Aanrijding.Tegenpartij werkt niet mee

frosty_666

MF veteraan
24 jan 2005
3.092
0
Zaandam
Vorig jaar 26 September ben ik op de A1 van achteren aangereden door een koekblikker.Ik moest zelf in de ankers omwille van wat er voor mij gebeurde,dit ging allemaal goed totdat een onoplettende koekblikker achter mij het niet meer kom beremmen en zijn koekblik er bij mij achterin parkeerde.

Duidelijke zaak lijkt mij dus.Er is zelfs politie bij geweest en er is door hen dus een raport opgemaakt.
Echter omdat ikzelf nogal shakie was is er terplekke geen schadeformulier ingevuld,maar de politie heeft wel alle gegevens van mij en de tegenpartij genoteerd,en mij verteld dat het ook okee was als de schadeformulieren later thuis ingevuld en opgestuurd zouden worden.

Het vervelende van dit alles is dat de tegenpartij dit laatste nooit gedaan heeft.Maakte me echter nietr zoveel zorgen want ik heb immers rechtsbijstand maar die is er dus inmiddels ook al 13 weken mee bezig en nog geen resultaat.

Begin hem nu wel een beetje te knijpen.M'n nieuwe fiets is besteld,tis immers een duidekijke zaak(of niet?)Heb al regelmatig contact gehad met de rechtsbijstand maar vraag me nu dus af of ik nog meer kan doen om er een beetje vaart achter te zetten.Imand tips?
 
wat verschrikkelijk vervelend. ( niet sarcastisch!)
Ik had oko een tegenpartij die niet echt mee werkte. Verschrikkelijk, want je staat voor je gevoel machteloos.
Heel veel sterkte!!!
 
Wat zegt je rechtsbijstand dan als je ze belt om te vragen hoe de stand van zaken is?

Bij mijn aanrijding had ik samen met politieagente schadeformulier ingevuld en door mij en tegenpartij laten ondertekenen.

Toen duurde het weekje of 6 tot rapport binnen was en tegenpartij (verzekering) gereageerd had.

Als de politie rapport heeft gemaakt is dit toch voldoende bewijs voor de verzekering?
 
Laatst bewerkt:
Als de tegenpartij dit nog steeds niet heeft gedaan, kan het wel eens lang gaan duren(brieven heen en weer, rechtszaak e.d.)
Ligt ook aan je rechtsbijstand hoe fel die zijn natuurlijk :Y
Iig succes :Y
Heb zoiets dergelijks ook meegemaakt zo'n 20jaar geleden op een rotonde in Eindhoven(Boutenslaan/Karel de Grotelaan)
Iemand reed op de binnenste rijbaan van de rotonde en kwam naar rechts om de afslag te nemen, en gaf mij de schuld dat ik niet op die buitenste baan mocht rijden :? Volgens hem had ik af moeten slaan omdat ik op die baan reed :W


Later bleek dat deze persoon in een hoge schaal te zitten, en bij een aanrijding, deze dus een enorm stuk naar beneden zou vallen.
Persoon werkte ook erg tegen.
Ben zelfs naar zijn verzekeringsmaatschappij(IAK meen ik) gegaan en een hoop stennis gemaakt, en tevens ook de rechtsbijstand(ARAG) eens aan de oren getrokken.
Toen was alles binnen enkele weken geregeld.
 
Denk ik nu te makkelijk als ik zeg ga ff bij de beste man langs en vul alsnog zo'n formulier met hem in?
Ook al is het een klere end rijden denk dat het in dit geval wel de moeite is!?

Edit: Maar als de verzekeringen al aan het bakkeleien is dan zal je nog gewoon ff moeten afwachten. Dat gaat nooit zo snel, als een verzekering ergens onderuit kan komen proberen ze dat met alle moeite!
 
Laatst bewerkt:
Nee.Hoe doe ik dat?Moet ik hem dan persoonlijk een brief schrijven waarin ik hem aansprakelijk stel?En wat moet daar dan exact allemaal instaan?
Op de achterkant van je schadeformulier staat:
Wie acht u schuldig?
Daaronder moet je zeggen dat het de ander is.
Heb je je eigen schadeformulier wel al opgestuurd?
 
Wat zegt je rechtsbijstand dan als je ze belt om te vragen hoe de stand van zaken is?

Bij mijn aanrijding had ik samen met politieagente schadeformulier ingevuld en door mij en tegenpartij laten ondertekenen.

Toen duurde het weekje of 6 tot rapport binnen was en tegenpartij (verzekering) gereageerd had.

Als de politie rapport heeft gemaakt is dit toch voldoende bewijs voor de verzekering?

Heb ze vandaag gebeld.Konden mij alleen vertellen dat eraan gewerkt word.Er is mij echter enigge weken terug al door hen verteld dat het politierapport opgestuurd was naar de tegenpartij,maar toen ik daar vanmiddag naar vroeg konden ze dat niet bevestiggen(stond niet in het dossier.
Dacht zelf ook dat het een duidelijke zaak was/is.
 
Nee.Hoe doe ik dat?Moet ik hem dan persoonlijk een brief schrijven waarin ik hem aansprakelijk stel?En wat moet daar dan exact allemaal instaan?

Als het goed is doet je verzekering en je rechtsbijstand dat voor je. ;)
Zij moeten zulke dingen regelen, daar heb je die verzekeringen voor.
Had je ook letsel? :? Heb zelf 4 jaar geleden aanrijding gehad met spookrijder. :(
Hier werd naast de verzekeringen ook een letselschadebureau ingeschakeld.
Ik moet zeggen dat alles in zeer korte tijd opgelost was. :Y :}

Succes! :W
 
Op de achterkant van je schadeformulier staat:
Wie acht u schuldig?
Daaronder moet je zeggen dat het de ander is.
Heb je je eigen schadeformulier wel al opgestuurd?

Daarmee verklaar je de tegenpartij niet schuldig. Dat dien je te doen middels een brief aan de tegenpartij. Over het algemeen doet je eigen verzekering (of rechtsbijstand) dat voor je. Maar het is wel handig om te checken of dat gebeurd is.
 
Denk ik nu te makkelijk als ik zeg ga ff bij de beste man langs en vul alsnog zo'n formulier met hem in?
Ook al is het een klere end rijden denk dat het in dit geval wel de moeite is!?

Edit: Maar als de verzekeringen al aan het bakkeleien is dan zal je nog gewoon ff moeten afwachten. Dat gaat nooit zo snel, als een verzekering ergens onderuit kan komen proberen ze dat met alle moeite!

Zat er ook al aan te denken om zijn verzekering aan te schrijven,maar de rechtsbijstand raadde mij dat af,zou de zaak alleen maar ingewikkelder maken.
 
Maar wat doen ze dan concreet? Het klinkt alsof je je een beetje laat afschepen op het moment, gewoon hard zijn en uitleggen wat je van hen verwacht binnen een redelijke periode. 13 Weken is mijn inziens meer dan voldoende tijd om een stuk verder te zijn dan nu.

Misschien is het ook verstandig om schriftelijk (email) te gaan communiceren, dan heb je later ook iets om terug op te vallen (neem je eigen voorbeeld met het opsturen van het rapport).
 
Daarmee verklaar je de tegenpartij niet schuldig. Dat dien je te doen middels een brief aan de tegenpartij. Over het algemeen doet je eigen verzekering (of rechtsbijstand) dat voor je. Maar het is wel handig om te checken of dat gebeurd is.

Thanks ga ik van de week ff voor bellen.
 
Als het goed is doet je verzekering en je rechtsbijstand dat voor je. ;)
Zij moeten zulke dingen regelen, daar heb je die verzekeringen voor.
Had je ook letsel? :? Heb zelf 4 jaar geleden aanrijding gehad met spookrijder. :(
Hier werd naast de verzekeringen ook een letselschadebureau ingeschakeld.
Ik moet zeggen dat alles in zeer korte tijd opgelost was. :Y :}

Succes! :W
Vraag je rechtsbijstand ff of je ook rentederving krijgt (wettelijke rente is vrij hoog hiervoor). Die rechtsbijstand heeft er geen belang bij om je te helpen, dus ze een beetje onder druk zetten kan geen kwaad.

Daarnaast (als dat nog niet gebeurd is) een briefje naar de veroorzaker: "ik meen u voor dit bedrag, als gevolg van dit ongeval, als waargenomen in PV xx. U dient dit bedrag binnen 14 dagen te voldoen" Feitelijk is namelijk de veroorzaker en niet zijn verzekering aansprakelijk, het is dus zijn probleem en hoe hij dat regelt met zijn verzekering is jouw probleem niet..

Succes *:)
 
Laatst bewerkt:
Daarmee verklaar je de tegenpartij niet schuldig. Dat dien je te doen middels een brief aan de tegenpartij. Over het algemeen doet je eigen verzekering (of rechtsbijstand) dat voor je. Maar het is wel handig om te checken of dat gebeurd is.
Nou gelukkig is het geen gebureaucratiseerd proces verder :W
Naja ik mag afkloppen dat het bij mij allemaal prima geregeld is in redelijke tijd.
Hulde aan KNMV/AON verzekeringen.
 
Maar wat doen ze dan concreet? Het klinkt alsof je je een beetje laat afschepen op het moment, gewoon hard zijn en uitleggen wat je van hen verwacht binnen een redelijke periode. 13 Weken is mijn inziens meer dan voldoende tijd om een stuk verder te zijn dan nu.

Misschien is het ook verstandig om schriftelijk (email) te gaan communiceren, dan heb je later ook iets om terug op te vallen (neem je eigen voorbeeld met het opsturen van het rapport).

Geloof mij,zit er redelijk bovenop.Maar ga vanaf deze week toch nog vaker aan de telefoon hangen om de zaak rond te krijgen.
 
De degene die bij jou achterin rijdt is schuldig, zou volgens mij
niet zo moeilijk hoeven te zijn voor jouw rechtsbijstand bemiddelaars.
Succes met de afwikkeling.
 
Vraag je rechtsbijstand ff of je ook rentederving krijgt (wettelijke rente is vrij hoog hiervoor). Die rechtsbijstand heeft er geen belang bij om je te helpen, dus ze een beetje onder druk zetten kan geen kwaad.

Daarnaast (als dat nog niet gebeurd is) een briefje naar de veroorzaker: "ik meen u voor dit bedrag, als gevolg van dit ongeval, als waargenomen in PV xx. U dient dit bedrag binnen 14 dagen te voldoen" Feitelijk is namelijk de veroorzaker en niet zijn verzekering aansprakelijk, het is dus zijn probleem en hoe hij dat regelt met zijn verzekering is jouw probleem niet..

Succes *:)

Thanks
 
En bewaar ook goed alle rekeningen van onkosten die je hebt moeten maken zoals medische kosten en bonnetjes als je nieuwe motorkleding hebt moeten kopen en zo.
En als je door het ongeval een tijdje uit de running bent geweest ook niet vergeten
Dat je door dat geklooi niet hebt kunnen werken en daardoor inkomsten misloopt en
evt. overuren die je nu niet hebt kunnen maken! ;) alles noteren en indienen. Hun regelen dan vanzelf wat wel en niet kan, maar ik heb ervaren dat het vaak meer is dan je denkt.
Vraag ook politierapport op of evt. rapport technische recherche.

;)
 
gewoon je rechtsbijstand blijven bellen ...
daar betaal je ook premie voor !
ik heb het ook een keer gehad duurde en duurde tot ik de rechtsbijstand helemaal gek belde ...
was toen binnen een week geregeld en heb er ook nog eens wettelijke rente over ontvangen en die was niet misselijk .
anyway suc6 ermee.
volgende keer zal je dit niet meer gebeuren denk ik .
 
gewoon je rechtsbijstand blijven bellen ...
daar betaal je ook premie voor !
ik heb het ook een keer gehad duurde en duurde tot ik de rechtsbijstand helemaal gek belde ...
was toen binnen een week geregeld en heb er ook nog eens wettelijke rente over ontvangen en die was niet misselijk .
anyway suc6 ermee.
volgende keer zal je dit niet meer gebeuren denk ik .
Daar betaal je helemaal geen premie voor. Je betaald premie om de verzekeringsmaatschappij meer winst te laten maken. Het lijkt een klein verschil, maar dat is het zeker niet..
Die rente is niet eens zo heel veel (20 mille schade, jaar wachten is iets van 1000 euro, da's 2 uurtjes advocaatje spelen). Het punt is vooral dat een verzekeraar (wat voor soort verzekering dan ook) er geen enkel belang bij heeft om jou uit te keren. Check voor de gein 's welke absurde eisen een annuleringsverzekering of rechtsbijstandverzekering heeft. Je zult ze dus moeten dwingen en financieel is meestal een aardig middel.

Overigens kan je ook overwegen om ff bij een deurwaarder binnen te stappen en de tegenpartij te laten vorderen, beetje druk zetten kan nooit kwaad..
Autoreply heeft te veel zaken onderhanden gehad waarbij de tegenpartij te lei was om ff een paar formuliertjes in te vullen -O-
 
Laatst bewerkt:
13 weken.....

ga er maar vanuit dat dat nog wel half jaar kan gaan duren...
maar jij kan eisen dat jij je geld va nde verzekering wil.
en dan moet de vezekering het uit bakkelijen met de andere versekerings partij en
heb jij er geen last meer van..
alleen dit doe nze pas naar 3 maanden of meer meestal.
 
Als ik het goed begrijp heeft de tegenpartij dus nog niet het schadeformulier ingevuld?
En dat het nog maar de vraag is of jouw verzekering de gegevens heeft van de tegenpartij?

Wat ik zou doen?! De politie bellen en hun om de gegevens vragen van de tegenpartij. Zo kun je als nog het schadeformulier invullen en opsturen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan