aanschaf 1e motor..

Een gsx-r 600 is toch echt een wijvenmotor vergeleken met een RSV. Zo'n 600 4 cilinder begint pas te trekken rond de 9000 toeren ofzo. Een RSV trekt vanuit elk toerental meteen vol weg.

Als je echt een RSV wil moet je dat vooral doen. Ik rij zelf een sv650 die heeft eigenlijk al voldoende vermogen om tot de 150 ofzo de meeste wel bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
ja ik vergat ff de 1000 cc, maar het ging bij mij in principe om de overschakelijk van les naar sportmotor.
 
doen wat je niet laten kunt. Het blijft jouw geld en jouw keuze, maar persoonlijk zou ik liever leren rijden op een wat lichtere en vergefelijke motor....
 
Een gsx-r 600 is toch echt een wijvenmotor vergeleken met een RSV. Zo'n 600 4 cilinder begint pas te trekken rond de 9000 toeren ofzo. Een RSV trekt vanuit elk toerental meteen vol weg.

Als je echt een RSV wil moet je dat vooral doen. Ik rij zelf een sv650 die heeft eigenlijk al voldoende vermogen om tot de 150 ofzo de meeste wel bij te houden.
'wijvenmotor' :') !
 
Als dat ding met de proefrit goed bevalt dan trek ik me inderdaad niks aan van de bangmakerij...

Als m'n gevoel er maar goed bij is...

Tja. Het is je eigen keuze. Dit is het zelfde als beginners de vraag stellen of ze met een R1 moeten starten.

Ja het kan. Hangt er totaal vanaf hoe en waar je verstand zit.
Volg gewoon je gevoel en doe wat jij denkt dat goed is. met elke motor is normaal te rijden. Als je maar je verstand er bij houd.


Ik tuff gewoon lekker verder op mn 600tje *D O-)
 
Een gsx-r 600 is toch echt een wijvenmotor vergeleken met een RSV. Zo'n 600 4 cilinder begint pas te trekken rond de 9000 toeren ofzo. Een RSV trekt vanuit elk toerental meteen vol weg.

Als je echt een RSV wil moet je dat vooral doen. Ik rij zelf een sv650 die heeft eigenlijk al voldoende vermogen om tot de 150 ofzo de meeste wel bij te houden.



:Z 150 _O- en bijhouden _O- sure. Dat komt omdat ze je het gevoel willen geven dat je mee kan komen. En bij 150 gaan ze op het gas _O-
 
Laatst bewerkt:
er zijn mensen die hun sociale status denken af te kunnen meten aan het op een totaal niet gefundeerde manier afzijken van dingen die anders zijn dat waar zij voor gekozen hebben ;)

niet teveel van aantrekken :P
 
'wijvenmotor' :') !

Sorry, ik weet er even geen beter woord voor.


En als reactie op messy:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met wat je zegt. Bovendien ken ik weinig leuke bochten waar je met 150+ doorheen moet. En zoals ik al zei, hard rechtdoor rijden kan iedereen.
 
Ook ik denk dat een lichte motor iets handiger is om te beginnen. vooral de SV. Ik heb deze gehad (na een thundercat en r6) en nog nooit zoon lol gehad....

Over een zwaardere motor. Inderdaad, alles ligt in het gashandje.. Toch is voorzichtigheid geboden. Ik heb nl de motoriek van pinokkio. Hierdoor reed ik tijdens mij eerste proefrit op een vtr 1000f na 5 minuten al op 1 wiel, terwijl ik het extra rustig aan deed, juist om dit soort dingen te voorkomen (had toen de thundercat als eigen motor). na vijf jaar oefening rijd ik nu een vtr 1000f en heb nergens problemen mee.

dus ga wel ff na of je niet alleen je rechterhand goed wilt inhouden, maar ook of je het kunt.. dus gewoon een paar rondjes maken.

Ben benieuwd wat het word
 
Doen!

Gewoon kopen wat je graag wil hebben.
In het begin rij je toch nog erg rustig en het tempo bepaal jij. niet de motor.

En als je nu iets anders (lees langzamers) koopt dan koop je die mille uiteindelijk toch wel ;)
 
niet mis met uiteindelijk kopen wat je graag wilt..

maar de weg ernaartoe is ook leuk.. :)

ben begonnen op een Divvie 600, daarna een GSX600F, nu een Div 900 en daarna wel iets van een 1000 of een 1100... dan blijft er wat te verbeteren en te wensen ;)

ok, er komt ook een All-Road, iets van een 650, maar ernaast zal ik ook wel een flinke toerbuffel met >1000cc willen hebben :)
 
Laatst bewerkt:
met mijn 696 heb ik in een sprintrace een kawa zx6rr 2004 los eruit getrokken in het begin en hij kwam me heel traag voorbij toen ik op mijn teller al boven de 200kmh zat ;)

Hoe kan dat toch, die duc heeft maar 80 pk :+ . Daar zou ik ook graag een keer een proefritje op willen maken.
 
met mijn 696 heb ik in een sprintrace een kawa zx6rr 2004 los eruit getrokken in het begin en hij kwam me heel traag voorbij toen ik op mijn teller al boven de 200kmh zat ;)

Een 696 heeft 80 pk en weegt 161 kg

Een zx6r van 2004 is denk ik een 636 met 125 Pk bij 160 kg.

Dus ik denk dat de kawasaki gewoon niet zijn best deed ;)
 
Ik denk dat een ieder hetzelfde bedoelt. Een mille is minder vergevingsgezind als een CBR 600F o.i.d. Je moet je gaan rijden wat jij mooi vind en prettig vind rijden. Dat laatste is erg lastig te zeggen omdat je net je rbw hebt gehaald. Dus kijk de topics eens na van de mille en neem je besluit. Kies je er voor zorg dan dat je hem gaat leren kennen en ga niet meteen als een idioot rijden. Ik krijgt altijd de kriebels als ik lees dat er een forumlid een ernstig ongeval heeft gehad.........

En dat gezeur dat als je met zo'n zware fiets begint dat je dan niet goed de bochtentechniek gaat beheersen is gewoonweg een kontverhaal................... Ik ken gasten die al tig jaar rijden en meer schaamrand hebben dan de gemiddelde lesfiets, en zij zijn ook begonnen op een lichte fiets.................
 
Een 696 heeft 80 pk en weegt 161 kg

Een zx6r van 2004 is denk ik een 636 met 125 Pk bij 160 kg.

Dus ik denk dat de kawasaki gewoon niet zijn best deed ;)

zx6rr is 599cc ;)
en nee hij heeft wel zijn best gedaan want ik ken hem en heb daarna ook eens met die van hem gereden en ik had echt zo'n gevoel van, is dat nou alles?
iemand die ik ken rijd op circuit met een 696 en die had ook eens een kawa zx6r voor haar en die zx kreeg haar niet kwijtgespeeld

je moet ook rekenen dat de vitessen bij de monster veel korter opeen liggen
en zx6r 160kg? dream on :z
 
Laatst bewerkt:
Het 2004 model is toch dacht ik een 636cc met 125 pk en 161 kg, hier ff een linkje

Misschien dat jij droomt?

 
Laatst bewerkt:
als je het graag wil zou ik hem gewoon kopen hoor, je merkt het vanzelf wel. meestal ben je aan het begin toch rustig. als het goed is


je merkt het inderdaad wel. als het goed is. _O-

Ervaring? Net 3 maanden m'n rijbewijs... Wel al meerdere malen op op een GSX R600 gereden. Ging gewoon goed.

Ik denk dat ik inderdaad een x moet gaan proefrijden... Dan merk ik vanzelf of ik me er goed op voel.

600cc 4 cilinder vs 1000cc 2 cilinder...
 
Het 2004 model is toch dacht ik een 636cc met 125 pk en 161 kg, hier ff een linkje

Misschien dat jij droomt?


als je veel van motors weet, weet je dat ze ook een 599cc op de baan nodig hadden waar een minimum aantal van geproduceerd (of was het verkocht?) moet worden om te mogen meedoen met races want de 636 heeft teveel cc's

vanaf 2006 dacht ik hebben ze enkel nog een 599cc model
 
Gewoon kopen, een RSV is toch 10x dikker dan een SV650 of weet ik veel wat voor fietsen.

Dan maar schaamranden, die verdwijnen vanzelf wel in de loop van de tijd. Heb je iig een fiets waar je jaren mee vooruit kunt, en niet zoals bij een 600 dat je na een half jaar denkt van... hmm, een 750/1000 was toch leuker geweest.
 
Een 696 heeft 80 pk en weegt 161 kg

Een zx6r van 2004 is denk ik een 636 met 125 Pk bij 160 kg.

Dus ik denk dat de kawasaki gewoon niet zijn best deed ;)

Als het zo simpel was dan had de monster idd geen kans. Echter is er iets meer van toepassing dan het maximale vermogen. Er is ook nog zoiets als koppel en dan moet je dat alles nog in mooie grafieken zetten om werkelijk het verschil te kunnen zien.

Een RSV heeft bijna 130 pk ofzo en een gewicht rond de 190 kg. Dan zal die zx6r wel winnen in een sprint.

Ik denk dat alle rsv rijders wel een sprintje durven tegen zx6r.
 
Terug
Bovenaan Onderaan