser.
deze jongen gaf geen voorrang terwijl ik op eenvoorrangs weg reed. hij stak over terwijl ook op het fietspad wat de weg kruisd met haaietanden staat aangegeven dat hij voorrang moet verlenen.
had gelukkig geen ernstige verwondingen, wat schaafwonden.

heb zelf wel veel materiele schade, vooral kuipwerk wat geschaafd en gescheurd is.

heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, en hoe is de schade afgewikkeld?

hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen, want hoorde dat aanrijdingen met fietsers nogal een problemen geven.

alvast bedankt voor de reacties.

ps foto's schade volgen nog
 
Oh oh, your'e fucked.

zeker als dat mannetje onder de 16 is. het maakt niet uit wiens schult het is fieters zijn heilig hier
 
volgens mij was het onder de 14 jaar dan ben je zelf geheel schuldig
jij moet namelijk verwachten dat die over kan steken ofzo
tja is krom maar zo werkt het hier wel
als de tegenpartij zelf zegt dat ze schuldig zijn hebbie geluk
anders is het dikke shit :(
succes verder (zal je nodig hebben)
'(
 
In de meeste gevallen zijn fietsers (veelal ten onrechte) vogelvrij.

Heb je getuigen :?

En hoe is het met jou zelf?
 
zoals gezegd had fietser alleen wat schaafwonden, had zelf verder niets, alleen beetje spierpijn.
heb eventueel wel getuigen, en hij heeft inderdaad bekent dat hij doorgereden is.

betekend dit dat ik niets van de verzekering ga vangen of word de schade toch gedekt?
 
heb gisteren een aanrijding gehad met een fietser.
deze jongen gaf geen voorrang terwijl ik op eenvoorrangs weg reed. hij stak over terwijl ook op het fietspad wat de weg kruisd met haaietanden staat aangegeven dat hij voorrang moet verlenen.
had gelukkig geen ernstige verwondingen, wat schaafwonden.

heb zelf wel veel materiele schade, vooral kuipwerk wat geschaafd en gescheurd is.

heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, en hoe is de schade afgewikkeld?

hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen, want hoorde dat aanrijdingen met fietsers nogal een problemen geven.

alvast bedankt voor de reacties.

ps foto's schade volgen nog
Gelukkig zelf geen ernstige verwondingen. Voor de rest :(

En dat het een fietser is, is helemaal kut, want jij kan nu alle schade betalen incl. die van de fietser. Fietsers zijn namelijk beschermd ook doen ze het opzettelijk |( Dus waarschijnlijk ben je ook je no-claim kijkt (weet ik niet zeker).

Wat ik je kan aanraden is :
Maak een verklaring op waarin de verkeers situatie uitgebreid in staat beschreven en getekend. Zet er ook in dat de fietser de Nederlandse verkeersregels goed kent en dat hij de schuldige / veroorzaker is van de aanrijding.
Met die verklaring zou ik proberen ALLE kosten proberen te verhalen op de fietser, zodat jij niet genaaid wordt door die kutregel in de wet.

Het zal moeilijk worden, dus succes.
 
Volgens mij krijg je in het geval dat het bewezen is dat het de fietser zijn schuld is de helft van de verzekering uitgekeerd. Maar ik dacht dat je nooit alles terug krijgt.
 
heb al samen met de politie een verklaring gemaakt. deze is gemaakt samen met de fietser en er staat ook in dat hij schuld bekend.tevens is de hele situatie uitgetekend. zal maandag wel meteen contact met de verzekering opnemen, en kijken wat ze daar zeggen.hoop toch iets terug te krijgen, heb ongeveer 2500 euro schade.
 
waarschijnlijk weer zo'n gevalletje.... pech, een fietser. dus die hoeft niet te betalen want iedereen weet hoe kwetsbaar die zijn en je moet weten dat die zich aan geen enkele regel houden.


mocht het nodig zijn.... een MFKM (Motor Forum Knok Meeting) om de schade via particulier recht op hem te verhalen?
 
En dat het een fietser is, is helemaal kut, want jij kan nu alle schade betalen incl. die van de fietser. Fietsers zijn namelijk beschermd ook doen ze het opzettelijk |( Dus waarschijnlijk ben je ook je no-claim kijkt (weet ik niet zeker).
Dat je naar je centen kan fluiten is BS!!!

Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, met me auto die nog geen 24 uur oud was '(

Ik zag de hel voor me, al was ik natuurlijk AR op dat moment.
Premie zou ws wel gestegen zijn. Terzijde...

Het was duidelijk niet mijn schuld en had het ook niet kunnen voorkomen.
De tegenpartij zat aan alle kanten fout en bekende direct schuld.

Het heeft wel een hele tijd geduurd eer het rond was, maar LCBtje is vrijgesproken.
Tegenpartij heeft dus voor ALLE SCHADE op moeten draaien.

Omdat ik AR was heb ik gelijk me wagen weer naar de garage gebracht voor reparatie en is alles via de verzekering gegaan, maar de verzekering van de tegenpartij heeft uiteraard zijn uiterste best gedaan om mij de schuld in de schoenen te schuiven. Was er niet bij, maar dat lijkt me logisch.

Heb zo ff niet gelezen wat voor verzekering TS heeft, maar dat ie getuigen heeft, fietser schuld heeft bekend en eigen verhaal...doen niet alle hoop verdwijnen.

Voet bij stuk houden en maak je sterk als ze moeilijk gaan lopen doen.

Succes
 
Zoals al boven meerdere malen aangegeven:
You're royally fucked. Naar die centen kan je fluiten.
Me gelijk hoef ik niet te hebben, dat heb ik misschien toch wel.

Al zou ik voor de TS fijn vinden dat IK gelijk heb en zijn verhaal net zo verlopen gaat als mijnes destijds.
 
Wat een onzin zeg, een fietser is echt niet vogelvrij.
Ik reed een fietser onderste boven op een gelijkwaardig kruispunt waar ik van rechts kwam met de auto.

Volledig in het gelijk gesteld want de fietser had niet gekeken en voedre geen licht terwijl het al schemerde.
Ik kreeg het volle bedrag gewoon uitgekeerd, geen no claim loss of iets anders.

Als je getuigen hebt zit je helemaal goed, en als ie zelf bekent is het helemaal perfect. daar is zijn verzekering niet blij mee want je mag nooit schuld bekennen.

Succes met de afhandeling.
 
Ik heb zelf een aanrijding gehad met mijn motorscooter - fietster reed al mobiel bellend door rood licht, hoek Stadhouderskade/Ferdinand Bolstraat. Fietster had ongelovelijk veel mazzel, want ik had vertraagd [ondanks het groene licht] omdat ik het kruispunt moeilijk kon overzien [bestelbus in de weg].
Fietster had een kapot achterwiel, mijn voorkant had schade. Europees schadeformulier laten invullen, waarop zij achterop toegaf schuldig te zijn. De schade aan mijn scooter werd door Vespadealer op 1300 euro geschat en dat heeft de verzekering van de fietster ook uitgekeerd.

Heel belangrijk, heb je getuigen? En heeft de fietser ook tegenover de politie bekent dat hij schuldig was?
 
Je kan waarschijnlijk (zeker) naar je centen fluiten, ik heb hetzelfde mee gemaakt met een knaap van 14.
Ook politie erbij en die jongen geeft ook toe dat ie fout was.
Toen naar de verzekerings agent:

Verzekeringsagent zei: Fietsers kom je ze tegen, gelijk omdraaien en zo snel
mogelijk weg rijden! Je bent 99,9% altijd de schuldige.

Dus nade nothing geld, was wel 2800,- euries schade :(

ik hoop voor je dat je beter treft maar ik vrees het ergste.
 
heb gisteren een aanrijding gehad met een fietser.
deze jongen gaf geen voorrang terwijl ik op eenvoorrangs weg reed. hij stak over terwijl ook op het fietspad wat de weg kruisd met haaietanden staat aangegeven dat hij voorrang moet verlenen.
had gelukkig geen ernstige verwondingen, wat schaafwonden.

heb zelf wel veel materiele schade, vooral kuipwerk wat geschaafd en gescheurd is.

heeft iemand dit ook al eens meegemaakt, en hoe is de schade afgewikkeld?

hoop dat er mensen zijn die me hiermee kunnen helpen, want hoorde dat aanrijdingen met fietsers nogal een problemen geven.

alvast bedankt voor de reacties.

ps foto's schade volgen nog

direct rechtsbijstandverzekeraar inschakkelen. heb je die niet.... dan kan je het wel schudden.

zijn er getuigen???

zonder getuigen. moet jij heel sterk zijn. duidelijk en aannemelijk maken dat de fietser schuldig is aan het voorval. bedenk allerlei zaken zoals geen richting aangeven of geen verlichting ect.

veel sterkte.
 
Ik heb het zelfde meegemaakt,kind aangereden van 13 jaar.
Gelukkig geen letsel, maar motor flink beschadigd.
Inderdaad mijn eigen verzekering AMEV vondt dat ik aansprakenlijk was en ging over tot vergoeden van de schaden aan de fiets ( lag doormidden )
Na een telefoontje met de ANWB veel wijzer gewoorden ( moet wel lid zijn )
Na 2 getuigen verklaringen dat ik geen enkele schuld had aan het ongeval kreeg ik netjes mijn schaden vergoed (dank U wel ANWB)
Ook had ik geluk met de getuigen 1 was een rijinstructeur 2 was een Huisarts.
Ik ben nu niet meer verzekerd bij AMEV want ANWB was toch goedkoper.
 
Het feit dat fietsers heilig zijn en inderdaad in bijna alle gevallen de zwakste schakel zijn betekend dat je altijd fout bent. Alleen op het moment dat je er echt niks aan kan doen (en hij/zij is ouder dan 14) heb je kans dat de verzekering schade aan beide partyen uitkeerd zonder no claim verlies.

Heb het ook 1 keer gehad dat zo;n oude lul op race fiets aan de achterkant van mijn bestelbus naar binnen reed en mijn licht aan gort reed (met zijn fietsje van 3000 gulden.
Race fietsers zijn de ergste mensen op aarde in het verkeer :r :r :r
De verzekering van onze zaak moest wel uitkeren maar we raakte geen noclaim kwijt.

Ik had zelfs getuigen dat die lul me recht verbij wilde (ik reed achter een tractor) terwijl ik op de fietsstrook reed(in maarn met stippel lijn anders kun je elkaar met de auto niet passeren)
Hij dacht dat ik daar niet op mocht rijden. Ze denken allemaal voor god te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn pa heeft ooit van een fietser gewonnen doordat er politie bij kwam en in het rapport stond dat de fietser schuld had

Dat lijkt hier ook het geval...dus je kan best wel winnen dan en 100% terug krijgen volgens mij
 
Ik heb precies zelfde meegemaakt. Reed op een voorrangsweg en fietser van 9 jaar oud negeerde de haaientanden. Ik heb de fietser niet geraakt maar ben wel zwaar onderuit gegaan. Motor was totalloss. Het was de schuld van de fietser (volgens politie rapport) maar zoals iedereen al zegt zijn die volgens de wet heilig. Maar goed mijn verzekering zei No blaim No claim. Dus ik hou mijn no claim gebeuren. Heb er toen een tijd niks van gehoord. Vervolgens 9 maanden later kwam er een claim van de fietser. Deze had een hersenschudding en gebroken sleutelbeen terwijl ik hem niet geraakt heb :?

Deze kosten proberen ze op mij te verhalen. Nu heb ik de rechtsbijstands verzekering ingeschakeld en deze wou een claim van mijn schade bij de fietser leggen. Nu blijkt dat de fietser opeens verhuisd is en het nieuwe adres is met moeite achterhaald. De rechtsbijstand gaat proberen alsnog mijn claim op de WA van de ouders van het kind te gooien. Ben er nu bijna 1 jaar later (ongeluk was 3 nov 2003) nog steeds mee bezig en heb nog geen geld gezien. Heeft me alleen maar geld gekost. Ziekenhuis rekening, tandarts rekening (had afgebroken tanden), schade motor/kleding.

Denk dat de enige mogelijkheid is om het op de WA van de ouders te gooien.

succes in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan