Aanschaf BMW R1100R hulp gevraagd !

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen
Goedemiddag mede MFers,


Ik wil mijn supersport inruilen voor een BMW R1100R uit 1998. Super nette bike, ziet er echt heel goed uit alleen een km stand van 144.000. Erg veel dus, althans dat denk ik.
Mijn Kawasaki heeft 45k gelopen en dat is gemiddeld, 144k voor een motor vind ik erg veel. De dealer (goede gast, ik kom daar al hele tijd voor onderhoud etc.) en mijn oom (bmw liefhebber) zeggen dat het opzich wel kan, dat het wel veel is maar dat deze BMW's het makkelijk kunnen hebben: je kan er 2 a 3 ton mee rijden zeggen ze.


Ik wilde dit even chekken, wat denken jullie er van? Ik krijg in ieder geval nette prijs voor mijn ZX9R terug.

Ze vragen er 3000e voor, incl. maandje garantie. Dus nette motor, hoge km stand, handvatverwarming en volgens mij ABS.

Edit:
Ik heb trouwens op MF gelezen dat deze dingen pas bij 50.000 zijn ingereden.
Maar toch, dan zijn we nu dus bijna een ton verder..

Bedankt
:W
 
Laatst bewerkt:
Ga er wel even op rijden.

Een boxer moet je wel "passen". Is zeker heel anders dan een 4 cilinder.
Ik geniet er zelf met volle teugen van, maar er zijn ook motorrijders die het niks vinden.
Een 2 cilinder rijdt gewoon anders en een boxer weer iets anders; maar wel ergggggg lekker.
Ik ken boxers met hoge kilometerstanden, dat is op zich geen probleem.
Belangrijk is het onderhoud.
Denk aan koppeling, remschijven en de cardan.

Succes met je keuze.
 
En gemiddeld 12000 km per jaar :] is niet extreem, denk dat die machine minder slecht behandeld is dan de gemiddelde supersporter die 2500km per jaar afgejakkerd en geburnouterd wordt.

Maar da's mijn mening, bijzondere gevallen zijn er altijd. ;)
 
Op zich kan zo'n ding wel lang mee maar je krijgt er bij die km's zeker ook onderhoudskosten aan.
Dat is normaal, maar bij een ton minder heb je die meestal nog niet.
Dus daar moet je wel rekening mee houden.
Zaken als lagers, koppeling, misschien cardan en af en toe iets kapot of een storinkje...

Als je een vergelijkbare motor kan vinden met minder km's voor niet al te veel geld meer zou ik dat wel overwegen.
 
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb toch besloten om het te doen. Heb nog een grote beurt er bij gekregen en na de proefrit was ik verliefd.


Nogmaals bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan