Aanrijding, zonder rijbewijs of certificaat

Sorry hoor, maar van dit soort ouders word ik werkelijk niet goed. Je had die eerste zin helemaal niet hoeven tikken, aangezien door wat je erachter zet alles in die 1e zin onderuit haalt.

Waarom zien ouders altijd weer een andere aanleiding als oorzaak dan hun eigen bloedjes.

Juist ben het hier helemaal mee eens, ik hebmijn zoon beloofd, om als hij het waagde zonder rijbewijs te gaan rijden ik zijn beide beentjes zou breken, daar ik namelijk voor zijn eventuele schade op moet draaien !
 
Wat is dat nou weer voor onzin? Of ie nou wel of niet een certificaat had, dat ongeluk had ie dus niet kunnen voorkomen. Zo lust ik er nog wel een paar.
- Als die automobilist uit z'n doppen had gekeken was er ook niets gebeurd.
- Als die automobilist 1 sec eerder of 1 sec later zijn beweging had gedaan was er ook niets gebeurd.
- Als brommerrijder iets harder of langzamer had gereden was er ook niets gebeurd.

Dat is hetzelfde als dat je door rood rijdt, vervolgens een aanrijding maakt en blijkt dat de tegenpartij alcohol heeft gedronken. Als die tegenpartij niet dronken achter het stuur was gaan zitten had ie daar niet gereden en was er dus geen ongeluk gebeurd...pure bullshit!

Als, als, als, het is nu eenmaal zo gebeurd, en in deze situatie had het niets uitgemaakt of de brommerrijder nu wel of geen certificaat had. Wel had het wat uitgemaakt als die automobilist uit z'n doppen had gekeken...

Deze paps vraagt of hij moet betalen, en ja dus !
 
En dan te bedenken dat ik dat vroeger ook heb gedaan, op een kapitein mobilette welliswaar maar het is hetzelfde. Je had toen geen vaardigheidsbewijs nodig maar je moest wel minstens 16 j zijn.
 
En dan te bedenken dat ik dat vroeger ook heb gedaan, op een kapitein mobilette welliswaar maar het is hetzelfde. Je had toen geen vaardigheidsbewijs nodig maar je moest wel minstens 16 j zijn.


Tja daarom heet je op die leeftijd ook nog onvolwassen. M.a.w. je bent nog niet volledig in staat de gevolgen van je daden te overzien. En daarom draaien de ouders als verantwoordelijken op voor de gevolgen :X

Ik heb vroeger ook al lang voordat ik 16 was op een brommer op de weg gecrost en vond het toen machtig mooi. Met de kennis die ik nu heb over mogelijke gevolgen, zou ik het niet weer doen (denk ik O-) )


Maar ik kan het hard rijden ook nog steeds niet laten vrees ik :o }) :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan