aanrijding

Ik krijg van de verzekering €1425.
Ik vind de motor meer waard
maar hier zal ik het mee moeten doen.
 
Ik heb een gsf600,intruder1400 ,trx850,bt1100,xt660,tdm900,cagiva navigator,r1150r,xl883,w650,versys650,nc750,zero uitgeprobeerd
maar er gaat niets boven mijn GR650


zoek een andere, de ketting kan je nog gebruiken. ;)

geintje, ik vind het best lullig voor je maar moet eerlijk toegeven dat ik van sommige opmerkingen toch wel even hard in de lach schoot.

iig succes met de afhandeling.
 
Ik krijg van de verzekering €1425.
Ik vind de motor meer waard
maar hier zal ik het mee moeten doen.
Hoezo? Misschien zelf een taxateur inschakelen? Je hoeft er nog niet mee akkoord te gaan?
Wat kost een tweedehands (in vergelijkbare conditie)?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik krijg van de verzekering €1425.
Ik vind de motor meer waard
maar hier zal ik het mee moeten doen.

Toen mijn XT500 in de prak zat

002-34.jpg


Kreeg ik een soort collectors item vergoeding, want natuurlijk is een 500 een regelrecht icoon uit de motorwereld.
Normaal gesproken zou zoiets total loss worden verklaard, en krijg je de dagwaarde van 2cent, maar gelukkig ging dat voor mij niet op. (en fuckin terecht ook)

De vergoeding die ik kreeg kwam perfect overeen met de kosten voor het weer opknappen van de fiets (wat ik dan wel weer zelf deed, want hobby)

Ik zou zeggen, speel gewoon eerlijk en normaal en overdrijf het niet.

Gewoon zelf kijken wat de schade is om het weer te repareren, dus niet total loss laten verklaren. (ook onzin in dit geval, jouw motor is best weer te maken)

Die 1400euro die de verzekering bied lijkt me trouwens meer dan redelijk, ik weet niet wat er allemaal beschadigd is, maar als het alleen de achterspatbord en wat lampjes zijn moet je gewoon niet zeuren.
Zelfs al is het frame krom heb je niks te klagen voor dat bedrag, daarvoor kan je hem gewoon weer maken.

Dus niet zeiken, gewoon kijken hoeveel euro je schade hebt, en dat bedrag terug krijgen. Niks meer en ook niks minder.
Zo is het bij me 500 ook gegaan, perfect geregeld gewoon.

Enigste wat je moet doen, is wat tijd steken in je motor, maar dat doe je dan maar vrijwillig omdat je van je motor houd, en omdat ongelukken gewoon gebeuren.

Dus niet zeuren, niet total loss laten verklaren (scheelt de verzekering ook gezeur, waar ze trouwens ook blij mee zijn) , maar gewoon het nodige geld terug krijgen wat je nodig hebt, en weer maken dat ding. :)
 
Toen mijn XT500 in de prak zat

[afbeelding]

Gewoon zelf kijken wat de schade is om het weer te repareren, dus niet total loss laten verklaren. (ook onzin in dit geval, jouw motor is best weer te maken)


Dus niet zeuren, niet total loss laten verklaren (scheelt de verzekering ook gezeur, waar ze trouwens ook blij mee zijn) , maar gewoon het nodige geld terug krijgen wat je nodig hebt, en weer maken dat ding. :)

Ik heb alle defecte onderdelen opgezocht bij cmsnl.com en dan kom ik op €3600.
En de taxateur vond dat te veel.
Hij betwijfelde niet dat die onderdelen beschadigd waren .
Maar zij dat de motor niet meer waard was dan de €1425.
 
Je zegt het zelf al: "De taxateur is gestuurd door de verzekering van de tegenpartij."

Die zal dus echt niet in jouw voordeel rekenen.

Als er een beroepsmogelijkheid is ga ik er zeker gebruik van maken.
Maar ik wacht eerst tot het beloofde bedrag op mij rekening staat.
Tegen de tijd dat het geld al op je rekening staat is er al een akkoord en zal er niet veel meer te onderhandelen zijn.
 
Laatst bewerkt:
@TS, gezien de mooie uiterlijke staat (voor het ongeval dan), en de lange staat van dienst begrijp ik je gehechtheid aan die motor wel.

Heb het bij mij ook, ben aan mijn vierde GSX 750 F bezig, met mijn vorige heb ik ruim 70.000km gereden tot op de kop 100.000km, en nu begin ik aan nummer 4. Met mijn vorige drie GSX F'en samen heb ik ruim 105.000km gereden, en ben er dus ook aan gehecht. Maar toch, als er morgen ene mijn F'je TL rijdt, komt er gewoon een andere. Ben eraan gehecht, maar gelukkig niet té.

Voor mij zou het minder erg zijn, want in België krijg je ofwel het bedrag voor de schade, ofwel de dagwaarde MET behoud van je motor ... je ziet het dus, ik zou mij gewoon een andere bijkopen en daar waar mogelijk de onderdelen van de oude nog gebruiken.

Maar ik vrees in jou geval, als je door je gehechtheid beslist deze te houden en weer op te maken, je het zal moeten doen met wat je krijgt, en er zelf nog wat zal moeten bij leggen ook ... erg jammer, maar vrees dat het zo zal moeten. Maar ik kan je wel begrijpen dat je dat zou willen doen ook ...

... zeg nu zelf, 26 jaar mee gereden, en al +250.000km!!! :]
 
Heel simpel, als je al die motoren gereden hebt en je dit de beste motor vind.

wel jammer dat je aangerden bent, maar er zijn zat mensen die veel geld uitgeven en dan nog niet weten of ze nou de 'perfecte' motor voor hunzelf gevonden hebben.

en cmsnl.com is de dealer met verzendkosten he, zeker niet de goedkoopste.

als ze zo schik met die motor hebt zou ik er gezien het bouwjaar sowieso een 2e bijkopen.
 
@TS, gezien de mooie uiterlijke staat (voor het ongeval dan), en de lange staat van dienst begrijp ik je gehechtheid aan die motor wel.

Maar ik vrees in jou geval, als je door je gehechtheid beslist deze te houden en weer op te maken, je het zal moeten doen met wat je krijgt, en er zelf nog wat zal moeten bij leggen ook ... erg jammer, maar vrees dat het zo zal moeten. Maar ik kan je wel begrijpen dat je dat zou willen doen ook ...

... zeg nu zelf, 26 jaar mee gereden, en al +250.000km!!! :]

Ik ga nu de motor weer snel rijdend maken met de spullen van mijn donormotor.
Want ik heb nu 7 weken vakantie.
En dan ga ik tot november de belangrijkste blink delen kopen/verzamelen/ebay
en dan ga ik de motor in de winter weer net zo mooi maken als hij was.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu de motor weer snel rijdend maken met de spullen van mijn donormotor.
Want ik heb nu 7 weken vakantie.
En dan ga ik tot november de belangrijkste blink delen kopen/verzamelen/ebay
en dan ga ik de motor in de winter weer net zo mooi maken als hij was.
Kijk, in uw situatie, ik zou dat ook doen *D
 
Ik krijg van de verzekering €1425.
Ik vind de motor meer waard
maar hier zal ik het mee moeten doen.
Nee.

Het is echt nog een beetje 'handje-klap'.

Kom met voorbeelden en facturen waarom iets meer waard zou zijn.
Een verzekeraar zal altijd zo laag mogelijk willen zitten.
 
Ik snap het niet.

Ongeacht welk type motorfiets het is en in welke uiterlijke staat, deze heeft meer dan 250k km op de teller. Als er op de (weliswaar duitse) markt een zelfde type motorfiets is, in dezelfde kleur in nagenoeg dezelfde uiterlijke staat, met een fractie van de km stand, voor 1750 euro vraagprijs, dan vind ik het schadebedrag van 1425 euro best wel gul.

Je zou namelijk ook prima die duitse fiets kunnen kopen voor 1500 euro. Dan heb je er eentje waar je nog eens 200k kilometer mee kan rondrijden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan