aanschaf 1e motor..

Ik zou iig geen 4-cilinder rijstkoker kopen..... 2 keer zoveel kans dat er iets kapot gaat.... 2 keer zoveel kleppen stellen en 2 keer zoveel bougies en........ :?

Kortom, met een 2 cilinder ben je de man.. ;)
 
Als het zo simpel was dan had de monster idd geen kans. Echter is er iets meer van toepassing dan het maximale vermogen. Er is ook nog zoiets als koppel en dan moet je dat alles nog in mooie grafieken zetten om werkelijk het verschil te kunnen zien.

Een RSV heeft bijna 130 pk ofzo en een gewicht rond de 190 kg. Dan zal die zx6r wel winnen in een sprint.

Ik denk dat alle rsv rijders wel een sprintje durven tegen zx6r.

weet wel zeker.. zou 't zelfs nog durven op mien Tl uit '97 :Y

koppel rules })
 
Laatst bewerkt:
ik heb uit eigen ervaring geleerd dat je niet met teveel pk's moet beginnen.
het kan allemaal gewoon goed gaan (bij mij is het ook niet fout gegaan)maar meer om rij ervaring op te doen met wat minder.
mijn eerste motor was een kawazaki zxr 750 heel leuk om op te rijden maar je leert niet het beste motorrijden.
als je eerst hebt gereden op een lichtere motor leer je echt motor rijden qua bochtenwerk enzo.
de rsv kan het ook en nog wel beter maar jij zelf zal waarschijnlijk tot een bepaalde hoogte gaan omdat je weet hoeveel power hij heeft en zo tot een bepaalt rij niveau komen.
op een gegeven moment kom je als het ware stil te staan
en als je dat eerst op een lichtere motor doet en daarna op een zwaardere kan je er 10 keer meer uithalen en er nog veel meer van genieten .
 
Beste mensen,

ik kan advies gebruiken... Ik wil mijn 1e motor aan gaan schaffen en zit te denken aan Aprilia RSV Mille 1000R uit 2001 (oud model) met +/- 25.000 op de teller.

Ik weet dat het een snel beestje is om mee te beginnen maar mij lijkt zo'n 2 pitter ontzettend gaaf om mee te rijden.

Heeft iemand nog advies voor me waar ik op moet letten en of het zowiezo slim is om met zo'n ding te beginnen.

Wat je ook koopt, je zal er aan moeten gaan wennen.

Tenzij je natuurlijk een identiek model als je lesmotor koopt, en zelfs dan rijdt ie nog een beetje anders.

Zorg er voor dat je een nette, fijne en motor zonder problemen aanschaft. En dan lekker rijden!! :]
 
Ik zou iig geen 4-cilinder rijstkoker kopen..... 2 keer zoveel kans dat er iets kapot gaat.... 2 keer zoveel kleppen stellen en 2 keer zoveel bougies en........ :?

Kortom, met een 2 cilinder ben je de man.. ;)



ja zegt ie'

met een ducati of was het nou stukgaatie? :+
 
2 keer zoveel kans dat er iets kapot gaat.... 2 keer zoveel kleppen stellen en 2 keer zoveel bougies en........

Wij hebben aan boord 20.000 kw, 48 cilinders, 96 uitlaatkleppen, 96 inlaatkleppen... Heerlijk man! ;)
 
Of je koopt een betrouwbare motor met een oerdegelijk blok, een VFR. Leuk voor toer maar als je wil kan je er behoorlijk sportief mee rijden.
 
Ik roep TL1000.
996cc aan V-Twin, 130 aw/pk, en 105NM schoon op het achterwiel, betaalbaar en prima om mee te beginnen.

Zit tenminse wat leven in ipv een saaie SP1/2 of RSV

TL1000.jpg


Succes met je keuze :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik roep TL1000.
996cc aan V-Twin, 130 aw/pk, en 105NM schoon op het achterwiel, betaalbaar en prima om mee te beginnen.

Zit tenminse wat leven in ipv een saaie SP1/2 of RSV

[afbeelding]

Succes met je keuze :Y

en dan te bedenken, dat die foto uit de brochure komt.. _O- _O-

wat nou tank-slapper-happy... das karakter :')

full
 
In oktober motor rijbewijs gehaald en toen gelijk dat weekend een R1 gehuurd. Daarna proefrit op Blackbird gedaan en nu Hayabusa gekocht.

Ik denk dat dat wel goed komt, ik weet dat ik geen onbeheerste snelheids duivel ben, ik weet wat ik met mijn rechter pols doe....... weet jij dat ook ???? ;-)...daar gaat het om.
 
In oktober motor rijbewijs gehaald en toen gelijk dat weekend een R1 gehuurd. Daarna proefrit op Blackbird gedaan en nu Hayabusa gekocht.

Ik denk dat dat wel goed komt, ik weet dat ik geen onbeheerste snelheids duivel ben, ik weet wat ik met mijn rechter pols doe....... weet jij dat ook ???? ;-)...daar gaat het om.
Het gaat er bij leren motor rijden ook niet zozeer over of je onbeheerst bent, maar over dat kleine moment in de leercyclus dat je motor onbeheersbaar wordt omdat je de jezelf iets overschatte, schrok, nieste, moest pissen noem maar op...
Dan gaat het met een sterke motor allemaal heel wat sneller en harder dan met een wat "rustigere" motor. Dat is juist hetgeen wat je dient te leren en anticiperen. En dat lukt over het algemeen wat fijner met een lichtere fiets als bijv. een 500/600cc ipv een 130/180 pk fiets...
 
MOE word ik van deze topics koop je gewoon wat je mooi vind...

Ik denk dat dit zo'n beetje het 10.0000000000000000000 topic is over de aanschaf van de eerste motor, en altijd dezelfde reactie's.

En ja ik kan natuurlijk dit topic ook gewoon niet aanklikken, maar ik ben in een relbui vandaag! :+

:W
 
Hoi Ron,

ik weet niet hoeveel rij-ervaring je heb, als je net van een lesmotor afstap...zou ik eerst ff een kleinere V-twin gaan rijden.

Dingen bokken als een gek, ik denk zelf dat het bij de lastigst beheersbare motoren hoort..samen met een VTR sp1 & sp2.

Maar ga gewoon proefrijden...je voelt het vanzelf of het wat voor je is
Stelletje mietjes hier zeg, voor een Mille of een VTR heb je niet eens rijlessen nodig, daar stap je zo vanaf je autoped op, die rijden zo makkelijk :+, beste motoren die er zijn.......

Zonder gekheid, alle motoren met meer als 600 cc zijn gevaarlijk als je weinig ervaring hebt, zowel twins als 4 cilinders.
Het zit hem gewoon in je rechterhand en je hersens. Als je je in het begin in houdt, ook met bochten en optrekken, en je hoofd bij het verkeer houdt, dan is er niets aan de hand.
Wel moeten ik zeggen dat je op een lichtere motor (lees: CBR 600, of ZX-6R) beter leert sturen, want daar is een 1000cc twin wel lastiger in....
 
Laatst bewerkt:
MOE word ik van deze topics koop je gewoon wat je mooi vind...

Ik denk dat dit zo'n beetje het 10.0000000000000000000 topic is over de aanschaf van de eerste motor, en altijd dezelfde reactie's.

En ja ik kan natuurlijk dit topic ook gewoon niet aanklikken, maar ik ben in een relbui vandaag! :+

:W
het is immers vrijdag :9
 
31-01-09

Aprilia RSV Mille 1000 gekocht! proefrit goed bevallen!

Beter toch?

gr. Ron

Dat bedoel, je moet datgene kopen wat je wil....

FF rustig aandoen en dan langzamerhand je gas opendraaien, VRO cursus, circuit cursus. En klaar.

Voor de rest neem ik aan dat je met gezond verstand op je motor rijdt.

Alle bangmakerij is nergens voor nodig. Meeste die commentaar leveren zijn zelf van die schijterts die niks durven..... |(
 
Gave 1e fiets! Mijn keus zal een Duc 750SS worden, wordt door sommigen voor gek verklaard, een ander juigt het toe. de proefrit zal de doorslag geven.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan