aanschaf Burgman 400

reneeke

Rookie
7 okt 2018
2
0
Goedemiddag, ik ben van plan een Burgman 400 aan te schaffen uit 2001 met 22000 km. Zijn er specifieke punten waar ik op moet letten bij dit type scooter? Ik heb wat gelezen over de versnelling, deze schijnt een zwakker punt te zijn.
Ik ben zelf wel technisch onderlegd en doe het onderhoud aan mijn omgebouwde Pan European ook zelf maar wil graag een idee krijgen van de zwakke punten qua techniek van zo'n Burgman.
Ik hoor graag jullie commentaar.
 
Hoi hoi.
Ik heb zelf nog nimmer een motorscooter zoals de Burgman 400 gereden, maar heb wel verhalen gehoord dat er snel problemen kunnen ontstaan aan de vario.
Problemen die andere merk scooters niet zo snel hebben of zullen krijgen.
Ik heb het nu wel over de oudere Burgman scooters dus niet over die nieuwe generatie.
Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik een Burgman uit 2001 overslaan en zoeken naar een ander merk scooter zoals ene van Honda of Yamaha.
De kans dat je daarmee problemen krijgt is eerlijk gezegt een stuk kleiner.
Maar ook hier zullen de meningen verschillend over zijn.
Succes met je keuze.
Vr gr
 
Hallo dylanpilot, bedankt voor jou antwoord, ik ga erover nadenken!!!!
 
Hoi reneeke.
Graag gedaan en heel verstandig dat jij op z'n minst even flink via Google, Forums en You Tube gaat graven naar de betrouwbaarheid van zo'n ouder type Burgman 400.
Kopen is vaak niet zo heel lastig, maar nadien helaas een onjuiste of te snelle aankoop gedaan te hebben is echt zonde van de centen en daarover kan ik wel meepraten.
Misschien ben ik nu wel wat de knuppel in het hoenderhoek aan het gooien, maar uit eigen ervaring vind ik de motorscooters van het merk Honda en Yamaha eigenlijk toch wel de meest betrouwbare.
Italianen vallen voor mij zowiezo al af en merken zoals Kymco en Suzuki hebben ook niet mijn eerste voorkeur.
Maar er zullen geheid motorrijders zijn die het totaal oneens zijn met me.
Neemt uiteraard niet weg dat we doorgaans wel de motorscooters van het merk Honda of Yamaha het meeste op de weg zien rondrijden.
En waarom dat zo is laat zich eigenlijk wel raden.
Succes kerel en maak de juiste keuze straks.
Er is genoeg te koop dus daar zit het probleem gelukkig niet.
Vr gr
 
De problemen die de Burgman kent vallen best mee.
1: de poelie kan wat sneller in slijten. bij het rijden van lange afstanden. Gecombineerd rijden ( stad/snelweg) bijna geen last van.
2: gasveer van het zitje gaat snel stuk. Dat is het enige wat bij de Burgman bijna altijd stuk gaat. Gasveer kost € 92,-. Heb ik ook. Stoord mij niet
3: de vario ( automatische koppeling) wil wel eens "fluiten" (geluid maken) met wegrijden. Als er constand rustig meet gereden wordt kunnen de blokjes in de "vario" een beetje verglazen. dit geeft een fluitend geluid met wegrijden, totdat de blokjes zich vastgrijpen in het vliegwiel. Storend maar niet ernstig.
Alle "problemen zijn vrij eenvoudig op te lossen. Geen rede om hem niet te kopen.
de 400 die ik heb van 2009 rijd super goed. Verbruik 1 :26 gemiddeld.
Alle, echt alle scooters en motoren hebben onderhoud nodig en hebben hun eigen probleempjes. Aandrijfriem moet bij elke scooter wel eens vervangen worden, kleppen stellen, enz. enz.
Dus laat je niet gek maken. De Brugman bestaat al heel lang en de motoren van deze scoter zijn betrouwbaar. Andere merken, ( honda, yamaha) komen soms om de paar jaar met een nieuw model met een ander blok eronder. De Burgman gebruikt dit type blok al JAREN. Zal dan wel een goed besluit zijn van de fabrikant. Wat denk jij?? Of zou de fabrikant bewust een slechte blok blijven maken? Al meer dan 20 jaar?? Denk het niet.
ik zou wel voor het nieuwere model gaan v.a. 2008. Deze zijn een stuk verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan